Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva selfieiden postaaminen someen, huono itsetunto?

Vierailija
28.11.2021 |

Mulla on naispuolinen kaveri joka silloin 90 luvulla oli kaunis ja kyllähän te tiedätte, se koulun the tyttö. Kaikki ihailivat sen kauneutta ja jos se jotakin puki päälle niin kohta kaikilla oli samanlaiset vaatteet. Mm. muistan sen haalari villityksen.
Nyt kun ikää on reilut 40 niin näkyyhän se naamassa. Varsinkin kun ottanut paljon aurinkoa. Hän ottaa varmaan joka toinen päivä kuvia itsestään ja niin meikattuna kuin voi vaan olla että ihan pahaa tekee ja laittaa se someen. Oikein sellaisia tarkoin harkittuja tuhat kertaa yritettyjä kuvia ja niistä sitten onnistunein julkaistaan. Jotenkin niin vaan näen siinä huonon itsetunnon ja kriisin siitä että kauneus on mennyt. Siis se nuoruuden kauneus. Hänellä on selvästi tuon asian hyväksymisen kanssa paljon tekemistä. Yrittää muutenkin olla nuori, katselee temppareita ja muita nuoriso-ohjelmia ja on niin sillai teko-teini.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten? Kaikilla meillä on omat kipupisteet. Ootko hyväkin kaveri kun arvostelet häntä täällä?

Vierailija
2/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta huonolta itsetunnolta, vaan paremminkin hyvältä. Eli hän tykkää laitella kuvia ja on omasta mielestään nätti. Noiden mainittujen ohjelmien katsominen ei ole kiellettyä aikuisilta. Kuulostaa lähinnä siltä, että olet itse kateellinen ja pahansuopa.

Mulla on oikeasti huono itsetunto, enkä laita someen kuin maksimissaan kerran vuodessa selfieitä. Väittäisin, että huonoitaetuntoiset eivät kuviaan sinne halua postailla ylimäärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit eivät edes katsele televisiota. TV on keski-ikäisten ja ikäihmisten juttu.

Vierailija
4/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen kaverisi vaikuttaa oudolta. Näissä selfien postaajissa on vielä se, että Facebookin algoritmi suosii selfieitä eli näyttää ne paljon laajemmalle kaverijoukolle kuin esim. jonkun muun postaamat nettilinkit, linkin sisällöstä riippumatta. Niinpä mäkin jouduin harva se päivä näkemään erään 47 v. h omon kosteat huulet töröllään ja 55 v. kehoposit iivisen naisen naamakuvia, jotka eivät liity mihinkään, kunhan vaan huomioh uor aavat menemään. Enää en näe, koska menin heidän profiiliinsa ja klikkasin "älä seuraa". Ei enkä mun tarvitse katsella tuollaista älyttömyyttä aikuisilta ihmisiltä, muttei myöskään katkaista fb-kaveruutta.

Vierailija
5/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tosiaan oikein käsitä koko selfien ottamisen pointtia oli sitten huono itsetunto tai ei. Itsensä kuvaaminen on vaan jotenkin outoa.

Ymmärrän, jos vaikka omaan käyttöön niitä otetaan esim. jonkun laihdutusprojektin yhteydessä tms, mutta muuten on hassua niitä ottaa jatkuvalla syötöllä saatikka julkaista.

Vierailija
6/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkä meikki ole somekuvissa ainoa juttu, vaan filtterit ja kuvanmuokkaus. Jotkut filtteröivät ja muokkaavat kuviaan nenättömiksi, jottei vahingossakaan näy ryppyjä.

Vierailija
7/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän perusteella sinä kuulostat huonolla itsetunnolla varustetulta eikä kaverisi. Itselläni on jopa eläkeikäisiä tuttuja somessa jotka postailevat selfieitä. Mitäs sitten jos tuottaa heille iloa?

Anna postailla mitä tykkää, anna katsoa telkkarista mitä tykkää ja keskity tekemään omasta elämästäsi niin hyvää ettei tarvitse jahkailla toisten sometusta ja suosikkiohjelmia.

Vierailija
8/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä itsetunto, mutta huomiohuoraustahan tuo on. Nolo ihmistyyppi.

Vierailija
9/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tieteellisesti on tutkittu, että selfieiden postaajilla on heikko itsetunto ja he tarvitsevat koko ajan vahvistusta muilta. Että olet ihana, nätti ja just hyvä noin jne. Sitten pannaan niitä filtteröityjä kuvia sinne... Itseäni ei kyllä häiritse. Voin kommentoida, että oot ihana, nätti ja just hyvä noin jne. Ei ole minulta pois.

Eikä se mikään synti ole. Nykyään ihmiset ovat paljon varsinkin ulkonäöstään epävarmoja, kun sitä korostetaan mediassa jatkuvasti. Levinnyt jo miehiinkin.

Vierailija
10/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tämä Suomen kulttuuri että 40v naisen pitäisi unohtaa olla nainen ja muuttua joksikin sukupuolettomaksi muumiksi. Tai ainakaan esillä ei saisi olla enää, herranjestas!

Annetaan ihmisten olla mitä ollaan. Jos kaverisi on ollut nuorena koulun kaunein tyttö, hän on hyvin todennäköisesti vielä nelikymppisenä ikäisekseen kaunis. Ja tulee olemaan vielä 70v. Anna hänen nauttia naiseudestaan ja kauneudestaan miten itse haluaa.

