Kertokaa keppihevosharrastuksesta. Miksi he eivät harrasta saman tien oikeita hevosia? Tuntuu tylsältä ajatukselta,
että hyppii ja ravaa joku keppi-pää jalkojensa välissä. Mitä ihmettä siitä voi saada? Jopa myöhäisteinit harrastavat keppihevosia.
Mitä keppihevosharrastaja oikeastaan tekee harrastuksensa tiimoilta? Siis oikein fanaatikko.
Kommentit (51)
No harvalla on mahdollista harrastaa oikeilla hevosilla omalla ja kaverien pihoilla, puistoissa ja mummolassa.
Hintakin on ehkä "hieman" eri luokkaa.
Keppariharrastus pitäisi kieltää lailla. Todella noloa. Mun lapsilta kielletty. Noloa kun jo 12 -13 v juoksee pellolla keppi jalkovälissä.
Tässä sulle ap syy: puuttuu muutama kymppitonni.
Vierailija kirjoitti:
Keppariharrastus pitäisi kieltää lailla. Todella noloa. Mun lapsilta kielletty. Noloa kun jo 12 -13 v juoksee pellolla keppi jalkovälissä.
Keppi jalkovälissä... Miksi ajattelet lapsista/nuorista tuollaisia?
Kepin hankaaminen jalkovälissä tuntuu paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä ajattelen..? Onhan se ihan hemmetin nolo harrastus. Ja jotkut esiteinit saa siitä varmasti kyllä jo tyydytystäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä ajattelen..? Onhan se ihan hemmetin nolo harrastus. Ja jotkut esiteinit saa siitä varmasti kyllä jo tyydytystäkin.
No juurikin tuota.
Ällötys.
Vierailija kirjoitti:
Harrastin keppihevosia ikävuodet 9-15v. Oli tosi kiva harrastus. Kävin myös oikeilla talleilla mutta vanhemmat eivät halunneet sijoittaa hevosharrastukseeni pennin jeniä(vaikka rahaa kyllä oli).
Sanoivat myös, että ratsastus on liian vaarallista.
Keppihevostelusta ja sen ympärille rakentuneesta käsityöharrastuksesta ja yhteisöllisyydestä on hyvät muistot lähes näin 20vuotta jälkeenpäin. Tietty mielummin olisin käynyt (myös?) ratsastamassa oikeilla hepoilla. Moni kaveri, joka keppihevosteli, kävi myös ratsastustunneilla.
Olin muuten luullut, että keppihevostelu on verrattain uusi harrastus, mutta näköjään sitä on ollut myös 20 vuotta sitten. ap
Hulahula renkaat oli meillä ja hyppynarut . Kiiltokuvat ja värssykirjat pojilla polkuautot ja pyörät . Paperinuket ja jääkiekkoilija kuva kortit sekä tinasotilaat autoradat ja junarata.Palapelit sekä muut. Nukkekoti mitä sisustettiin. Leikkimökki leikkiastiat. Oikeasti sentään sai leipoa oikealla taikinalla ja oikeita lihapullia tehdä. Oikea poni ratsastus ei ole kallista tunnin ratsastus 20€ . Mutta jos oman ponin ostaa 1000€-5000€ ja tallin vuokra. Hevoseen voi siirtyä kun on ensin oppinut poneilla sitten varsat nuoret pienikokoiset hevoset sitten vasta isommat. Samoin este ratsastus aloitetaan jo poneilla pienellä hevosella matala este. Hevonen on monen tytön ja pojan unelma.
Onpa lapsellinen runkkari tämä kyselijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä, missä se keppi sitten on? Pään päällä? Kainalossa?
Vierailija kirjoitti:
Onpa lapsellinen runkkari tämä kyselijä.
Ap taitaa olla
Vierailija kirjoitti:
Kepin hankaaminen jalkovälissä tuntuu paremmalta.
Miten sairaana synnyit ja aloitko heti seksijutut ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain sinä olet nolo ja vastenmielinen.
Vanhemmat naiset ratsastaa kepillä makkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin tarjota omaa heppiä eikun keppiä ratsastustarkoitulsiin.
Esiteineille?
Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastin keppihevosia ikävuodet 9-15v. Oli tosi kiva harrastus. Kävin myös oikeilla talleilla mutta vanhemmat eivät halunneet sijoittaa hevosharrastukseeni pennin jeniä(vaikka rahaa kyllä oli).
Keppihevostelusta ja sen ympärille rakentuneesta käsityöharrastuksesta ja yhteisöllisyydestä on hyvät muistot lähes näin 20vuotta jälkeenpäin. Tietty mielummin olisin käynyt (myös?) ratsastamassa oikeilla hepoilla. Moni kaveri, joka keppihevosteli, kävi myös ratsastustunneilla.
Olin muuten luullut, että keppihevostelu on verrattain uusi harrastus, mutta näköjään sitä on ollut myös 20 vuotta sitten. ap
Juu. Jotenkin tuntuu, että silloin siitä alkoi tulla juurikin sellainen käsityö/roolipeli(?)harrastus, mitä se on nykyään. Silloinkin oli jo esim. SM-kisoja keppareille. :D
keppihevonen itsessään ei ole mikään uusi keksintö mutta juurikin se, että niistä yritetään tehdä aidon näköisiä ja sitä tallielämää tavallaan "roolipelataan", on uudehko juttu.
Ennen keppari oli juurikin jossain pikkupoikien villinlännenleikeissä oleva asuste johon ei sen enempää kiinnitetty huomiota.
Oikeaan hevoseen tutustuminen alkaa pinosta tai varsasta . Varsan ruokintaa harjausta kävelytystä .
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat naiset ratsastaa kepillä makkarissa.
Synnyitkö pilaantuneena??