Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko valmis Suomen sulkemiseen jos…

Vierailija
27.11.2021 |

Eli olisitko valmis isoihin sulkutoimiin Suomessa jos siten päästäisin pian taas ”normaaliin” elämään?

Itseä alkaa tympiä tää juupas eipäs vatulointi joten alkaa tuntua että laitettas nyt vaan pariksi viikoksi sulut päälle niin voisivat sen jälkeen hetken taas olla lietsomatta koronahysteriaa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa yhtään. Emme puolison kanssa käy missään muualla kuin kaupassa ja joskus ystävien kanssa kävelyllä. Näin ollaan menty jo koronan alusta asti ja tähän on jo tottunut.

Eläkeläisille tuo onkin ihan sopivaa elämää. Me nuoremmat haluamme vielä elää emmekä vain istua odottamassa kuolemaa. 

Jaa, itse olen 35-vuotias ja viihdyn silti mainiosti kotona. Elää voi kotonakin, ei sen mitään kuoleman odottamista tarvitse olla. Ja kun on tarpeeksi mielikuvitusta, voi matkustaa vaikka minne. 😁

Normaalisti ihmiselle elämä on muutakin kuin vain sitä, että hengittää ja sydän lyö. Taidat olla sossuloinen, kun sinulle elämä=kuvittelu. Meille muille ei raha tule tuosta vaan, vaan sen elämän ylläpitämisen eteen pitää jotain tehdäkin. Ja mielenterveyden ylläpitämiseksi elämässä pitää luonnollisesti olla muutakin kuin työ. Tuollainen mielikuvituselämä ei kuulosta järin terveeltä. 

Vierailija
22/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama olemmeko valmiit vai emme, ihan lähiaikoina Suomi ajautuu kaaokseen. Piikitetyt sairastuvat, myös osa piikittämättömistä. Vain koronan jo sairastaneet ovat varmasti suojassa. Nyt on se 11. hetki valmistautua yhteiskunnan romahtamiseen. Viimeistään muutaman viikon kuluttua se alkaa. Varatkaa ruokaa, polttopuuta, lääkkeitä, huolehtikaa vedensaannista. Kesällä pärjätään taas paremmin, mutta nyt tulee todella synkkä talvi ja kevät. Vain vahvimmat selviää.

Näin on. Kahden viikon päästä on ruumiskasat kadulla. Tätähän se on ollut pian 2 vuotta. Aina kahden viikon päästä homma karkaa käsistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että olen tyhmä, mutta jos nyt pistettäisiin kunnon sulkutila loppuvuodeksi, tukahdutettaisiin tautitilanne ja sen jälkeen rajakontrollia pidettäisiin kunnossa (jokainen ulkomailta tullut valvottuun karanteeniin, kunnes vahvistunut, että ei koronaa), niin en ymmärrä, eikö Suomessa voitaisi elää verrattain normaalia elämää.

Mikäli ylläoleva realistinen vaihtoehto, se olisi mielestäni kaikin puolin parempi kuin nykyinen ees taas soutaminen ja huopaaminen.

Ymmärrystäsi haittaa se, että luulet sulkutilan jotenkin tukahduttavan taudin. Niinhän ei tapahdu. Korona on tullut jäädäkseen. Vain loppuelämän kestävä sulkutila koko maapallolla tukahduttaa sen. 

Kaikkien pitää siis tajuta, että korona on lopulta melko tavallinen sairaus, jonka takia ei tarvitse enää kenenkään panikoida näin rajusti. Kuolee kuka kuolee ja se siitä. Rokotteen ottavat ne ketkä haluaa ja sekin siitä.

Vierailija
24/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa ovat muutaman tartunnan vuoksi laittaneet isot sulut. Siellä ei ole koronalle Annettu sijaa, ja ihmiset saavat elää ilman pelkoa kulkutaudista. Samaa haluaisin tänne.

Vierailija
25/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa yhtään. Emme puolison kanssa käy missään muualla kuin kaupassa ja joskus ystävien kanssa kävelyllä. Näin ollaan menty jo koronan alusta asti ja tähän on jo tottunut.

Eläkeläisille tuo onkin ihan sopivaa elämää. Me nuoremmat haluamme vielä elää emmekä vain istua odottamassa kuolemaa. 

