Muita sinkkuja joista tuntuu ettei pärjää yksin?
Olen 35v nainen ja ollut monta vuotta sinkku. Inhottavimmaksi siinä koen sen, että välillä tuntuu etten vaan pärjää yksin tässä elämässä. Ei ole ketään jolta saisin apua ja kuka oikeasti tukisi kun tulee vaikeuksia tai jos sairastun tai joudun työttömäksi. Mietin erilaisia katastrofeja ja sitä ettei mnulla ole ketään johon turvata todella paljon nykyisin. Tämä tietysti aiheuttaa ahdistusta. Parisuhteissa olevat ihmiset aina sanoo miten se toinen on se "peruskallio" john voi luottaa kun tulee vaikeaa. Olen siitä kateellinen. Onko muilla sinkuilla näitä ajatuksia vai onko minulla ahdistushäiriö?
Kommentit (7)
On harhaa ajatella, että joku toinen ihminen olisi 100% tuki ja turva.
Loppujen lopuksi olemme aivan yksin.
Pahalta tuntuu herätä aamulla, kun on raatamista edessä ja tyhjä koti odottaa, kuten myös kännykkä, jonka yhteystiedoista ei löydy mitään erikoisempaa.
-Mies 29v-
Ihmisille on varmasti aika luonnollista tuo mitä kuvailet. Eihän sen turvan tarvitse tulla juuri kumppanista, mutta tuossa iässä on vaikea löytää ketään muuta ihmistä elämään, joka toisi samanlaisen turvan.
Kai tässä tosiaan ikä on osatekijä. Nykyään kaikki ystävät ovat perheellisiä ja paritutuneita joilla ei kauheasti aikaa riitä muuhun kuin omaan perheeseensä. Tuntuu, että etääntyy väkisinkin kaikista ja yksinäisyys ahdistaa. Vanheneminen ilman lapsia ja miestä myös. AP
Sama juttu, kaikki vaikeudet olisi niin paljon helpompi käydä läpi, jos joku ois tossa vierellä. Onhan ystävistä tukea, mutta ei se kuitenkaan ihan sama ole.
Etsi sinua nuorempia ystäviä, jotka eivät heti ole menossa naimisiin:)
Täysin ymmärrettävää. Mutta ei se parisuhde välttämättä tarkoita automaattista avun saantia. On paljon paskoja parisuhteita. Viime kädessä ei kellään ole ketään, johon täysin voi luottaa.