Kun uusi variantti saapuu Suomeen..
saamme kiittää siitä taas korona-ajan matkailijoita. :)
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin tulee olemaan rokottamattomien syytä. :D
Se muuten oikeasti onkin. Variantit ovat kaikki olleet tähän mennessä rokottamattomista lähtöisiä.
Jos otti poliorokotteen niin aivan sama oliko lähistöllä rokottamattomia.
Jos taas otat vä es tön vai hto koronainjektion niin vuotava piikki ei auta ketään.
Noita piikkejä ja passeja On Pakko vastustaa
Kaikin.Mahdollisin.KeinoinPolio ei ilmeisesti ollut koronan kaltainen virus, joka olisi kehittänyt rokotetta/immuniteettia väistäviä mutaatioita rokottamattomassa antiwaxer-salaliittohörhöpopulaatiossa.
Koronarokotteet ei kehitä immuniteettia. Koronarokotteiden teho laskee, kuin lehmän häntä.
Koronarokotteet luo turvan illuusion niiden ottajalle ja kun hän on "turvassa", taudin levittäminen voi alkaa.
Rokotteen kehittäminen 65 päivässä tarkoittaa juosten kustua kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/9b1e5730-bd64-413a-8608-cb9b77aa2c98
"Uusi" variantti tosiaan, kun on havaittu jo toukokuussa.
Variantteja syntyy koko ajan uusia. Uutisoiminen alkaa vasta siinä vaiheessa, kun joku variantti todetaan erityisen vaaralliseksi esimerkiksi taudin vakavuuden tai lisääntyneen leviämisherkkyytensä vuoksi.
Nämä ottavat aina aikaa.Mutta ihan samalla tavalla epidemian alussa oli näitä ”uusi” virus kommentoijia, joiden mielestä kyseessä oli vain yksi virus muiden joukossa.
Variantti on ollut kuusi kuukautta kierrossa ja oletettavasti levinnyt jo joka paikkaan.
Miten se nyt olisi yhtään sen vaarallisempi kuin 4kk sitten, kun siitä ei kukaan ole puhunut mediassa?
Muista pelätä.
On takuulla jo Suomessa, turha enää mitään rajoja laittaa kiinni. Tuttava tuli juuri Etelä-Afrikasta, ei mitään karanteeneja eikä testejä. Suomessa höpistään että kun ei ole suoria lentoja :D No juu..mitähän väliä tuleeko ne matkustajat useammalla lennolla vai yhdellä suoralla tänne, tuskin se virus päättää jäädä kyydistä esim Lontoon kohdalla...
Ainahan on tautien myötä tullut uusia variantteja... eli miten tämä voi olla yllätys? Resistenssi on se joka tulee, samoin antibioottien käytössä. Luonnon laki jonka voi pysäyttää vain muunnoksiin toimiva rokote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/9b1e5730-bd64-413a-8608-cb9b77aa2c98
"Uusi" variantti tosiaan, kun on havaittu jo toukokuussa.
Variantteja syntyy koko ajan uusia. Uutisoiminen alkaa vasta siinä vaiheessa, kun joku variantti todetaan erityisen vaaralliseksi esimerkiksi taudin vakavuuden tai lisääntyneen leviämisherkkyytensä vuoksi.
Nämä ottavat aina aikaa.Mutta ihan samalla tavalla epidemian alussa oli näitä ”uusi” virus kommentoijia, joiden mielestä kyseessä oli vain yksi virus muiden joukossa.
Variantti on ollut kuusi kuukautta kierrossa ja oletettavasti levinnyt jo joka paikkaan.
Miten se nyt olisi yhtään sen vaarallisempi kuin 4kk sitten, kun siitä ei kukaan ole puhunut mediassa?
Muista pelätä.
4kk on todella lyhyt aika kerätä dataa, että saadaan tilastoja. Jos et tätä tajua, ei sun kanssa kannata asiasta tämän enempää keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Olen erittäin pettynyt siihen, että johtajiltamme ei löydy tahtoa suojella suomalaisia koronaviruksen uudelta afrikkalaisvariantilta, vaan sen leviäminen tänne hyväksytään ikään kuin luonnontieteellisenä faktana. Variantin tunkeutumista Suomeen ei siis edes yritetä millään tavalla estää. Tämä on paitsi säälittävää myös suurta vihaa herättävää. Haluankin korostaa, että afrikkalaisvariantin päästäminen ja suoranainen tervetulleeksi toivottaminen Suomeen on tämän maan johtavien poliitikkojen ja virkamiesten tekemä täysin tietoinen ja aktiivinen valinta.
