Tradenomi, mitä teet työksesi?
Eli tradenomiksi valmistuneet, mihin olet suuntautunut ja mitä teet työksesi. Voit myös kertoa palkkasi jos haluat :)
Kommentit (77)
Kansainväliseen kauppaan aikoinani suuntauduin, mutta päädyin kirjanpitäjästä talouspäälliköksi.
Henkilöstökonsultti. Usein työpaikkailmoituksissa vaaditaan joko tradenomin tai KTM:n tutkintoa. Työkokemuksen merkitys on koulutusta suurempi. Merkonomeja haetaan aivan perustason töihin.
Nämä jotka huutelee turhasta koulutuksesta ovat varmaan itse työllistymisessä epäonnistuneita tradeja.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:16"]Henkilöstökonsultti. Usein työpaikkailmoituksissa vaaditaan joko tradenomin tai KTM:n tutkintoa. Työkokemuksen merkitys on koulutusta suurempi. Merkonomeja haetaan aivan perustason töihin.
Nämä jotka huutelee turhasta koulutuksesta ovat varmaan itse työllistymisessä epäonnistuneita tradeja.
[/quote]
Mietin kans et miten ihmeessä muka vaikka media- tai mainostoimistoon pääsee merkonomi? Tai KTM. Ei niillä oo käytännön kokemimusta, kirjoja ovat lukeneet ja kirjotelleet tieteellistä tekstiä.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:10"]
Eu-virkamies, peruspalkka n. 4300, vero 10%.
[/quote]
Milloin opinnoissasi suuntauuduit ja milloin valmistauduit? Oliko muuta koulutusta tai hakuvaiheessa sellaistatyökokemusta, joka oli eduksesi? Oliko suhteilla merkitystä?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:10"]
[/quote]
Uudestaan, eli mihin opinnoissasi suuntauduit ja milloin valmistuit? Oliko merkittävää työkokemusta ennen nykyiseen virkaasi pääsyä? Oliko suhteilla merkitystä?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:33"]Tietojenkäsittelyn tradenomi -> olen suunnittelijana rakennusteollisuudessa
[/quote]
Sama koulutus täällä ja olen järjestelmäasiantuntija, vakuutusalalla. Palkka 4400 e/kk.
Itse olen kotoisin pohjoisempaa, työttömyysalueilta, nyt asun muualta ja olen kouluttautunut uudelleen pätkätöihin kyllästyttäni. Tradenomit ovat siellä enimmäkseen valtion virastoissa ja joissain toimistohommissa, hyvin paljon määräaikaisina. Todella harva pääsee tuollaisiin hommiin kuin täällä mainittu. Kaksi johtajaa tiedän ja molemmissa kyseessä on oman suvun yritys.
Isossa kansainvälisessä yrityksessä markkinointiassarina tällä hetkellä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:09"]En missään...
[/quote]
En ihmettele.
Kysymys oli "Mitä teet työksesi?" Vastaus "En missään" :D :D
Sihteerin, anteeksi assistentin hommia ovat tehneet, paitsi ei hajuakaan toimisto-ohjelmien käytöstä...
Valmistumisen jälkeen olin työttömänä n. puoli vuotta. Pääsin heti opiskelemaan toista alaa ja sille tielle jäin. En siis ole tradenomina ollut töissä koskaan.