Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko asunnossasi korvausilmaventtiilit ikkunan yläkarmissa? Siinä on sellainen kelkka, johon on merkitty kesä- ja talviasento

Vierailija
27.11.2021 |

Oletko tukkinut sitä rakoa talvella jotenkin? Minulla ainakin siitä tulee järkyttävä huiku kylmää ilmaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla on samanlainen ja juuri käytiin peittämässä se ikkunateipillä. Ei kyllä taida pelkkä teippaus auttaa, vaan viedään sinne joku eristepala. Saa nähdä kuinka kamalan näköinen siitä tulee.

Vierailija
2/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut sinne pumpulia, koska täällä tulee jotain mustaa pölyä sisään (liikenne, savu?) ja sitten talveksi laitan sen kiinniasentoon, mutta eihän se mene tiiviisti, joten laitan vielä siihen aukon päälle pari kerrosta maalarinteippiä (jätän sinne jonkun pienen kohdan auki, ettei mene umpioon, mutta ettei sieltä puhalla suoraan pakkasilmaa sisään). 

Ei ole oikeaoppisesti toimittu, mutta lisää asumismukavuutta kummasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei saa peittää. Koko talon jutut menee sekaisin. Mulla on ja vinkka käy , laittakaa kiinni ne.

Vierailija
4/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee asunnon ilmanvaihto sekaisin, jos ne teippaa kiinni. Jos korvausilmaa ei saada näistä venttiileistä, sitten sitä imetään jostaim muualta, ja mahdollisesti mukana tulee huoneilmaan sitten jotain mikrobeja tms.

Vierailija
5/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revin sen luukun irti ja laitoin aukon täyteen liima.

Vierailija
6/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen ja oon tainnut aina pitää kesä-asennossa. Ei pieni viileys sisällä näin talvisaikaan haittaa, villaa on yllä muutenkin, nukun paremmin ja kasvitkin tykkää viileämmästä kun ei nyt oo kasvukausi valoisuuden suhteen. Patteritkin on vielä nollilla paitsi kylppärissä ja keittiössä.

Vierailija
7/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä ei saa peittää. Koko talon jutut menee sekaisin. Mulla on ja vinkka käy , laittakaa kiinni ne.

Mitähän hlvttiä tuossa yritettiin sanoa?

Vierailija
8/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on patterit pois päältä ja ikkuna auki öisin makkarissa. Muuten on liian kuuma.

Vierailija
9/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempina talvina olen pingottanut sen raon suulle vanhan sukan poikittain, mutta nyt ajattelin käyttää oikeaoppisesti. Ei vaikuta loppuun asti ajatellulta konstruktiolta tuo missään nimessä.

Ap

Vierailija
10/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siinä venttiilissä kaksi käännettävää vipua. Vaikka käännän vivut kiinni, joskus kovilla pakkasilla ilmestyy rullaverhon pinnalle pieni jääkaistale venttiilin kohdalle.

Vierailija
11/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee asunnon ilmanvaihto sekaisin, jos ne teippaa kiinni. Jos korvausilmaa ei saada näistä venttiileistä, sitten sitä imetään jostaim muualta, ja mahdollisesti mukana tulee huoneilmaan sitten jotain mikrobeja tms.

Tämä on totta. Mulla läheisissä LVI-amnattilaisia.

Mulla oli kerran asunto jossa korvausilma tuli pesuhuoneesta. :/ kiva.

PS. Se joka puhui mustasta pölystä, niim mikäli tarkoitat patterin päällä seinässä olevaa mustaa, niin se on kaupungin saasteita. Sitä tulee varsinkin silloin jos sun ikkunan alla on parkkipaikka.

Älkää hyvät ihmiset tukkiko mitään ilmastointeja! Sen sijaan just se kesä/talvi-asetus (mikä voi olla muuallakin kuin ikkunassa) ja sitten kokeilette patterit. Jos niistä ei saa lämpöä niin ammattilainen ilmaamaan ne.

Vierailija
12/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nua talot on vielä siedettäviä. nämä uudet koneellisella vaihdolla tehdyt aivan kamalia. hirvee on hurina vetoa on mutta es vessan hajut ei poistu ja vielä saamme maksaa tulo ilman lämmityksen omalla sähköllä. myyn tämän pois ja ostan jostain vanhan toimivan paino voimaisen talon kämpän. 24h hurinaa vetoa silti huono ilma.

