Löysin lompakon jossa on rahaa 500€. Nyt arvon, että pidänkö rahat löytöpalkkiona.
Siellä on kaikki kortit. Niin röyhkeä en ole, että toisen pankkitilin tyhjentäisin. Aion toimittaa lompakon lähimpään löytötavara pisteeseen, mutta siellä oli kaksi kahden sadan seteliä ja yksi satanen.
Mitä tekisit tilanteessa?
Kommentit (37)
Kerron mitä en olisi tehnyt: kertonut asiasta palstalla.
Rahat kuuluu poliisille.
Noin isorahasumma on vietävä suoraan poliisiasemalle. Ei mihinkään löytötavara pisteeseen esimerkiksi markettiin.,
Älä ota- Omistaja jo ehkä disabloinut kortit ja tilannut uudet. Etkai varkaaksi ala?
Vie nyt se poliisille äläkä ota mitään sieltä.
Jos olet rotta, niin pidät koko lompakon tai jos olet kunnon ihminen, niin viet sen käteisineen poliisille. Jos viet rahat ja palautat muun, niin on kyttäjuttu vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Rahat kuuluu poliisille.
Noin isorahasumma on vietävä suoraan poliisiasemalle. Ei mihinkään löytötavara pisteeseen esimerkiksi markettiin.,
Jooh taidan viedä huomenna asemalle. En edes uskalla viedä noita seteleitä, vaikka kyllä polttelivat mieltä.
Ap
Sulla on hakusessa käsitteet varastaminen ja löytöpalkkio.taitaa 50e olla se käypä löytöpalkkio tuosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat kuuluu poliisille.
Jooh taidan viedä huomenna asemalle. En edes uskalla viedä noita seteleitä, vaikka kyllä polttelivat mieltä.
Ap
Ihan hyvä ajatus. Vie poliisille koska sinun on vaikea tavoittaa ehkä tätä omistajaa itse. Turvallisempaa on viedä poliisille joka toimittaa koko höskän.
Mulla oli 700e lompakossa joka katosi, sain takaisin kortit, mutta rahat katos. Ihan tiedoksi vaan ottajalle, että olin tehnyt paljon töitä niiden eteen ja olin ostamassa autoa, jolla käydä töissä. Nyt olin pyöräillyt kun ei ollut yhtään ylimääräistä.
Olisin antanut 200e löytöpalkkiota, jos olisin saanut sen 500e takasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat kuuluu poliisille.
Ap
Älä ota sieltä mitään. Vie poliisiasemalle.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on hakusessa käsitteet varastaminen ja löytöpalkkio.taitaa 50e olla se käypä löytöpalkkio tuosta
Minä ainakin palkitsisin löytäjän ja palauttajan. Poliisihan voisi ottaa palauttajan yhteystiedot mutta ottavatko?
Ilmoitin tämä poliisille, joudut hankaluuksiin, jos et palauta.
Tietenkin viet koko potin poliisille muuten jää omatunto soimaamaan loppuelämäksi.
Luulen että köyhät ovat ymmärrettävästi epätoivoisia ja joku voisi pitääkin ne. En tiedä miten rahojen numerosarjoja tutkitaan, ehkä joudut ostamaan paikoista joissa ei ole valvontakameraa kuten torilta tai joku sellainen. Ellei tule sattumalta kuvatuksi. Kaikissa kaupoissa on kamera. Jos lisäät tilille pankki ja kauppa saa numerot koneen kautta. Ei tietoa miten homma toimii. Joku tarvitseva ja sairas tarvisi ehkä rahansa taas takaisin. Mistä tiedetään kenen raha se on tai mihin tärkeään.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin viet koko potin poliisille muuten jää omatunto soimaamaan loppuelämäksi.
Joo pikkusumma kuitenkin mielenrauhasta.
Vie poliisiasemalle. Käsittääkseni olet oikeutettu löytöpalkkioon.
Voisin sellaisenaan ja tottakai haluaisin löytöpalkkion. Olen toimittanut löytämäni tavaran poliisille,sain löytöpalkkion n. 100e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo pikkusumma kuitenkin mielenrauhasta.
Siis tarkoitan että pikkusumman menettää mahdollisuutena varastaa, saa siis mielenrauhan koska kyseessä vain pikkusumma. Asia on kuitenkin iso. No, vähän meni ajatus sekaisin tässä kohdassa.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota- Omistaja jo ehkä disabloinut kortit ja tilannut uudet. Etkai varkaaksi ala?
disabloinut?
Voihan saakeli, että olet tyhmä, kuolettaa on voinut kortit, ei disabloida.
Palauta rahoineen päivineen. Saat hyvää karmaa ja kiität itseäsi myöhemmin että olit rehellinen.