Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas HS:ssä uusi pelotteluartikkeli, esitellään pitkäaikaissairaiden keuhkokuvia

Vierailija
28.11.2021 |

Ensimmäinen potilas on 30–39-vuotiaiden ikäryhmään kuuluva mies. Hän oli pitkällä, useiden viikkojen tehohoitojaksolla. Hänellä on lääkitys pitkäaikaissairauteen, mutta se ei vaikuta hänen toimintakykyynsä millään lailla.
Toinen potilas on 50–59-vuotiaiden ikäryhmään kuuluva mies. Potilaalla on käytössä useampikin lääkehoito pitkäaikaissairauksiin

Ja sitten lääkärin (Lehtimäki) kommentti:

Mutta mikä on Lehtimäen mielestä kuvien sanoma?

”Nuori ja tervekin voi saada vakavan taudin, vaikka sitä harvoin tapahtuukin. Omaa riskiä vakavalle taudille ei kuitenkaan tiedä etukäteen”, Lehtimäki sanoo.

Pitkäaikaissairaiden kuvia katsomalla todetaan että nuori ja tervekin voi saada vakavan taudin??? Ja onko 50-59-vuotias nuori???

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008362062.html

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottelu on aina väärin. Alaarvoista toimintaa toimittajilta.

Vierailija
22/27 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaksi vuotta ollut jo korona-aikaa, ja olen terve kuin pukki. Nillä tod. nök saan enää vakavan muodon ja millä perusteella ?"

Varmasti suurella todennäköisyydellä tartunta voi johtaa vakavaan tautiin. Menisin itse kiireellä rokotetettavaksi jos on noin vakavat jutut jo aiemmin olleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottelu on aina väärin. Alaarvoista toimintaa toimittajilta.

Hyvin se teillä näyttää vaikuttavan kun pitää paasata.

Vierailija
24/27 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit lähettelee keuhkokuvia hesarille. Minä: "Joo sori, ihan kamalan, ei tuu kalua"

Vierailija
25/27 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eräiden linja pitää:

Rokotteet | Lähes joka kolmas perus­suomalaisten kannattaja ei aio ottaa korona­rokotetta, Halla-aho selittää kriittisellä suhtautumisella ”ylhäältä ohjailuun”: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007790161.html?share=9a0f6225a9b4f…

Vierailija
26/27 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eräiden linja pitää:

Rokotteet | Lähes joka kolmas perus­suomalaisten kannattaja ei aio ottaa korona­rokotetta, Halla-aho selittää kriittisellä suhtautumisella ”ylhäältä ohjailuun”: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007790161.html?share=9a0f6225a9b4f…

Se on kiva, kun persut ja ulkomaalaistaustaiset ovat löytäneet toisensa tässä rokoteasiassa.

Vierailija
27/27 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisyyksiä kirjoitti:

Mulla on aikoinaan 19-vuotiaana nuorena ja terveenä ollut erittäin paha bakteerin aiheuttama keuhkokuume, jossa 1/3 keuhkoista oli täysin toimintakyvytön, ja oireet kesti puoli vuotta paranemisen jälkeenkin. Poltin silloin tupakkaa, sairaanakin. Jäin silti henkiin. Edes sairaalaan en joutunut, vaikka moni muu joutui (oli pienoinen epidemia).

Olen myös saanut mykoplasman aiheuttaman keuhkokuumeen, jinka oireet kesti lopulta lähes vuoden, kun oikea antibiootti annettiin vasta yli 6 kk sairastelun alkamisesta (kun lääkäri lopultakin tajusi ottaa verestä mykoplasman vasta-aineet). Sain siitä myös lievän sydäntulehduksen, ja olin liikuntakiellossa puoli vuotta. Sairasteluun kului yli vuosi kaiken kaikkiaan.

Kyllä noita järkyttäviä keuhkokuvia ilmaantuu ihan "tavallisistakin" tulehdustaudeista, ei korona ole poikkeus. Ennen vanhaan sanottiin, että keuhkokuume on vanhuksen "pelastaja", joka korjasi ikäihmiset pois täältä kärsimästä vanhuuden vaivoja. Ihan tavallisen flunssan jälkeen ikäihmiset saa keuhkokuumeen, ja tänäkin päivänä kuolevat siihen, hoidosta huolimatta. Myös influenssaan kuolee useita nuoria ja lapsia joka vuosi. Suomessa.

Koronarokotteen ottaminen on venäläinen ruletti, jossa 5 patia on vaaralliset , ja 1 pati ei ole. Rokottamattoman ruletti päinvastoin, eli 1/6 mahdollisuus saada vaikea koronamuoto (ei välttämättä kuolemaan johtava(, ja 5/6 patia mahdollisuus saada lievä tai oireeton korona. Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä todennäköisemmin rokottamattomalla on vastustuskykyä koronalle, ja sitä todennäköisemmin rokotetuilla ei ole vastustyskykyä + rokotteen pitkäaikaishaitat ilmenevät .

Kaksi vuotta ollut jo korona-aikaa, ja olen terve kuin pukki. Nillä tod. nök saan enää vakavan muodon ja millä perusteella ?

Olet mielestäsi terve kuin pukki, vaikka nuorena tupakanpolttajana olet saanut peräti kaksi vaikeaa keuhkokuumetta, jotka aiheuttaneet keuhkomuutoksia?

No samaa äimistelin minäkin... tuo ei edes tajua olevansa vakavan covid taudin ihanteellista maaperää. Taustalla keuhkokuumeita, sydänlihaksentulehdusta, tupakointia... voi pojat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi