Voiko parasta kaveria enää löytää lapsuuden jälkeen?
On tosi tylsää, kun muilla on sellanen vakiintunut yhtenäinen kaveriporukka tai paras kaveri, ja itsellä vain sellasia hyvänpäiväntuttuja tai vähän läheisimpiä kavereita. Tuntuu et noi kaikki on tuntenu toisensa jo tyyliin ennen päiväkotia ja mulla on lapsuudenkaveriin mennyt yläasteella välit poikki. Oon nyt lukiossa ja olo on yksinäinen koska ei oo ketään, jolle vois puhua niin että niitä oikeesti kiinnostais mun jutut! Voiko enää löytää parasta ystävää?
Joka päivä vaan toivon, et joku uus ihminen tulis juttelemaan mulle ja siitä kehkeytyis joku hyväkin ystävyyssuhde. Parin sanan vaihtaminenkin uuden tuttavuuden kanssa boi pelastaa mun koko viikon, mut tuntuu et mikään ei etene sitä paljoa pidemmälle.
T: 17v
Kommentit (18)
Ei voi. Narun jatkoksi vaan kiikkumaan. Ostetaan yksi köysi ja hirttäydytään samaan solmuun. Tunnetaan läheisyyttä edes lähdön hetkellä.
Ihan kun mun suusta!! T: 17v :) missä asut?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:13"]
Ei voi. Narun jatkoksi vaan kiikkumaan. Ostetaan yksi köysi ja hirttäydytään samaan solmuun. Tunnetaan läheisyyttä edes lähdön hetkellä.
[/quote]
dorka
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:11"]Missä asut? ♥ kerro vähän lisää itsestäsi? T. Itsekin ystävää vailla, 18-v
[/quote]
Asun keskiuudellamaalla, oon nyt toista vuotta lukiossa opiskelemassa. Oon kissarakas mut nyt lähiaikoina yksinäisyyden lisääntyessä kaikki eläimet on alkanu innostaa hirveesti, eli luultavasti sit kun muutan omaan kämppään se tulee olemaan joku eläintarha... Oon harrastanu musiikkia eri muodoissa pienestä asti :) käytän mun päivät yleensä vaan tulevaisuudesta ja ruuasta haaveiluun... Mitä haluaisit tietää? -ap
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:16"]Ihan kun mun suusta!! T: 17v :) missä asut?
[/quote]
Asun keskiuudellamaalla, en viitti kertoo tarkempaa tässä ettei joku tunnista haha :D harmi että oot myös yksinäinen :( missä päin itse asut? -ap
Minä löysin lukiossa parhaan ystävän, se kesti siihen asti että aikuistuttiin ja elämä vei eri suuntiin. Nyt pohdin, voiko vielä 25-vuotiaana tai vanhempana saada uusia parhaita kavereita, kun olen aika ujokin työelämän ulkopuolella...
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:24"]Minä löysin lukiossa parhaan ystävän, se kesti siihen asti että aikuistuttiin ja elämä vei eri suuntiin. Nyt pohdin, voiko vielä 25-vuotiaana tai vanhempana saada uusia parhaita kavereita, kun olen aika ujokin työelämän ulkopuolella...
[/quote]
Tosi harmi :( toivotaan että löydät uudelleen parhaan ystävän ujoudesta huolimatta ❤️ -ap
Tottakai ystäviä voi löytää missä iässä hyvänsä! Ihan niitä sydänystäviäkin. Olet nuori vielä ja ehdit löytää vielä koko joukon niitä. Tsemppiä ja ihanaa kevättä!
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:33"]Tottakai ystäviä voi löytää missä iässä hyvänsä! Ihan niitä sydänystäviäkin. Olet nuori vielä ja ehdit löytää vielä koko joukon niitä. Tsemppiä ja ihanaa kevättä!
