Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ongelma mahtaa olla lapsella joka

Vierailija
12.09.2006 |

ahdistelee välitunnilla muita rivoilla ehdotuksilla? Kyseessä ekaluokkalainen poika joka tulee lähelle ja sanoo " Nussitaanko?" tai " Mä pussaan sua perseelle" tai " Mä kusen sun päälle" aiheeseen liittyvine liikkeineen ja eleineen. On meinaan aika pelottavaa käytöstä ikätoverien mielestä, ekaluokkalaisten siis. Ja tätähän pitäis tietenkin ymmärtää, niin voisko joku valaista mistä on kysymys?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lapsen opettaja, sinä tietysti jätät kertomatta tuollaiset asiat palstalla ja otat yhteyttä tämän ärsytyksen vanhempiin ja selvität mistä on kyse ja teet sen perusteella johtopäätöksesi.

Vierailija
2/18 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopimatonta seksuaalista puhetta, tai jopa joutunut insestin kohteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita opettajalle ja vaadi tätä ilmoittamaan sossuun.

Vierailija
4/18 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on joutunut tekemisiin sellaisten asioiden kanssa, joista hänen pitäisi vielä olla autuaan tietämätön.

Vierailija
5/18 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi tietenkin mun lapsi, ei kiitos!

Vierailija
6/18 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsesi kärsiä ja kirjoittele asiasta palstalla mielin määrin. Mitäpä tuosta.

Vierailija:

olisi tietenkin mun lapsi, ei kiitos!

Vierailija
7/18 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on paljon itseään isompien kanssa. Olen sosiaalialalla ja törmännyt vastaavaan. Lapsen elämässä arvot vähän rempallaan, esikuvana joku joka vastaavaa puhetta käyttää, jota lapsi ihannoi. Voi tietysti graavimmillaan olla vanhempi.

Kannattaa ottaa puheeksi esim. opettajan tai kuraattorin kanssa. Sieltä yhteys kotiin. Myös opettajan pitäisi puhua lapsen kanssa käytöstavoista.

Vierailija
8/18 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivottavasti tää lapsiparka saa pikaisesti apua.

Vierailija
9/18 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimellä Lastensuojeluilmoitus. Opettajan kanssa keskustelisin asiasta. Ehkä hän on huomannut poikkeavuutta lapsen käytösksessä ja toimii niin kuin on ohjeistettu.

Heidän velvollisuus on puuttua asiaan viran puolesta mitä tuon poloisen kotona on meneillään.

Puheet ei ole terveitä ja tiedät sen itsekin.

Vierailija
10/18 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun joku kehtaa täällä valittaa että joku lapsi on käyttäytynyt huonosti tai kiusannut omaa mussukkaa täällä vastataan kipakasti että pitää ymmärtää ja ei kaikki ole samanlaisia ja kasvatuksessa ei ole vikaa ja älä valita turhista ja olet ääliö...mutta nyt kun nimenomaan kysyn millanen ongelma tässä mahtaa olla kyseessä ETTÄ VOISIN YMMÄRTÄÄ enkä valittaisi turhasta niin, kas, MÄ olenkin se pervo ja MUN pitäis tehdä asialle jotain!? Av-logiikka on omaa luokkansa!

Vierailija
11/18 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijota vaan omaan napaasi ja mieti miten voisit pitää sen pienen viattoman lapsen kaukana omastasi ja miten voisit " ymmärtää" sitä, mutta se on silmien sulkemista vain. Minusta sinun velvollisuutesi on tehdä tuosta lapsesta lastensuojeluilmoitus ja myös keskustella asiasta opettajan kanssa. Niin kunnon ihminen tekisi.

Vierailija:

Yleensä kun joku kehtaa täällä valittaa että joku lapsi on käyttäytynyt huonosti tai kiusannut omaa mussukkaa täällä vastataan kipakasti että pitää ymmärtää ja ei kaikki ole samanlaisia ja kasvatuksessa ei ole vikaa ja älä valita turhista ja olet ääliö...mutta nyt kun nimenomaan kysyn millanen ongelma tässä mahtaa olla kyseessä ETTÄ VOISIN YMMÄRTÄÄ enkä valittaisi turhasta niin, kas, MÄ olenkin se pervo ja MUN pitäis tehdä asialle jotain!? Av-logiikka on omaa luokkansa!

