Tuttavuudet hyötykäyttöön, varsinainen niksipirkko
Tapasin harrastuksen kautta ihan mukavan oloisen naisen, kotiäiti. Minulla on jo teini-ikäiset lapset ja hänellä teini ja pari pienempää. Hänen miehensä käy töissä, meillä minä ja mieheni. Uusi tuttavuus ehdotti kahvilareissuja ja kyläilyjä. Ehdin muutaman kerran käydä kahvilla mutta nyt kun kuuntelen hänen juttujaan ja ollaan Facebook-kavereita niin olen alkanut ihmettelemään.
Tämä rouva tutustuu uusiin ihmisiin aika nopsaan ja kovasti hehkuttelee ystävyyttä. Ja kertoo kuinka häntä uudet hyvät ystävät auttavat - on autettu muutossa, siivouksessa, tuotu lastenvaatteita, otettu lapsia hoitoon ja pyydetty kylään. Varsinkin tuo se ja se otti lapset hoitoon niin päästiin miehen kanssa sinne ja tänne. Ja melkein viikottain tämä toistuu puheissa ja päivityksissä. Nyt hän pyytää meitä kylään niin tutustuisimme lapsiinkin. Tuota, tuota - ei taideta mennä :(
Onko kukaan törmännyt vastaaviin verkostoitujiin? Tutustutaan, ystävystytään ja simsalabim takana on apujoukkojen rekrytoiminen? Miten hoiditte tilanteen?
Kommentit (8)
Mikä siinä toisten auttamisessa hirvittää? Kokemusta?
Nätisti takaviistoon. Kyse ei ole auttamisesta vaan siitä, että kyseinen ihmistyyppi käyttää hyväkseen!
Se on sitä kotiäidin työtä... rekrytä (vastentahtoisia?) talkoolaisia
Ymmärsin mistä on kyse ja toimin sen mukaan. Vastasin -ei oota-, että -tarvitsemme jotain itse- tai että -on jo annettu jollekulle toiselle-. Ihan periaatteen vuoksi emme antaneet hänelle mitään muuta kuin kallista aikaamme. Kesti aikansa ja oli jänskää kuunnella hänen satuiluitaan ilman, että olisin oikeasti alkanut uskoa niihin! Lapset leikkivät yhdessä ja minä kuuntelin hauskoja juttuja:) Voi niitä parkoja, jotka ovat hänen tarinoihinsa retkahtaneet!
Kuukauden aikana on pyydetty seuralaiseksi, ostoksille, kahville, yökylään seuraksi, muuttoavuksi, lastenvaatteita, aikuisten vaatteita, autonkorjausapua. Enää puuttuu lastenhoito ja rahanlainaus mutta siihen kai vaaditaan ensin perhekyläily :( ap vaan ihmettelee, että onko tämä nykyään ihan ok vai vähän outoa..
Minun lapsuden naapurini usein kutsui omakitirakennustyömaakkeen "käymään". Asuin miehineni kaukana, mutta lapsuudenkodissani käydessäni yritimme muutaman kerran piipahtaa tuolla työmaalla kohteliaisuuttamme. Onneksi niinä kertoina olivat sietä pois, sillä myöhemmin muiden kautta selvisi, että talkoihin meitä tuossa pyydettiin, kuten monet muutkin siellä olivat olleet.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:24"]
Kuukauden aikana on pyydetty seuralaiseksi, ostoksille, kahville, yökylään seuraksi, muuttoavuksi, lastenvaatteita, aikuisten vaatteita, autonkorjausapua. Enää puuttuu lastenhoito ja rahanlainaus mutta siihen kai vaaditaan ensin perhekyläily :( ap vaan ihmettelee, että onko tämä nykyään ihan ok vai vähän outoa..
[/quote]
Kokeile pyytää heiltä jotain :D
Up