Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen huomannut että tosi moni vela

Vierailija
23.02.2015 |

kertoo kuinka on itse tehnyt hyviä valintoja ja elämä on ihanaa, ja kuinka lastenhoito olisi tylsää, raskasta ja vaivalloista ja pilaisi käytännössä elämän.

Kun sitten joku perheellinen erehtyy kertomaan että lapsettomana jää paljosta paitsi; kertoo kuinka onnellinen on omasta elämästään, ja kuinka ihanaa lasten kanssa oleminen on, kuinka paljon lapset tuovat iloa vaikka välillä onkin raskasta.. tässä kohtaa lähtee vela kaikista henkseleistään ja alkaa kiukutella onko asiallista kritisoida toisen tekemisiä, eihän toinen voi tietää millaista hänen elämänsä on.. Niinpä.. :D

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat luulevat olevansa seksikkäimpiä.

Vierailija
22/34 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, enpä ole moiseen törmännyt. Itse koen useasti, että lapselliset arvostelevat minun valintani olla lapseton. Itse en ole koskaan kysellyt miksi vain yksi lapsi, miksi tuollainen ikäero jne. Eihän ne mulle kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan jo tää ikuisuusjankutus. Kukin tulee onnelliseksi/onnettomaksi tavallaan. Onko kenenkään oma onni kiinni siitä, onko joku toisin valinnut onnellinen/onneton? Ei. Aivan älytöntä on jatkuvasti palata siihen, onko joku valinta parempi kuin toinen. Olemme yksilöitä. Mikä toimii yhdelle ei ehkä toimi toiselle. Nautitaan siitä, mitä meillä kullakin on lapsia/omaa aikaa/seuraa/rauhaa, ihan miten vain. Enkä kerro, onko minulla lapsia vai ei :)

Vierailija
24/34 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioilla on eroa. Mietis nyt, sanooko vela:

A) Lapset pilaisivat minun elämäni
vai
B) Lapsesi ovat pilanneet sinun elämäsi

ja sanooko lapsia saanut:

A) Lapset ovat tuoneet elämääni onnea
vai
B) Sinunkin elämäsi olisi onnellisempaa, jos hankkisit lapsia

Vaikuttaa siltä, että aloittaja ei oikein hahmota tätä eroa.

Vierailija
25/34 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 10:06"]

Näinhän se on, ensin valitetaan että miten on yksinäistä, ja sitten sanotaan että onneksi en tehnyt lapsia... Kun sitä yksinäistä yrittää lohdutella jotenkin, niin sitten tulee se vastaus että hyvähän sun on kun on mies ja lapset siinä, ei tarvi olla yksin. Niin, se idea lasten hankkimisessa on, että saa oman perheen, lapsista on seuraa ja sitten kun lähtevät omilleen, lapset tekevät lapsia, ja ta-daa, sulla on taas kivaa tekemistä ja seuraaa aina välillä kun sulla on ne ihanat lapsenlapset joita saat hemmotella, ja kun ovat hankalia niin menevät takaisin vanhempiensa luo :)

[/quote]

Lieneekö näitä paljonkaan jotka valittavat yksinäisyyttä valittuaan vela-elämän? Itse olen valinnut päinvastoin tämän elämäntavan koska olen niin erakkoluonne, etten jaksaisi miestä tai lapsia. Haluan olla yksin enkä ole koskaan kärsinyt yksinäisyydestä.

t. nelikymppinen vela

[/quote]

Kylläpä niitä on, ainakin enemmän kuin lapsiperheen vanhemmissa. Osa yksinäisyyttä valittavista on toki eronneita ja lapsiakin saattaa olla, mutta lapset ovat lähteneet vaimon mukaan aikoinaan ja yhteys lapsiin on hyvin heikko. Suurin osa yksin olevista ihmisistä ei ole vapaaehtoisesti yksin. Ja sellainen joka on yksin vapaaehtoisesti, ei varmaankaan ole etunenässä arvostelemassa niitä jotka haluavat että on perhe siinä ympärillä.

