Onko kukaan lopettanut humalajuomista?
Moni lopettaa alkon käytön kokonaan, mutta onko joku päätynyt otsikonmukaiseen ratkaisuun.
Kommentit (19)
Kyllä, minä voisin sanoa kuuluvani ko joukkoon. Juon 1 siiderin silloin tällöin, mutta en halua humaltua. Se on typerä tunne.Olen nuorempana kokenut hirveitä krapuloita ja oppinut läksyni.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmetin järkeä tuossa on? Ottaa vain haitat ilman hyötyjä. Typerää.
Nii mikä se kelleki hyöty on. Mut jos silloin tällöin ottaa pari seurassa tai ruuan kanssa, mitä haittaa siitä on? En tiedä edes kaipaanko humaltumista. En vaan osaa rajoittaa, jos lähden ryyppäämään. Pitäisi tehdä tietoinen valinta. Pystyn kyllä olla kokonaan ilman.
Ap
Vaihdoin alkoholittomaan olueen jokunen vuosi sitten. Ei sitä paljon tule juotua mutta joskus maun vuoksi saunaoluet. Alkossa on nykyään hyvät valikoimat nollavolttisia
Miksi juoda alkoholia ilman humalaa?? Yhtä hyvin voisi juoda vaikka limua tai vettä. Ei-humalajuomisessa ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, minä voisin sanoa kuuluvani ko joukkoon. Juon 1 siiderin silloin tällöin, mutta en halua humaltua. Se on typerä tunne.Olen nuorempana kokenut hirveitä krapuloita ja oppinut läksyni.
Sama täällä. Joskus lasi viiniä, kännejä ei 15 vuoteen.
Jos ap olet alkoholisti, niin parempi vaihtoehto on täysraittius.
Ei viitsi yli 3 annosta kerralla juoda kuin joskus harvoin. Tulee nyt 4-kymppisenä niin paha krapula. Nuorempana oli toisin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juoda alkoholia ilman humalaa?? Yhtä hyvin voisi juoda vaikka limua tai vettä. Ei-humalajuomisessa ei ole mitään järkeä.
En pidä limppareista yms sokerijuomista. Liian makeita mutta alkoholiton olut maistuu.
Minulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin olla absolutistina enkä vanhana alkoholistina ymmärrä vieläkään miksi pitäisi juoda vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Joskus lasi viiniä, kännejä ei 15 vuoteen.
Jos ap olet alkoholisti, niin parempi vaihtoehto on täysraittius.
En välttis ole alkoholisti, mutta ongelmakäyttöä on ollut.
Ap
Joitain kertoja kokeilin naisen seuraksi juoda 4-6 kaljaa. Sillä oli tapana arkisin tuollainen muutama kalja. Ei mitään mieltä tuollaisessa. Mielummin olen kokonaan ilman tai sitten juon humalaan asti. Joku saisi keksiä krapulattoman alkoholin. Ärsyttää kärsiä nauttimisesta.
Joo 4-6 on just sellainen määrä että vähän nousee päähän, mutta ei känniä kuitenkaan. Kaikista ärsyttävin. Tuo pari olisi että ei nousisi päähän, mutta ei tekisi mieli alkaa enempääkään juomaan. Enkä minä aloituksella siis sitä tarkoittanut että esim joka perjantai pitäisi ne kaksi juoda, vaan lähinnä jos joskus tulee vaikka tilanne että on alkoholi tarjoilu, ettei kokonaan tarvitse kieltätyä. Tai ruuan kanssa lasi viiniä tms.
Ap
Minä. Voin juoda ruoan kanssa hyvin lasillisen tai kaksi viiniä, mutta en koskaan juo koko pulloa. Voin käydä (päivällä) yksillä oluilla, eli juoda 1-2 olutta/hyvälaatuista siideriä ja lähteä sitten kotiin. Ei tee yhtään mieli enempää. Voin juoda yhden lonkeron saunan jälkeen, ei tee mieli enempää.
Voin myös olla täysin alkotta ja juoda alkoholitonta viiniä lasillisen ravintolassa ruoan kanssa, tai käydä terassilla kesällä ja ottaa alkoholittoman drinkin. Tarpeeksi pitkään kun on ilman alkoholia (omassa tapauksessa raskaus + imetys + uusi raskaus) niin ei tee edes mieli. Paitsi että myönnän, kun viimeksi kävin ravintolassa ja nuuhkin muiden oikeasti laadukasta punaviiniä (60e pullo ravintolassa), olisin juonut sitä niin paljon mieluummin kuin sitä mehun makuista 0% valkkaria. Tai edes alkotonta punkkua, mutta kun ei ollut tarjolla.
Mä juon yleensä vain juhlissa tai ruoan kanssa, mutta en yleensä ota kuin lasin viiniä tai ruoan kanssa niitä juomia, mitä tarjolla on.
Kun ruokaillaan pitkän kaavan mukaan ja tulee useita viinejä, en yleensä juo laseja tyhjäksi vaan maistelen vähän.
Voin ottaa vähän tai olla ihan limulinjalla. Humalasta en tykkää, joten hyvin vähän tulee juotua.
Olen alkoholisti. Siksi lopetin kokonaan. Muu olisi vain itsepetosta.
Itsellä päätöksentekoon vaikuttaa ennen kaikkea ne seuraukset mitä humalasta tulee. Humalassa saattaa olla ihan kivaa, mut olot seuraavina päivinä on nykyisin kammottavat. Olin reilu 3 kk juomata eikä sinä aikana edes sitä humaltumista ikävöinyt.. toisin kun joskus nuorempana. En tiedä jos tosiaan tekisi pidempiaikaisen (1-2 v tai jopa loppuelämän) päätöksen lopettaa kännääminen, kaipaisiko sitä humaltumista joskus...
Ap
Mitä hemmetin järkeä tuossa on? Ottaa vain haitat ilman hyötyjä. Typerää.