Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomi, mitä teet työksesi?

Vierailija
23.02.2015 |

Eli tradenomiksi valmistuneet, mihin olet suuntautunut ja mitä teet työksesi. Voit myös kertoa palkkasi jos haluat :)

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomin koulutus on varmaan turhin mitä voi olla. On joko liian koulutettu (merkonomit vie) tai sitten liian vähän koulutettu (ekonomit vie).

Meidänkin firmassa tradenomit ja merkonomit tekevät ihan samoja hommia ihan samalla palkalla. Aivan turhaa käydä AMK, kun vähemmällä opiskelulla saa samoja töitä.

Vierailija
62/77 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:21"]

Tradenomin koulutus on varmaan turhin mitä voi olla. On joko liian koulutettu (merkonomit vie) tai sitten liian vähän koulutettu (ekonomit vie).

Meidänkin firmassa tradenomit ja merkonomit tekevät ihan samoja hommia ihan samalla palkalla. Aivan turhaa käydä AMK, kun vähemmällä opiskelulla saa samoja töitä.

[/quote]

Älä nyt... Pääsee ne Insinööreille kuittailemaan olevansa akateemisen koulutuksen saaneita :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain yliopistoon jo ennen kuin tradenomin paperit oli kourassa ja pääsin heti. Tradenomeilla aika toivoton työtilanne, kun ekonomejakin on paljon työttömänä. Vain suhteilla pääsee. Ei auta edes hyvät paperit ja työkokemus. Kaduttaa, että opiskelin tradenomiksi. Se oli täysin hukkaan heitettyä aikaa. Olisin vaan heti mennyt yliopistoon. 

Vierailija
64/77 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietojenkäsittelyn tradenomi -> olen suunnittelijana rakennusteollisuudessa

Vierailija
65/77 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjä tilitoimistossa. Tarkoitus suorittaa HTM-tutkinto viiden vuoden sisällä, kun työtehtäviin kuuluu myös tilintarkastuksissa avustaminen. Palkka 3200 euroa kuussa.

Vierailija
66/77 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-asiantuntijana ison kaupungin it-osastolla. Tietoliikennetradenomi.

Vierailija
67/77 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-konsultti. Tosin olen ollut aiemmin jo datanomi, jonka pohjalta olen käynyt tradenomiksi. Nykyisin taskussa myös tradenomi YAMK. Palkka kohtuullinen.

Vierailija
68/77 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella sektorilla taloushallinnon tehtävässä, palkka 4500 €/kk.

Vierailija
69/77 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Back office asiantuntija. 2600€/kk + puhelin ja työsuhdematkalippu.

Vierailija
70/77 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:32"]

Hain yliopistoon jo ennen kuin tradenomin paperit oli kourassa ja pääsin heti. Tradenomeilla aika toivoton työtilanne, kun ekonomejakin on paljon työttömänä. Vain suhteilla pääsee. Ei auta edes hyvät paperit ja työkokemus. Kaduttaa, että opiskelin tradenomiksi. Se oli täysin hukkaan heitettyä aikaa. Olisin vaan heti mennyt yliopistoon. 

[/quote]

Itse hain tradenomi papereilla yliopistoon erillishaussa ja pääsin. :)

Vierailija
71/77 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassa

Vierailija
72/77 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:21"]

[/quote]

Älä nyt... Pääsee ne Insinööreille kuittailemaan olevansa akateemisen koulutuksen saaneita :D
[/quote]
Tradenomit eivät ole saaneet akateemista koulutusta :)

Vierailija
73/77 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
74/77 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt vuosien mittaan kaikenlaista tässä muutamia mainitakseni: palveluneuvoja, järjestelmäneuvoja, apulaismyymäläpäällikkö, myymäläpäällikkö, yrittäjä, rahoitusalan työntekijä, sihteeri. Ikää jo jonkin verran ja valmistumisestakin 20 vuotta.

Vierailija
75/77 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupperin myyjä, koska tradepapereilla 

saa pyyhkiä pyllyä!

Vierailija
76/77 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa vielä saada lisää vastauksia, etenkin jos olette käyneet yrittäjyyden opintopolun (proakatemia, tiimiakatemia..).

Itseä kiinnostaa rahoitusala mutta suuntautuminen on vielä hakuessa. Liekö sillä loppujen lopuksi edes paljon merkitystä.

Vierailija
77/77 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijatiimin esimiestehtävä isossa ja tunnetussa yrityksessä. Palkka hitusen päälle 5 tonnia.

Minä opiskelen parhaillaan tradenomiksi. Kurssiltamme kukaan ei saanut kunnollista harjoittelupaikkaa tässä 2025 laman ryvettämässä Suomessa.

Opiskelemme viimeistä lukukautta ja jouluksi meidät halutaan ulos oppilaitoksesta.

Osalle on hyväksytty jopa raksa-apulaisen työ harjoitteluksi. Itse olen harjoittelussa rautakaupassa varaston puolella kolmena päivänä ja toimistossa kirjanpidossa kahtena päivänä viikossa.

Tällainen ylempi toimihenkilö täältä rautakaupasta tulee jouluna valmistumaan!