Vierailija
26/34 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 10:10"]

Olen nelikymppinen vela, ja ainakin itselläni ajoittainen hermostuminen tuollaisiin puheenaiheisiin johtuu siitä, että niitä on kuullut IHAN LIIKAA. Omasta äidistä alkaen jatkuvaa syyllistämistä ja inttämistä siitä miten lapsia pitäisi tehdä, jotta hän saisi lapsenlapsia, koska lapset on elämän tarkoitus ja syvin sisältö, koska sitten on yksinäinen vanhuus jos ei tee lapsia jne. Samoin monet muut ihmiset on usein erittäin ikävään sävyyn kyseenalaistaneet valintani pysyä miehettömänä ja lapsettomana, ja tehnyt arveluja esim. seksuaalisesta suuntautumisestani tai henkisestä kypsyydestäni (lähinnä sen puutteesta) tai elämäntavastani (varmaan joku päihdeongelma, ja bailaa kuin teinit aina vaan!) jne päin näköä. 

Tästä syystä, varmasti välillä ihan asialliseen sävyynkin lapsiperhe-elämänä hyviä puolia esiin tuova puhhen aloitus saattaa saada vähän tylyn vastauksen, koska heti tulee mieleen että voi ei, taas se syyllistäminen ja arvailu alkaa. 

[/quote]

Kylläpä sinä olet ikävien ihmisten kanssa tekemisissä, ja jos vielä sukulaisetkin samanlaisia... todella epäkohteliasta käytöstä tuollainen, mahtavat olla samoja ihmisiä jotka kadulla huutelevat lihaville...

Vierailija
27/34 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 10:25"]

Jos lapseton ei saa valittaa yksinäisyydestä niin lapsia tehnyt ei saa sitten ikinä valittaa rahapulasta, väsymyksestä, uravaikeuksista, raskausvaivoista, valvomisesta, korvatulehduskierteestä, jne jne. Mistään ei saa valittaa mikä seuraa omista valinnoista, eikö niin?

[/quote]

Tottakai lapsetonkin saa valittaa siinä kuin lapsellinenkin, mutta täällä palstallahan lapsettomilla ei koskaan ole mitään valittamista vaan oma elämä on taivaallista ja samaan hengenvetoon sanotaan että lapsiperhearki on helvetillistä, eikä todellakaan uskota jos joku väittää että lapset on elämän suola ja sokeri.

Vierailija
28/34 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 10:43"]

Itsellä kaksi lähes akuista lasta joista olen tieysti onnellinen nyt kun he ovat siinä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että lapset eivät ole mikään edellytys onnelliselle elämälle ja on suorastaan mielikuvituksen puutetta ja laiskuutta jos ei elämästä osaa tehdä merkityksellistä ilman lapsiakin. Nyt kun omat lapset ovat jo lähdössä kotoa vaatii tietysti pohdintaa ja etsimistä, että millä sen lisääntyneen vapaa-ajan nyt mielekkäästi täyttyy. Samaa joutuvat pohtimaan useimmat eläkkeelle jäävät.

[/quote]

Siis mistä se ylimääräinen vapaa-aika tulee? Ei mun vapaa-aikaan ainakaan mitkään isot lapset juurikaan vaikuta, teinit varsinkaan. Kyllä sitä samat kotityöt on pakko tehdä vaikka kakarat olisi kotoa lähteneet. Pyykki- ja tiskimäärä vähän vähenee, mutta vähenee ne tekijätkin.

Vierailija
29/34 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 10:53"]

Mä olen huomannut, että tosi moni mamma aloittaa itse vela-aiheen tällä palstalla. Sitten valitetaan miksi täällä on niin paljon veloista "vaikka ollaan VAUVA-palstalla"...

[/quote]

Ai jaa, mun mielestä taas suurin osa aloituksista on velan omakehua ja lapsiperhearjen kauhistelua. Mutta tosiaan, mistäpä sitä tietää vaikka on kaikki aloitukset joidenkin teinipoikien provoja.

Vierailija
30/34 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää vela-keskustelut on ihan perseestä. Näissä keskusteluissa ei ole mitään hedelmällistä. Niin kuin pikkulasten kinastelua "mää oon parempi ku sää" "eiku mää" MIKSI KAIKKI EIVÄT SAA OLLA ONNELLISIA/ONNETTOMIA OMIEN VALINTOJENSA KANSSA? Lopettakaa jo, aikuiset ihmiset.

Vierailija
31/34 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:52"]Nää vela-keskustelut on ihan perseestä. Näissä keskusteluissa ei ole mitään hedelmällistä. Niin kuin pikkulasten kinastelua "mää oon parempi ku sää" "eiku mää" MIKSI KAIKKI EIVÄT SAA OLLA ONNELLISIA/ONNETTOMIA OMIEN VALINTOJENSA KANSSA? Lopettakaa jo, aikuiset ihmiset.
[/quote]
Tää on keskustelupalsta, täällä saa keskustella asioista. Jos sä et sitä kestä niin senkun menet pois.

Vierailija
32/34 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 09:51"]

kertoo kuinka on itse tehnyt hyviä valintoja ja elämä on ihanaa, ja kuinka lastenhoito olisi tylsää, raskasta ja vaivalloista ja pilaisi käytännössä elämän.

Kun sitten joku perheellinen erehtyy kertomaan että lapsettomana jää paljosta paitsi; kertoo kuinka onnellinen on omasta elämästään, ja kuinka ihanaa lasten kanssa oleminen on, kuinka paljon lapset tuovat iloa vaikka välillä onkin raskasta.. tässä kohtaa lähtee vela kaikista henkseleistään ja alkaa kiukutella onko asiallista kritisoida toisen tekemisiä, eihän toinen voi tietää millaista hänen elämänsä on.. Niinpä.. :D

[/quote]

Minä olen vela ja olen erittäin tyytyväinen valintaani. En silti katso oikeudekseni alkaa määrittelemään sellaista, mitä äidit muka olisivat menettäneet valitessaan lapset. Ei ole minun asiani puuttua toisten valintoihin ja alkaa toivottamaan, kuinka paljosta jäätte paitsi, kun ette valinneet kuten minä valitsin. En usko, että lapsia halunneet kokevat jäävänsä mistään sellaisesta paitsi, mitä he lopulta tärkeänä pitävät.

Kertoisitko aloittaja, että millä oikeudella sinä alat pätemään sellaisella, mistä velat jäävät paitsi? Miksi koet oikeudeksesi vähätellä omastasi poikkeavaa elämänvalintaa noin? Vai etkö vain tajua, että eivät velat edes halua kokea sitä, mistä he sinusta "jäävät paitsi"? Ei sellainen ole menetys, mitä ei edes halua.

Vierailija
33/34 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääs, mistä jäätte paitsi, kun ette ole toista sukupuolta, kun ette asu toisessa maassa, kun ette ole jonkun muun kumppanin kanssa, kun teillä on/ei ole kotieläintä. Menee aika rattoisasti. Koko elämän ajan voi miettiä, mistä jää paitsi. TAI VIELÄ PAREMPAA: mistä joku toinen jää paitsi :D :D Onks vähä naurettavaa?

Vierailija
34/34 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 10:06"]

Näinhän se on, ensin valitetaan että miten on yksinäistä, ja sitten sanotaan että onneksi en tehnyt lapsia... Kun sitä yksinäistä yrittää lohdutella jotenkin, niin sitten tulee se vastaus että hyvähän sun on kun on mies ja lapset siinä, ei tarvi olla yksin. Niin, se idea lasten hankkimisessa on, että saa oman perheen, lapsista on seuraa ja sitten kun lähtevät omilleen, lapset tekevät lapsia, ja ta-daa, sulla on taas kivaa tekemistä ja seuraaa aina välillä kun sulla on ne ihanat lapsenlapset joita saat hemmotella, ja kun ovat hankalia niin menevät takaisin vanhempiensa luo :)

[/quote]

Lieneekö näitä paljonkaan jotka valittavat yksinäisyyttä valittuaan vela-elämän? Itse olen valinnut päinvastoin tämän elämäntavan koska olen niin erakkoluonne, etten jaksaisi miestä tai lapsia. Haluan olla yksin enkä ole koskaan kärsinyt yksinäisyydestä.

t. nelikymppinen vela

[/quote]

Kylläpä niitä on, ainakin enemmän kuin lapsiperheen vanhemmissa. Osa yksinäisyyttä valittavista on toki eronneita ja lapsiakin saattaa olla, mutta lapset ovat lähteneet vaimon mukaan aikoinaan ja yhteys lapsiin on hyvin heikko. Suurin osa yksin olevista ihmisistä ei ole vapaaehtoisesti yksin. Ja sellainen joka on yksin vapaaehtoisesti, ei varmaankaan ole etunenässä arvostelemassa niitä jotka haluavat että on perhe siinä ympärillä.

[/quote]

Ja sinä tiedät varmuudella, että nämä yksinäisyydestä kärsivät ovat nimenomaisesti halunneet olla lapsettomia koko elämänsä ajan? Etteivät siis ole lapsettomia ja yksinäisiä siksi, ettei kumppania ole löytynyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme