Tradenomi, mitä teet työksesi?
Eli tradenomiksi valmistuneet, mihin olet suuntautunut ja mitä teet työksesi. Voit myös kertoa palkkasi jos haluat :)
Kommentit (77)
Todellakin koulutetaan ihan liikaa. Eipä sillä tutkinnolla tee enää yhtään mitään. Perusduunit menee merkonomeille ja asiantuntijuutta vaativat KTM:lle.
Koulutetaan liikaa tradenomeja. Opiskelupaikat pitäisi puolittaa ja lisätä yhtä paljon paikkoja terveydenhoitoalalle. Samoin ekonomeja -50 % ja lääkäreitä +50%!
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:32"]
Hain yliopistoon jo ennen kuin tradenomin paperit oli kourassa ja pääsin heti. Tradenomeilla aika toivoton työtilanne, kun ekonomejakin on paljon työttömänä. Vain suhteilla pääsee. Ei auta edes hyvät paperit ja työkokemus. Kaduttaa, että opiskelin tradenomiksi. Se oli täysin hukkaan heitettyä aikaa. Olisin vaan heti mennyt yliopistoon.
[/quote]
Mille alalle sieltä yliopistosta valmistut ja mikä on työtilanne? Mikä saa ajattelemaan, että se on parempi kuin esim. tradenomeilla? Kun ekonomejakin on työttömänä...
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:45"]
Koulutetaan liikaa tradenomeja. Opiskelupaikat pitäisi puolittaa ja lisätä yhtä paljon paikkoja terveydenhoitoalalle. Samoin ekonomeja -50 % ja lääkäreitä +50%!
[/quote]
ekonomeille löytyy kysyntää. Sen sijaan kaikesta humanistihömpästä voisi vähentää ja lisätä lääkäreitä.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:17"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:49"]Back office asiantuntija. 2600€/kk + puhelin ja työsuhdematkalippu. [/quote]Mitä alapeukuttamista tässä oli?
[/quote]
No kun katkerat av-mammat ei voi sietää jos jollain, tässä tapauksessa tradenomilla, menisi hyvin. Nää "höhöhö alepan kassalle ne vaan pääsee" taitaa olla itse jotain siivoojia tai turhia sihteereitä tms.
Yrittäjä. Valmistuin tradenomiksi -11. Viime vuoden voitto 21t miinus verot.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:41"]
Koulutetaanko teidän mielestä tradenomeja liikaa?
[/quote]
Riippuu mitä tradenomeja. Itse olen it-tradenomi ja olen aina saanut helposti oman alan työtä ja hyvällä palkalla.
"No kun katkerat av-mammat ei voi sietää jos jollain, tässä tapauksessa tradenomilla, menisi hyvin. Nää "höhöhö alepan kassalle ne vaan pääsee" taitaa olla itse jotain siivoojia tai turhia sihteereitä tms."
En kestä näitä kommentteja. Mitä vikaa kaupan kassan, siivoojan tai sihteerin työssä on?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:32"]
Hain yliopistoon jo ennen kuin tradenomin paperit oli kourassa ja pääsin heti. Tradenomeilla aika toivoton työtilanne, kun ekonomejakin on paljon työttömänä. Vain suhteilla pääsee. Ei auta edes hyvät paperit ja työkokemus. Kaduttaa, että opiskelin tradenomiksi. Se oli täysin hukkaan heitettyä aikaa. Olisin vaan heti mennyt yliopistoon.
[/quote]
Mille alalle sieltä yliopistosta valmistut ja mikä on työtilanne? Mikä saa ajattelemaan, että se on parempi kuin esim. tradenomeilla? Kun ekonomejakin on työttömänä...
[/quote]
Opiskelen yliopistossa taloustieteitä. Ei ole kovin hyvä työllisyys meilläkään, vaikka kuitenkin parempi kuin tradenomeilla tai ekonomeilla. Lähinnä ajattelen, että meni vuosia hukkaan, kun nyt kuitenkin opiskelen saman tyyppisiä asioita, mutta teoreettisemmin, mikä sopii minulle.
Kansainvälisen henkilöverotuksen asiantuntija yhdessä Big Foureista. Työkokemusta 2 vuotta ja palkka 3,5k.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:56"]
Kansainvälisen henkilöverotuksen asiantuntija yhdessä Big Foureista. Työkokemusta 2 vuotta ja palkka 3,5k.
[/quote]
Eli tradenomit pääsevät myös asiantuntijatehtäviin, eivät vain KTM:t? Mitä muuta koulutusta tällä vastaajalla on tradenomitutkinnon ohella?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:56"]
[/quote]
Eli tradenomit pääsevät myös asiantuntijatehtäviin, eivät vain KTM:t? Mitä muuta koulutusta tällä vastaajalla on tradenomitutkinnon ohella?
[/quote]
Big fourit vaativat kyllä maisterin paperit pk-seudulla. Johonkin pikkutoimistoihin palkataan myös tradenomeja.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:02"]
Olen prostituoitu :)
[/quote]
Saatko paljonkin rahaa?
T. Kioskimyyjänä työskentelevä tradenomi
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:35"]
Kirjanpitäjä tilitoimistossa. Tarkoitus suorittaa HTM-tutkinto viiden vuoden sisällä, kun työtehtäviin kuuluu myös tilintarkastuksissa avustaminen. Palkka 3200 euroa kuussa.
[/quote]
Ai kirjanpitäjän tehtäviin kuuluu myös tilintarkastus? Joopa joo, taidat vaan haaveilla tilkkarin hommista.