Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksette käytä ehkäisyä/jälkiehkäisypilleriä?

Vierailija
23.02.2015 |

Ihmeellinen nykyään asenne "teen sitten abortin jos jotain käy" ihan kuin se naisen elimistölle saati psyykelle oli kuin jokin hampaanpoistoon verrattava. Koko ajan täällä ketjuja apua mitä raskausoireita on tai että teen abortin plaa plaa. Mikä siinä ehkäisyssä on niin vaikeaa? Pitäkää housut jalassa ellette ymmärrä seksin seurauksia ja aikuisen elämän vastuuta. Sen jälkiehkäisyn saa ihan ilman reseptiä nykyään että edes sen varmaan voisi huolehtua jos on tullut töpeksittyä. Ärsyttää ihmisten huolimattomuus, tyhmyys, välinpitämättömyys ja vastuuttomuus.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla kumi meni rikki ja otin jälkiehkäisyn. En muista miten mutta pikkuhiljaa jätimme ehkäisyn pois kun en ikinä tullut raskaaksi. Olin tuolloin 15v ja seurustelin kyseisen pojan kanssa vuoden. Olin tyhmä koska mies oli täys kusipää enkä ikinä haluaisi että minulla olisi lapsi hänen kanssaan. Nykyään minulla on kunnon mies jonka kanssa ehkäisy jätetty pois muutamia kuukausia sitten, en ole vieläkään raskaana.

Vierailija
22/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:54"] Jälkiehkäisyn saa ottaa vain pari kertaa vuodessa suuren hormoninäärän takia. Abortteja voi tehdä useamman vuodessa kun ei niissä ole ylärajaa :) Sen saa aina niin halutessaan. Helppoa! [/quote] Älä viitsi, yläraja tulee vastaan kyllä, terveyden kanssa ei leikitä. [/quote] Ai ei mulle ainakaan oo mitään sanottu. Kyllä sen saa kun haluaa. Nyt on neljä tehty enkä edelleenkään halua lasta, todellakin teen jatkossaki.

[/quote]Niin varmaan teetkin koska et halua viisastua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää tämä sama juttu ap. Tiedän, että mikään ehkäisy ei ole 100% varmaa, mutta mielestäni näitä vahinkoja sattuu kuitenkin yllättävän paljon. Olisko vika kuitenkin siinä, että sitä ehkäisyä ei käytetä täysin ohjeiden mukaan? Tiedän  tapauksen lähipiiristä, jossa pillerin syöjä tuli raskaaksi. Ihmetteli tätä paljon, että miten on mahdollista ja, kun asiaa tutkittiin syynä olivat antibiootit.

Vierailija
24/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiehkäisy EI toimi jos ovulaatio on jo ehtinyt olemaan (eli juuri silloin kuin sitä eniten tarvitsisi) ja lisäksi teho huononee jo selvästi jos nainen painaa yli 75kg. Eli eipä se jälkiehkäisykään mikään autuaaksi tekevä juttu ole.
Ja miten joku jaksaa vielä ihmetellä miten voi tulla raskaaksi vaikka syö e-pillereitä?! Ei ne ole 100% varmoja VAIKKA söisi aivan ohjeen mukaan!

Vierailija
25/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:23"]Minua ihmetyttää tämä sama juttu ap. Tiedän, että mikään ehkäisy ei ole 100% varmaa, mutta mielestäni näitä vahinkoja sattuu kuitenkin yllättävän paljon. Olisko vika kuitenkin siinä, että sitä ehkäisyä ei käytetä täysin ohjeiden mukaan? Tiedän  tapauksen lähipiiristä, jossa pillerin syöjä tuli raskaaksi. Ihmetteli tätä paljon, että miten on mahdollista ja, kun asiaa tutkittiin syynä olivat antibiootit.
[/quote]

Tätä juuri. On eri asia, että käytetään ehkäisyä ja sattuu kuitenkin vahinko kuin että nämä elämäm koululaiset ihmettelevät voivatko olla kerrasta raskaana eikä jälkiehkäisy sitten tullut mieleen missään kohtaa... ap

Vierailija
26/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:49"]Jälkiehkäisy EI toimi jos ovulaatio on jo ehtinyt olemaan (eli juuri silloin kuin sitä eniten tarvitsisi) ja lisäksi teho huononee jo selvästi jos nainen painaa yli 75kg. Eli eipä se jälkiehkäisykään mikään autuaaksi tekevä juttu ole.
Ja miten joku jaksaa vielä ihmetellä miten voi tulla raskaaksi vaikka syö e-pillereitä?! Ei ne ole 100% varmoja VAIKKA söisi aivan ohjeen mukaan!
[/quote]

No söisivät edes niitä. Mutta kun poikaystävä sanoi ettei kumia tarvita jne... Jestas.

Vierailija
27/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:54"] Jälkiehkäisyn saa ottaa vain pari kertaa vuodessa suuren hormoninäärän takia. Abortteja voi tehdä useamman vuodessa kun ei niissä ole ylärajaa :) Sen saa aina niin halutessaan. Helppoa! [/quote] Älä viitsi, yläraja tulee vastaan kyllä, terveyden kanssa ei leikitä. [/quote] Ai ei mulle ainakaan oo mitään sanottu. Kyllä sen saa kun haluaa. Nyt on neljä tehty enkä edelleenkään halua lasta, todellakin teen jatkossaki.