Vierailija
11/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tieteellisesti on tutkittu, että selfieiden postaajilla on heikko itsetunto ja he tarvitsevat koko ajan vahvistusta muilta. Että olet ihana, nätti ja just hyvä noin jne. Sitten pannaan niitä filtteröityjä kuvia sinne... Itseäni ei kyllä häiritse. Voin kommentoida, että oot ihana, nätti ja just hyvä noin jne. Ei ole minulta pois.

Eikä se mikään synti ole. Nykyään ihmiset ovat paljon varsinkin ulkonäöstään epävarmoja, kun sitä korostetaan mediassa jatkuvasti. Levinnyt jo miehiinkin.

Minusta taas me voitaisiin kaikki täällä Suomessakin kehua enemmän toisiamme kauniiksi ja ihanaksi. Käy kateeksi keski-euroopan kulttuuri missä miehetkin kehuvat vanhoja äitejään kauniiksi. Paljon mukavampaa kuin tällainen lyttääminen.

Vierailija
12/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä seuraa, jos ei kiinnosta.

Harmittaako, kun et itse ikinä ole ollut kaunis, vai mikä tässä ahdistaa?

Vierailija
13/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 30v ja tykkään sillointällöin postailla ns. Asukuvia. Eli kun päällä on joku oikein onnistunut asu.

Joskus meen johonkin kivaan paikkaan ottaan kuvia että asuilla on joku hyvä tausta.

Kai tää on jotain modernia paperinukke leikkiä 😁 selfieitä postaan harvemmin, en koe niitä kovin kiinnostavina. Haluan että mun kuvissa on pääosassa vaatteet.

Kai tää on tyhmää ja lapsellista mutta niin on moni muukin asia. Ei mua oo pakko seurata. 😊

Ja temppareita tai bbtä en katso.

Vierailija
14/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kun sanotaan että mukamas omaksi iloki otetaan kuvia....jos niin olisi niin miksi ne pitää änkeä kaikkein nähtäville? Sillä haetaan vaan hyväksyntää eikä muuta. Ihminen joka noin tekee on jollakin tavalla epävarma ja tilkitsee huonon itsetunnon aiheuttamia reikiä omassa henkisessä hyvinvoinissaan.

Kattokaa, täällä mä, just mä, hei kattokaa enks oonkin hyvännäköinen vielä, kehukaa ja vaikka ette oikeasti haluaisi keua ja teitä ärsyttää niin kehukaa silti koska niin pitää nykyään tehdä, paina sitä like-nappia!!

Vierailija
15/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pernilla Wahlgren 53 ja hänen äitinsä Christina Schollin 70jotain postailevat selfieitä eikä siinä ole mitään ihmeellistä. On kiva nähdä kuvia ihmisistä. Poseerausselfiet ei tietysti ehkä ole erityisen arvokkaita

Vierailija
16/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa kun sanotaan että mukamas omaksi iloki otetaan kuvia....jos niin olisi niin miksi ne pitää änkeä kaikkein nähtäville? Sillä haetaan vaan hyväksyntää eikä muuta. Ihminen joka noin tekee on jollakin tavalla epävarma ja tilkitsee huonon itsetunnon aiheuttamia reikiä omassa henkisessä hyvinvoinissaan.

Kattokaa, täällä mä, just mä, hei kattokaa enks oonkin hyvännäköinen vielä, kehukaa ja vaikka ette oikeasti haluaisi keua ja teitä ärsyttää niin kehukaa silti koska niin pitää nykyään tehdä, paina sitä like-nappia!!

Huomion hakeminen on muuten ihan inhimillinen ominaisuus. Kaikki hakevat huomiota omalla tavallaan.

Vierailija
17/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koukussa tykkäyksiin , kehuihin ja huomioon. Nämä selfie emännät haluavat tasaisin väliajoin kehuja ja huomiota. Itse en jaksaiisi olla kuvaamassa koko ajan naamaa ja perrsettä. Ja ottaa satoja kuvia, että pperse näyttää kiiinmaiselta. 

Vierailija
18/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on keskustelunaihe tääkin. Kateudestahan tällaiset kirjoittelut kumpuaa. Itse en selfieitä laita, mutta ei kyl muiden laittamatkaan häiritse.

Vierailija
19/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on keskustelunaihe tääkin. Kateudestahan tällaiset kirjoittelut kumpuaa. Itse en selfieitä laita, mutta ei kyl muiden laittamatkaan häiritse.

Kyllä minua häiritsee somekaverieni sellaiset postaukset, olivat sitten valokuvia tai jotain muuta, joista näkyy ettei henkilöllä ole kaikki kunnossa. Tulee toisaalta huolestunut, toisaalta pettynyt olo. Sellainen että pidin tuotakin ihmistä ihan fiksuna ja normaalina, mutta nyt en enää pidä. Sitten piilotan heidät näkymästä seinälläni.

Vierailija
20/28 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kivaa jos joku kehuu. En silti mitenkään kielipitkällä odota kehuja kuviini. Aina niitä muutama tulee. Ja koska en postaa mitään p ersekuvia niin kommentitkin on mukavia ja just lähinnä tyyliin keskittyviä.

On varmaan kauheaa olla noin katkera.

-13

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme