Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä joskus luulin olevani "poikien äiti"

Vierailija
23.02.2015 |

ennemmin kuin tyttöjen.No hemmetti noi pojat on kasvattanut MUT tajuamaan että EN TODELLAKAAN OLE!!!

SIIS helvetti pojat imee kaikki mehut idioottimaisilla leikeillään joka on siis yleens päätöntä ja riehumista.Jumalauta jos oisin tän tiennyt aiemmin niin ei olis yhtäkään lasta mulla!!!

NYt pitäs vaan pitää ajatukset sisällään ettei noista kasva jotain ihmishirviöitä...ja on kyllä niiiin vaikeeta!!!ARGHH

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme ihanaa, fiksua ja ajattelevaista poikaa, nyt tosin ovat jo isoja kaikki. :) Pienempänä touhuttiin, liikuttiin ja puuhasteltiin paljon; kukapa lapsistaan mitään sohvaperunoita haluaa kasvattaakaan? Minua ei siis ikinä ole haitannut että pojissa on virtaa ja energiaa, käyttäytymään olen silti opettanut. :)

Vierailija
2/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen on väärässä; kasvatuksella on vähemmän merkitystä kuin geeneillä. Jos on vilkas, hidas, älykäs, sosiaalinen tai ketterä, niin geenit sen sanelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:06"]

Mulla on kolme ihanaa, fiksua ja ajattelevaista poikaa, nyt tosin ovat jo isoja kaikki. :) Pienempänä touhuttiin, liikuttiin ja puuhasteltiin paljon; kukapa lapsistaan mitään sohvaperunoita haluaa kasvattaakaan? Minua ei siis ikinä ole haitannut että pojissa on virtaa ja energiaa, käyttäytymään olen silti opettanut. :)

Mullakin on kolme poikaa ja se taitaa olla just liikaa..vaikka nuorin on tosi nuori kahteen vanhempaan verrattuna niin uskon vakaasti että jos 2 vanhempaa olis tyttöjä niin täällä olis ihan eri jutut.Olen itsekin perheestä jossa on sekä että niin jotain uskon siitä tietäväni...jos lapset käyttäytyy huonosti tai rumasti muita ihmisiä kohtaan jne niin silloin voidaan puhua mielestäni kasvatusongelmasta... toi energia tosiaan varmaan eniten rasittaa kun ei mee ohi vaikka ikää tulee! ap

[/quote]

Vierailija
4/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on poikia, ja ne on ihan järkeviä, hauskoja ja ajatteleviia...

Vierailija
5/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla sukupuolesta vaan kasvatuksesta kiinni minkälaisia lapset on

Vierailija
6/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ap :-D teeppäs kaveriksi siihen muutama tyttö, niin johan pojat saavat pikku emänniltä komentoa ;)

Vierailija
7/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen olevani "poikien äiti" ja varmasti sisäinen maailma heittää pienet häränpyllyt, jos seuraava vauva onkin tyttö :) Minun poikani ovat ihania, ajattelevia, huumorintajuisia ja empaattisia lapsia. Toiset ovat villimpiä kuin toiset, niin kuin tytöissäkin. Kaikki ne ovat täysin kasvatettavissa ja myös sen tarpeessa, ihan niin kuin tytötkin. Poikien maailma kuitenkin tuntuu itselleni tutummalta. Terveisin ikuinen poikatyttö.

Vierailija
8/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksesta se on kiinni eikä sukupuolesta. Terveisin kolmen pojan äiti

Vierailija
9/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet geeneistä/toimintamalleista/käytöksestä tulee toiselta vanhemmalta ja tämän suvulta ja se toinen puoli toiselta ja tämän suvulta.

Kummalta puolelta riehuminen peräisin?

Vierailija
10/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit kasvattanut pojat niin kuin tytöt (olemaan nätisti), niin eivät riehuisi niin paljon.

Vierailija
11/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:46"]

Puolet geeneistä/toimintamalleista/käytöksestä tulee toiselta vanhemmalta ja tämän suvulta ja se toinen puoli toiselta ja tämän suvulta.

Kummalta puolelta riehuminen peräisin?

[/quote]

Vaikka geenit jakautuukin tasan niin olen kuullut huhun että tytöt muistuttavat isäänsä ja pojat äitiä. 

Vierailija
12/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bisnesidea mammoille. Aletaan välittään äidin toiveiden mukaisia lapsia loppuelämän palautusoikeudella. :)

Vierailija
13/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:39"]

Minulla on poikia, ja ne on ihan järkeviä, hauskoja ja ajatteleviia...

[/quote]

Minullakin. Kaksi, nyt jo aikuista. Miehen sisarella samaa ikäluokkaa kaksi tyttöä, nämä ovat syntyneet kolmen vuoden sisällä kaikki. Kyllä meillä on ollut paljon helpompaa. 

Vierailija
14/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viisaammat saa kyllä kertoa mulle miten mä kasvatan POIS mun lapsista vilkkauden,liikunnallisuuden ja sellaset poikien painileikit ja kaiken fyysisyyden.Harrastavat kyllä liikuntaakin mutta ei vaan riitä...

Ja kyllä me kaikki tiedetään että suurin osa pojista on fyysisempiä kuin tytöt joten ne leikit ja tekemiset on sen mukaisia.

ap

Vierailija
15/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:41"]Ei taida olla sukupuolesta vaan kasvatuksesta kiinni minkälaisia lapset on
[/quote]No eipä taida olla siitäkään. Meillä on kaksi biolasta, yksi sijoitettu (tullut 4kk iässä) ja adoptiolapsi (puolivuotiaana tullut). Kovin ovat erilaisia kaikki, samalla kasvatuksella. Samaa sukupuoltakin ovat. Kaikista haasteellisin on sijoitettu, vaikka neurologisia ongelmia ei ole. Henkisiä senkin edestä. Kaikki "kuin omia" meille, sijoitettukaan ei vanhempiaan tapaa, vanhempien omadta valinnasta on kyse. Toki en sitten tiedä noiden kahden "kasvatuksesta" ennen meitä... :D Ja joo, vaikuttaa se tietenkin, raskausaika, pikkuvauvana saadut traumat ja hylkäämiset.

Vierailija
16/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vilkkaat pojat. Rutiinit, selvät pelisäännöt on ne millä arki sujuu. Paljon tehdään yhdessä ja riehutaan yhdessä pihalla.

Vierailija
17/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:56"]

No viisaammat saa kyllä kertoa mulle miten mä kasvatan POIS mun lapsista vilkkauden,liikunnallisuuden ja sellaset poikien painileikit ja kaiken fyysisyyden.Harrastavat kyllä liikuntaakin mutta ei vaan riitä...

Ja kyllä me kaikki tiedetään että suurin osa pojista on fyysisempiä kuin tytöt joten ne leikit ja tekemiset on sen mukaisia.

ap

[/quote]

Mitä naiset nyt yleensä tekee kollien rauhoittamiseksi? ;)

Vierailija
18/18 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:59"]Mulla on vilkkaat pojat. Rutiinit, selvät pelisäännöt on ne millä arki sujuu. Paljon tehdään yhdessä ja riehutaan yhdessä pihalla.
[/quote]

Juuri näin! Pelisäännöt ja aidosti mahdollisuus energian purkuun riittävissä määrin. Äläkä viitsi ap väittää, että poikien luontainen vilkkaus on joku ongelma. ADHD on sitten asia erikseen, mutta siihen onkin olemassa sitten aivan ammattiapua, jos vanhempi kokee että keinot loppuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan