Millanen ihminen ostaa hillfigeriä,ganttia yms lapsilleen?
Täällä seudulla yksi rouva myy noita ja monta muutakin merkkivaatetta halvahkolla paikalisella facen kirppiksellä. Hienojahan ne ovat mutta ei niitä oikeen ketään tunnu huutelevan. Joskun olen noita vaatteita uutena katsellut ja hinnat on kyllä tosi korkeita.
Kommentit (37)
yh-kaverini ostaa joka kuvittelee olevansa jotain
....työskentelee asiakaspalvelussa ja on köyhä..mutta kun pitää esittää hienompaa niillä vuittoneilla ja hilfigereillä.
itsellä on kyllä varaa ostaa lapsille merkkejä mutta en yksinkertaisesti halua. Eri asia jossain jenkeissä mutta en halua noita täällä pikkulasten päälle, Suomessa se on kuitenkin pröystäilyä monen mielestä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 11:57"]yh-kaverini ostaa joka kuvittelee olevansa jotain
....työskentelee asiakaspalvelussa ja on köyhä..mutta kun pitää esittää hienompaa niillä vuittoneilla ja hilfigereillä.
itsellä on kyllä varaa ostaa lapsille merkkejä mutta en yksinkertaisesti halua. Eri asia jossain jenkeissä mutta en halua noita täällä pikkulasten päälle, Suomessa se on kuitenkin pröystäilyä monen mielestä.
[/quote]
Miks pitäs välittää muiden mielipiteistä?
Ei pulaa rahasta ja ehkä kuvittelee, että kallis hinta on laadun tae. Osaa ostelee näyttääkseen muille, että ovat muka vähän parempaa porukkaa. Osa vain yksinkertaisesti pitää noista vaatteista.
No...mun täytyy sanoa, että ei merkki ole aina laadun tae. Se pitää aina vaatekohtaisesti todeta mikä vaikuttaa laadukkaalta jos laatua haluaa.
Omat vastaavien merkkien vaatteet eivät ole kummoisia olleet. Ostinkin viimeisimmät Sokokselta melkoisessa kiireessä. Muksuillekin tullut ostettua, mutta lähes käyttämättä jäivät ja lapsia mulla on 5 eli kokemusta on lastenvaatteista ja niiden kestävyydestä.
Usein yllätyksekseni Lidl:in vaatteet ovat olleet kestäviä (puuvillaiset trikootuotteet, en tarkoita nyt kaikkia vaatteita sieltäkään) ja niitä on kans tullut ostettua hetken mielijohteesta jos olen Lidl:issä päässyt käymään kun ei ole mun lähikauppa.
HM:n perustrikoot ja collegevaatteet ovat olleet kestäviä ja etenkin pari vuotta sitten ostetut ja siitä taaksepäin. Nyt ovat joissakin tuotteissa huonontaneet laatua. Kangas on ohuempaa kun ennen. Toki se voi miellyttää jonkun ihoa enemmän nykyisellään.
Ihan kamalia kuteita on kaikki Lotta&Lassi-jutut ja monet muut markettien omat vaatteet. Ulkovaatteissa söpöjä vaihtoehtoja tarjoaa Ticket, mutta nekään eivät juuri kestä. Ellet ja muut jää käyttämättä.
Perusvaatteiksi ulos valitsenkin Reimaa ja jalkineiksi Vikingit, toki muitakin on, mutta nuo ovat mutkattomampia hyvien välivaatteiden kanssa (Villahaalarit) leikki-ikäisellä päiväkodissa.
Itse en niin kamalasti laadun perään hingukaan, koska en kierrätä vaatteita lapselta toiselle. Ne mitkä jää hyväkuntoisena käytön jäljiltä, annan eteenpäin ja joskus vien kirpparille parilla eurolla. En pidä mitään vaatetta sen kummoisempana, ettäkö myydessäni pyytäisin "muka merkistä" jotain enemmän.
En kai ole materialisti siis. Syy miksi en kierrätä lapsillani vaatteita on ikäero ja se, että ovat syntyneet järjestyksessä poika-tyttö-poika....muoti kun muuttuu ja jokaisella on oma makunsa ja tyylinsä sekä toiveet ja koen, että säästö jäisi melko olemattomaksi, ettäkö se pienillä varasto-tiloilla kannattaisi.
Pojille ostan usein ihan urheiluliikkeen perusvaattetta, Adidasta, Nikea jne. Tämä on heidän toive. Joskus tilasimme Saksasta vaatteita kun vanhin poika tykkäsi lökäfarkuista ja blingbling:istä. Pitää sanoa, että nuo Karl Kanit, Pellepellet ym. olivat laatuunsa nähden todella halpoja. Ne ihan aidosti kesti kovaa käyttöä sillä lemppareita pestiin usein ja käytettiin paljon oli sitten kyse vaatteista tai kengistä.
Kyllä se tietyn merkin ylistäminen on useimmiten vaan valitettavasti pelkän merkin ylistystä eikä muuta.