Korona on romuttanut viimeisetkin rippeett luotosta kansallisvaltioon nimeltä Suomi. Tosin ehkä se on koko homman tarkoituskin. Mitään ei voi tositilanteessa tehdä. Simulaatiohin, harjoituksiin ja mallinnuksiin kyllä riittää pätäkkää ja intoa. Kaikki on feikkiä ja paskaa. Eniten suututtaa että joillekkin vielä maksetaan tästä kaikesta.
Korona on täysin sorron syytä, tämä on niin sortoa että ei saa matkustaa.
Minä sen omicronin toin tänne, sori. Olen rokottamaton ja matkustin unessani Afrikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen rokotettu ja matkustan välillä. Olen sitä mieltä, että jokaisen Suomeen saapuvan, niin suomalaisen kuin ulkomaalaisen olisi pakko mennä valvottuun karanteeniin maahan tullessa. Ja karanteeni pitäisi maksaa itse. Lisäksi 48h välein pitäisi olla karanteenissa pakollinen koronatesti. Kun on antanut 3 peräkkäistä negatiivista testiä, niin sitten 6-7 vuorokauden jälkeen pääsisi kotiin tai muualle määränpäähänsä Suomessa.
Tämäkään ei 100% estä viruksen tuloa, mutta ainakin 85-95% se blokkaisi ja paljastuisi karanteenin aikana otetuissa näytteissä.
Onneksi ei tule toteutumaan euroopassa.
Allekirjoittakaa kansalaisaloite koronapassia vastaan. Google: Koronapassista sekä sen laajentamisesta luovuttava perustuslain sekä ihmisoikeuksien vastaisena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen erittäin pettynyt siihen, että johtajiltamme ei löydy tahtoa suojella suomalaisia koronaviruksen uudelta afrikkalaisvariantilta, vaan sen leviäminen tänne hyväksytään ikään kuin luonnontieteellisenä faktana. Variantin tunkeutumista Suomeen ei siis edes yritetä millään tavalla estää. Tämä on paitsi säälittävää myös suurta vihaa herättävää. Haluankin korostaa, että afrikkalaisvariantin päästäminen ja suoranainen tervetulleeksi toivottaminen Suomeen on tämän maan johtavien poliitikkojen ja virkamiesten tekemä täysin tietoinen ja aktiivinen valinta.
Olette kyllä ihan pihalla. Ei tätä voi estää ellei eristetä suomea muusta maailmasta lopuksi ikää. Kyllä se sieltä tulee, ehkä onkin jo, yleensä kun nämä nopeasti leviävät variantti maailmalta bongataan, ovat ne jo siinä vaiheessa leviämässä hyvää vauhtia. Veikkaanpa että Suomessakin tätä jo on vaikka emme sitä tiedä. Mä ainakin matkustan ihan suunnitelmien mukaan sukulaisia tapaamaan, en aio eristäytyä Suomeen vuosikausiksi. Ainoa keino päästä tästä on lopettaa tämä hysteria ja alkaa suhtautua koronaan ihan niin kuin influenssavirukseen. Muuten tämä pelleily jatkuu vielä v. 2032.
Tällä pähkäpöljällä logiikalla pidät kotisi ovet sepposen selällään ja laitat kyltin portille "Paljon arvokasta varastettavaa, wellcome, roistot". Ajattelet näet, että joka tapauksessa varas joskus tulee tällekin asuinalueelle, sillä todennäköisyys sanoo niin. Joten pian vain rosvot meille rikkomaan, varastamaan ja väkivaltaa harjoittamaan.
Maailmassa jää paljon tapahtumatta asioita, jotka väitettiin todennäköisiksi ja päin vastoin.
Herää.
Vierailija kirjoitti:
Olen rokotettu ja matkustan välillä. Olen sitä mieltä, että jokaisen Suomeen saapuvan, niin suomalaisen kuin ulkomaalaisen olisi pakko mennä valvottuun karanteeniin maahan tullessa. Ja karanteeni pitäisi maksaa itse. Lisäksi 48h välein pitäisi olla karanteenissa pakollinen koronatesti. Kun on antanut 3 peräkkäistä negatiivista testiä, niin sitten 6-7 vuorokauden jälkeen pääsisi kotiin tai muualle määränpäähänsä Suomessa.
Tämäkään ei 100% estä viruksen tuloa, mutta ainakin 85-95% se blokkaisi ja paljastuisi karanteenin aikana otetuissa näytteissä.
Tämän variantin osalta siitä ajasta millonka tarttuu eivät vielä ole tutkineet, voi olla pidempikin aika tarpeen.