[/quote]
Kiitos paljon tsempeistä ja hyvää kevättä sinne myös :) -ap
Voi ap, mulla on täysin sama juttu! Olen 16-vuotias ja aina ollut jokseenkin syrjäytynyt eikä vapaa-ajallakaan ole ketään, kenen kanssa viettää aikaa. Kaikilla muilla tuntuu olevan parhaat ystävät ja hyviä kavereita, kun taas mulla ei ole koskaan ollut tarhavuosia lukuunottamatta. Huomaan myös haaveilevani tulevaisuudesta, tuntuu jo melkein siltä että elän vain omassa haavemaailmassani... Uskon, että tulet löytämään vielä parhaan ystävän, jonka kanssa voit jakaa kaiken! <3 Kaikkea hyvää sulle :)
Ainakin yliopistossa on suht helppo löytää hyviä ystäviä, jos jaksaa pyöriä opiskelijapiireissä (joista osa on käytännössä alkoholittomia). Moni muuttaa opintojen perässä uudelle paikkakunnalle, jolta ei välttämättä tunne ketään - puhumattakaan siitä että mukana muuttaisi hyvä ystävä tai iso joukko kavereita, joiden tuttuun seuraan olisi luontevaa jämähtää.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:40"]Voi ap, mulla on täysin sama juttu! Olen 16-vuotias ja aina ollut jokseenkin syrjäytynyt eikä vapaa-ajallakaan ole ketään, kenen kanssa viettää aikaa. Kaikilla muilla tuntuu olevan parhaat ystävät ja hyviä kavereita, kun taas mulla ei ole koskaan ollut tarhavuosia lukuunottamatta. Huomaan myös haaveilevani tulevaisuudesta, tuntuu jo melkein siltä että elän vain omassa haavemaailmassani... Uskon, että tulet löytämään vielä parhaan ystävän, jonka kanssa voit jakaa kaiken! <3 Kaikkea hyvää sulle :)
[/quote]
Kiitos ihanasta viestistä ja vertaistuestasi! :D toivon että säki löydät uusia ystäviä <3 -ap
Minä olin 24v. kun tutustuin parhaaseen kaveriini töissä. Sillon meillä oli tosi erilaiset elämäntilanteet eikä juuri muuten oltu yhteydessä kuin töissä vaan, mutta pikkuhiljaa vuosien saatossa molemmat huomattiin että ollaan tosiystäviä :) Tällä mun parhaalla kaverilla on sellainen -ollaan-tunnettu-päiväkodista-asti -kaveripiiri johon minä en ole koskaan mahtunut mukaan, mutta se ei haittaa meidän ystävyyttä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:48"]Minä olin 24v. kun tutustuin parhaaseen kaveriini töissä. Sillon meillä oli tosi erilaiset elämäntilanteet eikä juuri muuten oltu yhteydessä kuin töissä vaan, mutta pikkuhiljaa vuosien saatossa molemmat huomattiin että ollaan tosiystäviä :) Tällä mun parhaalla kaverilla on sellainen -ollaan-tunnettu-päiväkodista-asti -kaveripiiri johon minä en ole koskaan mahtunut mukaan, mutta se ei haittaa meidän ystävyyttä.
[/quote]
Oi ihanaa! Tässä iässä noi porukat vaan tuppaa haittaamaan kun jos ehdottaa että mennäänkö yhdessä vaikka leffaan, niin vastaus on että oon tänään *parhaan ystävänsä* kanssa.
Toivon kyllä, että saisin kesätöitä ja siellä voisin tutustua johonkin ikäiseeni nuoreen :) -ap
Minulla on ollut muutama "paras ystävä" elämäni aikana. Sellaisen voi tavata missä vain. Nykyisen tapasin 20-vuotiaana yliopistossa ja hän tuntuu kaikkein saman-/ oikeantyylisimmältä ystäväkseni. Olemme samalla aallonpituudella, emme koskaan puhu toistemme selän takan pahaa tms. ja meillä on samanlaisia mielenkiinnonkohteita. Pidän hänen rentoudestaan ja iloisuudestaan.
Ehkä mekin vielä voimme kasvaa erillemme niin kuin aiemmin on käynyt? Tuntuu surulliselta ajatukselta.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:48"]Minä olin 24v. kun tutustuin parhaaseen kaveriini töissä. Sillon meillä oli tosi erilaiset elämäntilanteet eikä juuri muuten oltu yhteydessä kuin töissä vaan, mutta pikkuhiljaa vuosien saatossa molemmat huomattiin että ollaan tosiystäviä :) Tällä mun parhaalla kaverilla on sellainen -ollaan-tunnettu-päiväkodista-asti -kaveripiiri johon minä en ole koskaan mahtunut mukaan, mutta se ei haittaa meidän ystävyyttä. [/quote] Oi ihanaa! Tässä iässä noi porukat vaan tuppaa haittaamaan kun jos ehdottaa että mennäänkö yhdessä vaikka leffaan, niin vastaus on että oon tänään *parhaan ystävänsä* kanssa. Toivon kyllä, että saisin kesätöitä ja siellä voisin tutustua johonkin ikäiseeni nuoreen :) -ap
[/quote]
Toivottavasti saat kesätöitä ja tutustut uusiin ihmisiin, mutta älä liikaa katso omaa tai toisen ikää. Tuolloin kun me tutustuttiin mun parhaan ystävän kanssa, minä olin siis 24v. ja silloinen työkaveri ja nykyinen paras ystävä 18v. Minä olin naimisissa ja pienen lapsen äiti, kun kaveri oli juuri kirjoittanut ylioppilaaksi ja vietti sinkkuna melko railakasta nuoren naisen elämää. Ulkoiset lähtökohdat ystävyydelle eivät olleen kovin kummoiset, mutta tässä sitä ollaan. Molemmat ollaan työssä käyviä perheellisiä naisia nykyisin, niin kovin usein ei ehditä nähdä, mutta sillon kun nähdään, niin jatketaan siitä mihin edellisellä kerralla jäätiin. Ja puhelimet ja netti on keksitty. -15
Parhaat ystäväni ovat: 2 naapurintyttöä lapsuudesta, yksi opiskelukaveri ja pari eri työpaikoista löytynyttä. Muitakin aika hyviä kavereita on matkan varrella hihan tarttunut... :)
Kavereita ja jopa henkiystäviä voi löytää monesta paikasta ja monen ikäisenä. Tsemppiä !!!
Missä asut? ♥ kerro vähän lisää itsestäsi? T. Itsekin ystävää vailla, 18-v