Siihenhän brändit nimenomaan perustuu, etä saadaan tietty mielikuva ja sen jälkeen kauppa käy ilman sen isompaa syyniä.
On ihan eri asia olla merkeistä vapaa ja valita aina oman tarpeen ja käytön mukainen tuote merkistä viis. Ja mikä tärkeintä: tuote mikä on aidosti juuri sinun mieleesi ja juuri sellainen mitä etsit. Eikä silloin kai ole tärkeintä aina edes se kauanko tuote kestää. Jos ihastut johonkin "ei merkkiin" eikä "merkkituotteen" alta löydy mitään edes sinnepäin niin väitän, että tuosta ns.laaduttomammastakin tuotteestaan iloitsee mieluummin sen hetken kun jättää kokonaan väliin. Sillä jos emme olisi kuluttavaa kansaa niin ei täällä olisi olemassakaan kuin nuo merkkituotteita myyvät liikkeet. Harvalla taitaa joka ikinen vaate olla yhtä ja samaa vaan itsensä julistetaan merkkitietoiseksi jo siinä kohtaa kun vaatekaapista löytyy 1-2 ketjussa mainittua merkkituotetta. Se on sitä illuusion luomista paremmasta. :)
Olen ostanut noita, kun kirpparilla tulee vastaan. Ne ovat laadukkaita ja sen huomaa kestävyydesä.
kyl mä pidän vähän tylsänä tyyppinä jos on vaan noita merkkejä. tai et se yrittää esittää, että on varaa kuulkaas. en koskaa ala juttusille tuollaisten tyyppien kanssa koska epäilen niitä pinnallisiksi. olen sen verran ennakkoluuloinen, että merkittomien vaatteiden kantajat vaikuttavat houkuttelevimmille.
No en kyllä näe järjen hiventäkään siinä, että ostaa hutjaa vauhtia kasvavalle pikkukakaralle yltiökalliita vaatteita. Mitä iloa niistä on? Kun myyt eteenpäin, saat vain haaveilla saavasi maksamasi hinnan takaisin. Ehkä puolet voi saada, tuskin sitäkään.
Aikuisena kannattaa panostaa.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:22"]No en kyllä näe järjen hiventäkään siinä, että ostaa hutjaa vauhtia kasvavalle pikkukakaralle yltiökalliita vaatteita. Mitä iloa niistä on? Kun myyt eteenpäin, saat vain haaveilla saavasi maksamasi hinnan takaisin. Ehkä puolet voi saada, tuskin sitäkään.
Aikuisena kannattaa panostaa.
[/quote]
Siis hurjaa eikä hutjaa.
Mä ostin itselleni Gantin fuksianvärisen hupparin kaksi vuotta sitten. Väri ei ole haalistunut, kangas ei ole nyppääntynyt, laatu erinomainen. Mitä se toisten persettä kutittaa jos joillain on merkkivaatteita? Ainiin, kateellisia joilla ei ole varaa niihin vaikka kuinka haluais.
Sellainen, joka on tarpeeksi hyvätuloinen ostamaan keskitason kuteita, muttei tarpeeksi rikas ostamaan laatuvaatteita.
Ostan merkkivaatteita mieluummin itselleni, muksuille kelpaa halvemmatkin rytkyt. Kasvavat niistä ulos alle vuodessa ellei vaatetta ole rymytty puhki ja tahrittu roskiskuntoon ennen sitä.
Minä :) 19v nuori äiti, lapsellani on sukista lähtien kaikki vaatteet gantia, hilfigeriä, burberryä yms. Vaatteet ovat minun makuni mukaisia, ja koska itse lapseni vaatteet maksan en ymmärrä miksi se ärsyttää joitakin ihmisiä :)
Paradoksi? Juurihan kerrot tuntevasi sellaisen
No niin myönnän että tuo tuntuu oudolta tässä tuppukylässä. Kun kaikilla muilla on lindexin ja henkkamaukan vaatteita. Niin ilmeisesti he ovat rikkaita. Mutta jos olisin rikas niin en osaisi siltikään hassata tollaiseen rahaa. Musta se vaan on jotakin ihmeellistä "ökyilyä"
Minä ostan itselleni joskus merkkejä mutta lapsille niitä ei tule vaikka rahaa olisi..... mua ei ärsytä yhtään jos joku käyttää lapsillaan merkkejä, mutta kieltämättä tällaisista ihmisistä huokuu se pinnallisuus...ylenkatsotaan muita jos rattaat on jotain muuta kun bugaboota jne.
Yritetään esittää hienompaa kun on.. jos oikeasti on rahaa mutta mielestäni naurettavaa jos kaupan kassan palkkaa nauttivat pistävät viimeisimmät rahansa johonkin gantin vaatteisiin lapsille. Siitä vaan..mutta on se naurettavaa kun tietää oikeasti ihmisten taustat.
Mäkin ostan. Kyllä sen käsiinkin tuntee kun on laadukas materiaali. Amazonista saa hyvään hintaan.