Luettelo ja kartta todetuista tapauksista. Tullee luvut nousemaan reippaasti koska o joidenkin mukaan moninkerroin tarttuvampi kuin aiemmat. Eli jos ennen tartutti yksi lapsi vieressä istujat, nyt ehkä melkein kaikki luokassa päivän mittaan ja lisäksi lukuisia ruokasalissakin.
Karanteenihotelleja pitävät maat saattavat säästyä. 115 varmistettu, oletettu päälle tuhat. FFP3 päälle mikäli pakko esim. kaupassa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Naapurit lähti tänään Kanariansaarille. Eilen kysyin, niin eivät edes harkinneet matkan perumista. Heidän kaltaiset vastuuttomat ihmiset tuovat tämänkin virusmuunnoksen tänne. Siksi tarpeeton ulkomaanmatkailu pitäisi kieltää välittömästi ja tällä hetkellä ulkomailla olevat Suomeen palattuaan valvottuun karanteeniin kahdeksi viikoksi.
Voi tulla pitkä loma. Nyt kannattaisi juurikin lähteä, ei tarvisi palella koko talvena.
Israel sulki jo rajansa tämän uuden variantin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkään ei 100% estä viruksen tuloa, mutta ainakin 85-95% se blokkaisi ja paljastuisi karanteenin aikana otetuissa näytteissä.Tämän variantin osalta siitä ajasta millonka tarttuu eivät vielä ole tutkineet, voi olla pidempikin aika tarpeen.
Luettelo ja kartta todetuista tapauksista. Tullee luvut nousemaan reippaasti koska o joidenkin mukaan moninkerroin tarttuvampi kuin aiemmat. Eli jos ennen tartutti yksi lapsi vieressä istujat, nyt ehkä melkein kaikki luokassa päivän mittaan ja lisäksi lukuisia ruokasalissakin.
Karanteenihotelleja pitävät maat saattavat säästyä. 115 varmistettu, oletettu päälle tuhat. FFP3 päälle mikäli pakko esim. kaupassa käydä.
Lentsikassa tai terminaalissa, bussissa koneelle tms. tarttui kymmenesosaan.
Aasian lennoilla jäänyt tarttumattakin, kaippa sinne useita lentoja karanteenihotelleihin on.
Ilmeisesti hengityssuojaimet voivat edelleen toimia.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se oli alunperinkin. Virus päästettiin täysin tietoisesti maahan. En sano etteikö se olisi jossain vaiheessa kuitenkin tullut, mutta alunperin sitä ei pyritty estämään mitenkään.
Päättäjät on saatava vastuuseen!
Pidetään mielessä muutama tosiasia deltan aiheuttamasta taudista siltä varalta jos omikron on vähintään yhtä vakavan taudin pahimmillaan aiheuttava virusmuunnos:
"”Nuori ja tervekin voi saada vakavan taudin, vaikka sitä harvoin tapahtuukin. Omaa riskiä vakavalle taudille ei kuitenkaan tiedä etukäteen”, Lehtimäki sanoo.
”Rokotus suojaa vakavalta taudilta hyvin. Koska sekään ei yksinään aina suojaa tartunnalta, kannattaa pyrkiä elämään muutenkin omassa jokapäiväisessä elämässä mahdollisimman koronaturvallisesti.”"
Hesarin jutusta, jossa on myös kuvasarjat kahden suomalaisen keski-ikäisen sairaalaan joutuneen koronapotilaan keuhkojen tilan kehittymisestä taudin edetessä. Linkki:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008362062.html?utm_medium=promobox&ut…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se oli alunperinkin. Virus päästettiin täysin tietoisesti maahan. En sano etteikö se olisi jossain vaiheessa kuitenkin tullut, mutta alunperin sitä ei pyritty estämään mitenkään.
Päättäjät on saatava vastuuseen!
Helposti olisi saanut jäämään karanteenihotelliin jos vain olisi osattu järjestää niin ettei kontakteja ole muuhun kuin sairaanhoitohenkilökuntaan tarpeen mukaan.
Suomi siitä edullisessa asemassa ettei tänne ole paljoa matkailua, talous olisi hyötynyt.
Kohta tehokkaiden suojamaskien hinnat joko nousevat tai laskevat riippuen siitä, millaisen taudin omikron voi pahimmillaan aiheuttaa.
Onneksi itse hamstrasin muutamia maskeja, vaikka luulin jo pitkään pahimman olevan ohi.
Nämä ottavat aina aikaa.
Mutta ihan samalla tavalla epidemian alussa oli näitä ”uusi” virus kommentoijia, joiden mielestä kyseessä oli vain yksi virus muiden joukossa.