Vierailija
12/18 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin kunnon ihminen tekisi.

Kunnon ihmiset kiiruhtavat palstalle paljastamaan kauheuksia, joita on jonkun suusta kuullut.

Vierailija
13/18 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tällä lapsella on vain 12-13-vuotias isoveli, joka huvittelee usuttamalla pikkuveljen sanomaan rumia muille. Tietääköhän poika edes puheidesta merkityksestä muuta, kuin että ne ovat rumia ja saavat muut pelkäämään? Kannattaisi ottaa yhteys opettajaan, joka voi olla yhteydessä lapsen vanhempiin ja tarvittaessa sosiaaliviranomaisiin.

Pelkästään rivojen puheiden perusteella ei voi tehdä päätelmiä mahdollisesta seksuaalisesta hyväksikäytöstä, eikä edes vaikeista kotioloista.

Sano omalle lapsellesi, että kieltää poikaa puhumasta moisia ja vastaa vaikka että höpöhöpö. Muiden lasten pelko saa pojan tuntemaan itsensä voimakkaaksi ja rivot puheet vain yltyvät.

Vierailija
14/18 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ehkä tällä lapsella on vain 12-13-vuotias isoveli, joka huvittelee usuttamalla pikkuveljen sanomaan rumia muille. Tietääköhän poika edes puheidesta merkityksestä muuta, kuin että ne ovat rumia ja saavat muut pelkäämään? Kannattaisi ottaa yhteys opettajaan, joka voi olla yhteydessä lapsen vanhempiin ja tarvittaessa sosiaaliviranomaisiin.

Pelkästään rivojen puheiden perusteella ei voi tehdä päätelmiä mahdollisesta seksuaalisesta hyväksikäytöstä, eikä edes vaikeista kotioloista.

Sano omalle lapsellesi, että kieltää poikaa puhumasta moisia ja vastaa vaikka että höpöhöpö. Muiden lasten pelko saa pojan tuntemaan itsensä voimakkaaksi ja rivot puheet vain yltyvät.

Vierailija
15/18 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos sä nyt ymmärrät että jotain voi olla pahasti vialla, niin ymmärrät myös ettet voi jättää asiaa tähän. Ymmärrät, että sun täytyy myös toimia.

Vierailija
16/18 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ottaisin yhteyttä opettajaan.

Vierailija
17/18 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään diagnostisia kykyjä, eiköhän se ole jonkun lasta tuntevan asia viedä juttua eteenpäin! Mikä sen eron tekee että jos lapsi vaikka käy toisiin käsiksi niin sillä on vaan adhd ja sitä pitää ymmärtää ja olen pikkumainen ihminen kun valitan, mutta jos lapsi puhuu rivoja mä olenkin tosi paska ihminen jos sitä ihmettelen ENKÄ OLE VALMIS VIEMÄÄN ASIAA ETEENPÄIN - kristallipallostako mun pitäis katsoa esim lapsen nimi, vai hommaanko vain itseni hullunkirjoihin ilmoittamalla että kouluss X JOKU poika joka on EHKÄ luokalla A tai B tai C käyttäytyy häiritsevästi?? Ap

Vierailija
18/18 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ongelmat ovat esim pieniä käytöshäiriöitä tai muuta joka kuuluu johonkin ikävaiheeseen. Ja ADHD on oikeasti sairaus, joka äärimmillään on hoidettava lääkkeillä. Ja jokainen ADHD perhe on varmaan reagoinut lapsen ylivilkkauteen jo ennen kouluikääkin, tai viimeistään ala-asteella. Ainoa, mitä ulkopuolinen voi silloin tehdä on ymmärtää.

Jos lapset puhuvat rivoja ja ahdistelevat muita lapsia seksuaalisesti, mitä todellakaan ekaluokkalaisen ei kuuluisi tehdä, jotain on vähän enemmän vialla. Ei tietenkään sinun ole pakko siihen reagoida. Voit vaan istua persuuksillas ja toivoa että joku toinen tekee asialle jotain. Eikä täällä kukaan ole sanonutkaan että sinä voisit ongelman ratkaista, vaan ehkä riittää jos puhut oman lapsesi opettajalle että koulussa on sellainen lapsi joka ahdistelee muita lapsia, myös omaasi. Luuletko etteivät ne opettajat juttele keskenään opettajanhuoneessa?