miten tv-ohjelmiin twiitataan?
Olen uusi twitterissä ja koitan twiitata Kingin sivuille, yle urheilun talvistudioon jne. Mutta twiitit näkyy vain omalla sivuillani.
Neuvokaa tietämätöntä!?!
Kommentit (40)
Kirjoita twitterin hakukenttään #kingi. Kaikki twiitit jotka sieltä tulevat näkymään, ovat se "twiittivirta". Jos menet omalle sivullesi, näet omat twiittisi. Jos esim. @mtvkingi-sivulle Twitterissä, näet Kingin tekemät twiitit. Kirjoittamalla hakukenttää #kingi näet kaikkien #kingi-hashtagilla varustetut twiitit.
Ei auta vaikka on lisätty. Näkyy vain omalla etusivulla.
Haaahhhaaahaaa ootko yli 4kymppine ?
Sun twiittiä ei ole valittu näytettäväksi siinä ohjelmassa. Toimittaja raakkaa sopivaksi katsomansa viestit jotka päästää läpi. Muutenhan ohjelmaa voisi terrorisoida laittamalla ensin häsän ja sitten vittupaskaa ja perkelettä tikkukirjaimin jatkuvalla syötöllä.
Mikä on hashtag? Ja mihin se lisätään? Missä kaikkialla se sitten näkyy?
Itsellä on sama homma. Kaikki on kirjoitettu oikein, mutta ei tule hakuun näkyviin. Tätä sitten kahdestaan pohdimme täällä kotona ja puoliso löysi vihdoin yhden blogikirjoituksen, mistä kävi ilmi, että uusien tunnusten twiitit tulevaan hakuun joskus jopa päivien viiveellä. Eli näkyvät omalla sivulla + seuraajilla heti, mutta eivät tuossa yleisessä haussa. Nyt sitten odotellaan pari päivää tuleeko mitään muutosta eli onko asia oikeasti näin.
Minulla myös sama homma. Ei oo tuo odottelukaan auttanu. Twiitti näkyy itsellä ja seuraajilla, mutta siellä hashtag haussa ei näy mitään vaikka julkinen profilli ja hashtagit oikein. Kokeiltu myös harvinaisemmilla hashtageilla
Jos twiittaat Kingistä niin kirjoita twiittisi perään #Kingi. Esim: "Kylläpä Aku on taas hauska! #Kingi".
Jos haluat tägätä kingin jonkin tilin, kirjoitat heidän tunnksensa twiitteihin, esim. @Maikkari.
Hashtagilla (#) varustetun tviittisi löydät, kun kirjoitat hakukenttään #Kingi tai vaan klikkaat jotain hashtagilla alkavaa (ne ovat erivärisellä fontilla).
Oma twiittisi näkyy #-haussa ja niiden ihmisen aikajanoilla, jotka seuraavat sinua. Oliko tästä apua?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:06"]
Jos haluat tägätä jonkin tilin, kirjoitat heidän tunnuksensa twiitteihin, esim. @Maikkari.
[/quote]
korjaus :)
-7
eli näkyykö omat # kingi viestini siellä kingin twitter- sivuilla? haluisin ns. osallistua keskusteluun, mutta omat kommenttini eivät ole koskaan näkyneet siinä ohjelman sivuilla.
kiitos 7, oli periaatteessa apua, mutta en silti onnistu laittamaan twiittiäni "läpi"
"Vittusaatana mitä paskaa, tätä lähetetään mun verorahoilla #Kingi"
Tästä syystä ihan kaikki ei mene läpi suoraan lähetykseen, vaikka ne tekijät kyllä näkee nuokin viestit hashtag-listassaan :D
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:18"]
Tästä syystä ihan kaikki ei mene läpi suoraan lähetykseen, vaikka ne tekijät kyllä näkee nuokin viestit hashtag-listassaan :D
[/quote]
Tai AV-tasolla:
"HUOMENNA PORIN UIMAHALLISSA TAPAHTUU! KÄYN SIELLÄ PASKOMASSA LASTENALTAASEEN JA SAUNAAN. EHKÄ VÄHÄN KAKKANNAN LIUKUMÄKEEN MYÖS #IISAK #SONNI #KINGI"
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:13"]
eli näkyykö omat # kingi viestini siellä kingin twitter- sivuilla? haluisin ns. osallistua keskusteluun, mutta omat kommenttini eivät ole koskaan näkyneet siinä ohjelman sivuilla.