[/quote]

Miksi ei EHKÄISY KELPAA? Kannatan sterilointia ehdottomasti. Vähien resurssien tuhlausta.

Vierailija
28/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:05"]

[/quote]

Miksi ei EHKÄISY KELPAA? Kannatan sterilointia ehdottomasti. Vähien resurssien tuhlausta.

[/quote]

Sinä, joka hehkutat neljää tehtyä aborttia. Ne terveydenhuollon vähäiset resurssit ovat poissa niiltä, jotka ovat vastuullisia ja huolehtivat ehkäisystä. Älä valehtele, ettei ehkäisyä ole otettu puheeksi. Satavarmasti on. Sterilisaatio olisi paikallaan.

Vierailija
29/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikkona tulen ajamaan lakia sterilisaatiosta, hei mullekin on tehty 4 aborttia, kaltaisten vastuuttomien lasten omaksi parhaaksi.

Vierailija
30/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota yhtä ihmettelen, joka jätti 15-vuotiaana vähitellen ehkäisyn pois, kun ei tullut raskaaksi. HÄH? En tajua.
Laittou vielä, että hyvä, sillä mies oli kusipää.

Vierailija
31/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sairaalassa keskenmenon kaavinnassa ja kuulin verhon takaa, kun hoitajat puhuivat pahaa neitosesta, joka oli sairaalassa abortissa kolmatta kertaa vajaan vuoden sisällä.

Vierailija
32/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä testataan lapsettomuuden riskiä. Onneksi olen raskaana! Ukkokin tottunut ajatukseen ;)

Vierailija
33/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 15:15"]Tota yhtä ihmettelen, joka jätti 15-vuotiaana vähitellen ehkäisyn pois, kun ei tullut raskaaksi. HÄH? En tajua.
Laittou vielä, että hyvä, sillä mies oli kusipää.
[/quote]

Mitä et tajua ? Olen onnellinen etten tuolloisen tyhmyyteni seurauksena tullut raskaaksi. Mies petti, uhkaili puukolla jne. Mutta tässä hetkessä mietityttää miten en tullut raskaaksi.

Vierailija
34/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 15:17"]

Olin sairaalassa keskenmenon kaavinnassa ja kuulin verhon takaa, kun hoitajat puhuivat pahaa neitosesta, joka oli sairaalassa abortissa kolmatta kertaa vajaan vuoden sisällä.

[/quote]

Totta, kuvitteleeko joku että hänen ei tarvitse käyttää koskaan ehkäisyä. Toivottavasti tämä kolmatta kertaa abortissa ollut kuuli mitä hänestä ajateltiin. 

Vierailija
35/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:05"]

[/quote]

[/quote]

En mä saa steriä ku en oo kolkyt eikä oo lapsia. Tyhmä laki.

Vierailija
36/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:49"]Jälkiehkäisy EI toimi jos ovulaatio on jo ehtinyt olemaan (eli juuri silloin kuin sitä eniten tarvitsisi) ja lisäksi teho huononee jo selvästi jos nainen painaa yli 75kg. Eli eipä se jälkiehkäisykään mikään autuaaksi tekevä juttu ole.
[/quote]

Näin on! Moni luulee että ei voi tulla raskaaksi jos sen ottaa. Virheellistä luuloa monella.

T.muuan äiti joka otti 6 tunnin kuluttua kondomin haj.jen ja tuli raskaaksi. Lapsen toki pidimme

Vierailija
37/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla petti sterilisaatio. Nyt rv.32

Vierailija
38/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:05"] [quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:02"] [quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:54"] Jälkiehkäisyn saa ottaa vain pari kertaa vuodessa suuren hormoninäärän takia. Abortteja voi tehdä useamman vuodessa kun ei niissä ole ylärajaa :) Sen saa aina niin halutessaan. Helppoa! [/quote] Älä viitsi, yläraja tulee vastaan kyllä, terveyden kanssa ei leikitä. [/quote] Ai ei mulle ainakaan oo mitään sanottu. Kyllä sen saa kun haluaa. Nyt on neljä tehty enkä edelleenkään halua lasta, todellakin teen jatkossaki. [/quote]Niin varmaan teetkin koska et halua viisastua. [/quote] Miksi ei EHKÄISY KELPAA? Kannatan sterilointia ehdottomasti. Vähien resurssien tuhlausta. [/quote] En mä saa steriä ku en oo kolkyt eikä oo lapsia. Tyhmä laki.

[/quote]

Onko kaltaisiasi oikeasti, häpeä. 

Vierailija
39/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme pitkässä suhteessa (14v). Käytimme kortsua jonka huomattiin menneen. Seuraavana päivänä hain jälkiehk.pillerit. No, nyt ollaan rv 14 menossa. Emme edes harkinneet aborttia.

Vierailija
40/46 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis menneen rikki. 38