Vierailija
13/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siinä venttiilissä kaksi käännettävää vipua. Vaikka käännän vivut kiinni, joskus kovilla pakkasilla ilmestyy rullaverhon pinnalle pieni jääkaistale venttiilin kohdalle.

Ootko aatellu huoltomiehelle soittaa?

Vierailija
14/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopilla on samanlainen ja juuri käytiin peittämässä se ikkunateipillä. Ei kyllä taida pelkkä teippaus auttaa, vaan viedään sinne joku eristepala. Saa nähdä kuinka kamalan näköinen siitä tulee.

Ainakin siinä on tarra. Heka itä 94 asunoissa: EI SAA SULKEA KONAAN KOSKAAN.On yhteydessä huoneistossa olevaan ilmastointi putkeen ,joka on lieden yläpuolella,feikki liesi tuletin edessä. Keskus ilmastointi meneen selkaisin. Sisäilma huononee, tulee sisäilma ongelmia.Samoista rakoventilestä tulle parveketupakoitsijoiden tupakan hajut asuntoihin. Kun 1 huoneen ikkuna on parvekeen sisälle.Rinnakaisparvekeet ja lasitukset kiinni.Huonosta sisä ilmasta saa tupakoitsijoiden takia kärsiä koirat,kissat, astmatikot.Siitä huolimatta on talvikausi. Se tupakan haju ei katoa mihinkään,kun luulaan ihmiset ei käytä parvekeita talvikausi!

Vierailija
15/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Mulla läheisissä LVI-amnattilaisia.

Mulla oli kerran asunto jossa korvausilma tuli pesuhuoneesta. :/ kiva.

PS. Se joka puhui mustasta pölystä, niim mikäli tarkoitat patterin päällä seinässä olevaa mustaa, niin se on kaupungin saasteita. Sitä tulee varsinkin silloin jos sun ikkunan alla on parkkipaikka.

Älkää hyvät ihmiset tukkiko mitään ilmastointeja! Sen sijaan just se kesä/talvi-asetus (mikä voi olla muuallakin kuin ikkunassa) ja sitten kokeilette patterit. Jos niistä ei saa lämpöä niin ammattilainen ilmaamaan ne.

No voi helevettiläinen, etkö sinä tollo osaa patteria ilmata?

Kaikkeenko tarvitset viisaamman tekijän.

Vierailija
16/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin siinä on tarra. Heka itä 94 asunoissa: EI SAA SULKEA KONAAN KOSKAAN.On yhteydessä huoneistossa olevaan ilmastointi putkeen ,joka on lieden yläpuolella,feikki liesi tuletin edessä. Keskus ilmastointi meneen selkaisin. Sisäilma huononee, tulee sisäilma ongelmia.Samoista rakoventilestä tulle parveketupakoitsijoiden tupakan hajut asuntoihin. Kun 1 huoneen ikkuna on parvekeen sisälle.Rinnakaisparvekeet ja lasitukset kiinni.Huonosta sisä ilmasta saa tupakoitsijoiden takia kärsiä koirat,kissat, astmatikot.Siitä huolimatta on talvikausi. Se tupakan haju ei katoa mihinkään,kun luulaan ihmiset ei käytä parvekeita talvikausi!

Yhdyssanat, opiskele ääliö yhdyssanat.

Vierailija
17/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sulkee sen ja ihmettelee sen jälkeen, miksi kylppärin saumat on mustia pilkkuja täynnä. Ilmaa siis tulee, muttei se mene mihinkään.

Vierailija
18/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

RKM kirjoitti:

Moni sulkee sen ja ihmettelee sen jälkeen, miksi kylppärin saumat on mustia pilkkuja täynnä. Ilmaa siis tulee, muttei se mene mihinkään.

Sorppa, siis juurikin toisin päin. 

Vierailija
19/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vttu, puhutteko jostain etovista minkkiluukuista?

Vierailija
20/31 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivoja särkee kun lukee kaltaisesi idiootin sepustusta. Etkö sinä tollo ole koulua käynyt lainkaan?

Ilmastointi putki?

Liesi tuuletin?

Keskus ilmastointi?

Sisäilma ongelma.....

Miten voit olla noin tyhmä?