kingin twitter-sivulla näkyy vain kingin omat twiitit ja heidän retweettaamansa viestit. keskusteluun osallistuaksesi sun twiittien ei tarvi olla heidän retweettamia vaan keskustele muiden käyttäjien kanssa.
kiitos 7, oli periaatteessa apua, mutta en silti onnistu laittamaan twiittiäni "läpi"
[/quote]
Heippa! Kun lisäät viestiisi hashtagin, twiitti on mennyt "läpi", eli on Twitterissä niiden twiittaajien nähtävillä jotka lukevat twiittejä kyseisellä hashtagilla. Televisioon tosin päätyy vain pieni murto-osa: Twiittejä tulee lähetyksen aikana jopa tuhansia, riippuen ohjelmasta. Eli kun olet laittanut twiittiisi vaikka #kingi, kaikki ne jotka seuraavat #kingi-"virtaa" (ovat laittaneet Twitterin hakukentään #kingi) näkevät twiittisi muiden seassa. Kun itsekin laitat hakukenttään esim. #kingi, näet mitä kaikki muut twiittaavat aiheesta, jolloin voit tykätä tai vastata jonkun henkilön twiittiin - tai ihan vain lueskella mitä aiheesta twiitataan - näin osallistutaan keskusteluun :) Jollet näe omaa twiittiäsi tuossa virrassa, se voi vain tarkoittaa sitä että todella moni on ehtinyt jo twiitata oman twiittisi jälkeen samalla hashtagilla, ja löydät omasi rullaamalla tarpeeksi pitkälle alas. Iloisia hetkiä Twitterin parissa! Terkuin: @SomeSuvi :)
Siis itse taistelen juuri samalla ongelmalla, että omaa twiittiä ei näy missään. Ja siis ei ole tarkoituskaan mihinkään tv ohjelmaan saada näkymään. Vaan ihan tässä läppärillä koitan säätää. Mutta kun ei vaan hiffaa. :(
Vierailija kirjoitti:
Haaahhhaaahaaa ootko yli 4kymppine ?
Mä oon sun isomummon ikäinen, enkä osaa twiitata ollenkaan :(
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:18"]
Tai AV-tasolla:
"HUOMENNA PORIN UIMAHALLISSA TAPAHTUU! KÄYN SIELLÄ PASKOMASSA LASTENALTAASEEN JA SAUNAAN. EHKÄ VÄHÄN KAKKANNAN LIUKUMÄKEEN MYÖS #IISAK #SONNI #KINGI"
AHAA, KIVA HOMMA, EN OSAA TWIITATA MUTTA KYLLÄ GOOGLE+ TILI ON, JA FACEBOOK TUNNARITKIN, EN AIO NYT VARMAAN VIIKKOON PASKOA RAUMAN TAI PORIN UIMA-ALTAISIIN, TELOIN JALKANI JA PAKOON MENEMINEN ON LIIAN HIDASTA.
-IISAK SONNI
Nyt hiffasin sit kuitenkin. Oli taas vaan niin väsynyt että tuntui taas jotenkin hankalalta. Tai pakko myöntää että on kyllä melko sekava ulkonäkö. Jotenkin tuntuu aluksi todella hankalalta käyttää, mutta sitten hiffasin tuon. Se olikin kiinni vaan siitä etten ymmärtänyt katsoa oikeasta paikasta ja muuta. KUn ei oikeen tiennyt että millä sivulla on, tai mikä keskustelu jono oli kyseessä. Joten surkea palvelu. Tuskin tulee hirveästi moista käytettyä. :(
vielä kysyn siis, että mistä tämän virran näkee, koska ohjelman sivuilla ei ole mitään ruuhkaa näin hiljaiseen aikaan ja silti viestini eivät mene ns. läpi, ja ihan ovat asiallisia.
ap
... en taida edelleenkään ihan ymmärtää logiikkaa..