Jaa, itse olen 35-vuotias ja viihdyn silti mainiosti kotona. Elää voi kotonakin, ei sen mitään kuoleman odottamista tarvitse olla. Ja kun on tarpeeksi mielikuvitusta, voi matkustaa vaikka minne. 😁

Tuohan juuri on sitä kuoleman odottelua, että ei elä muuten kuin mielikuvituksessaan. Elämä on täällä reaalimaalimassa, ei mielikuvitusmaailmassa. 

Vierailija
26/32 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulku ei auta mitään

Vierailija
27/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Suomen sulkemisella mihinkään korona katoa, vaan se leviää pienemmissä joukoissa hitaammin ja näin estetään terveydenhoidon romahtaminen ja ylikuormittuminen, ellei sitten jokaista laiteta omaan häkkiin kuukaudeksi ja eristetä muista ihmisestä ja jokainen oman onnensa nojaan.

Epidemiasta päästään pois vain riittävällä rokotekattavuudella ja näin on aikaisemminkin toiminut ja tauti leviää, niin kauan kun rokottamattomia ja virus kyllä löytää kantajansa ja syntyy uusia varianteja, jotka yleensä ovat edellisiä voimakkaampia ja tuhoisempia.

Vierailija
28/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse alan olla kypsä tähän karanteenissa oloon. Syksyn aikana vuoron perään joku lapsista altistuu, sittenpä taas ollaan viikko töistä pois koska lääkäri määrännyt karanteeniin.

Neljä viikkoa ollaan syksyn aikana oltu vuorotellen karanteenivahtina päiväkotilaiselle ja ekaluokkalaiselle etäkoulua pitämässä.

(Ja eivät pärjää yksin kahdeksaa tuntia kotona, ennen kuin joku alkaa siitä vinkua.)

Tähän päälle muut räkätaudit, milloin sitten mennään testaamaan koronaa.

Kaverin äiti odottanut sappileikkausta, vuoden ajan jo siirretty leikkausta.

Onneksi kumminkin osan työtehtävistä voi tehdä kotona ollessa mutta henkinen kuormitus ja huonon työntekijän olo alkaa painaa kovasti.

Vierailija
29/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Suomen sulkemisella mihinkään korona katoa, vaan se leviää pienemmissä joukoissa hitaammin ja näin estetään terveydenhoidon romahtaminen ja ylikuormittuminen, ellei sitten jokaista laiteta omaan häkkiin kuukaudeksi ja eristetä muista ihmisestä ja jokainen oman onnensa nojaan.

Epidemiasta päästään pois vain riittävällä rokotekattavuudella ja näin on aikaisemminkin toiminut ja tauti leviää, niin kauan kun rokottamattomia ja virus kyllä löytää kantajansa ja syntyy uusia varianteja, jotka yleensä ovat edellisiä voimakkaampia ja tuhoisempia.

Nythän ei nimenomaan rokotekattavuudella päästä eroon. Tämä rokote kun ensimmäinen minkä tiedän ettei se estä tartuntaa, vain lieventää tautia. Yleensä rokotteet on estänyt sairastumisen ja se tukahduttaa taudin kun ei ole kantajia tarjolla. Nyt ei käy niin kun kantajia riittää.

Tämä passihomma oli täydellinen munaus leviämisen suhteen. Testauksen kautta se olisi jollain lailla toimiva muttei pelkän rokotuksen.

Vierailija
30/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon parhaillaan kipee, ihan perua flunssan oireet, nuhaa ja aivastelua, kurkku vähän kipeä ja jäseniin sattuu.

Mutta kun ei ole kuumetta, ei tarvi mennä k-testiin ja työnantajan sekä terkan mukaan saan mennä töihin jos olo antaa myöten, koska on ne kuuluisat kaks piikkiä.

Itse ajattelisin että eikö eka askel olisi se että kipeenä mennään testiin ja jäädään kotiin siihen asti kun nega tulos tulee?

Ei tarvisi välttämättä sulkea koko suomea mutta nämä perustoimenpiteet takaisin niin myös rokotetut tulisi testattua ja saataisiin todelliset lukemat tiskiin.

Vierailija
31/32 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan juuri on sitä kuoleman odottelua, että ei elä muuten kuin mielikuvituksessaan. Elämä on täällä reaalimaalimassa, ei mielikuvitusmaailmassa. 

"Elämä on täällä reaalimaailmassa, ei mielikuvitusmaailmassa."

Onko internet sinulle reaalimaailma? Onko sosiaallinen media sinulle reaalimaailma? Kun puhelinzombeja katselen niin ovat kyllä fyysisesti siinä, mutta henkisesti ihan jossain muualla.

Vierailija
32/32 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin olisin valmis sulkemiseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän