1,5v. ja toinen vauva tulossa, nyt auttakaa vaunuasiassa!
Hei!
Eli minulla on kohta kaksi pientä lasta (1,5v. lapsi ja vastasyntynyt). Tällä hetkellä minulla on Emmaljungan vaunut, johon olen hankkinut aikaisemmin seisomalaudan. Nyt mietin, että pitäisikö minun ostaa esimerkiksi tuplamatkarattaat (Mountain Buggy Duet) ja myydä nämä Emmaljungan vaunut. VAI ostan tuplat ja säästän Emmaljungat ns. vauvan nukutusvaunuina. VAI tarvitsenko näitä tuplamatkarattaita ollenkaan, jos on seisomalauta. Kokemuksia?? Saa myös suositella muita hyviä tuplamatkarattaita. :)
Kommentit (29)
Meillä on Britax B-Dualit ja ovat hyvät. Siihen saa turvakaukalon/istuimen alas ja/tai ylös, näppärät koota ja helppo vaihtaa kokoonpanoa. Myös tavaratila on hyvän kokoinen ja sieltä saa tavaraa hyvin pois/alitettua vetoketjujen ansiosta. Suosittelen!
Mietin sitä ennen hankintaa,mutta ei ole häirinnyt. Meillä istuttu mielellään myös takana.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 23:19"]Mietin sitä ennen hankintaa,mutta ei ole häirinnyt. Meillä istuttu mielellään myös takana.
[/quote]
tämän vastaus siis nro 11 kysymykseen.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 21:46"]
Onko teitä häirinnyt noissa P&T:ssä se, että istuimet ovat päällekäin ja toinen lapsi ei näe niin hyvin ja on lähempänä maanrajaa?
[/quote]
vauvan ollessa 3-5 kk voi olla vähän hankalaa kun silloin vauva ei ehkä enää nuku koko aikaa mutta ei vielä voi istua vaan on maattava siellä lokerossa mistä ei nää mitään. Sitten kun vauva on isompi niin usein laitoin vauvan siihen etuistuimeen ja isomman alas niin isompi joka välillä käveli ja välillä halusi istua oli helppo nostaa ees taas. Ja tietty jos se esikoinen kävelee niin se alaistuin on mukava tunkea täyteen ostoksia yms ja toivoa että hää jaksaa kävellä kotia saakka.
[/quote]
meillä vibet ja mielestäni niistä hereillä oleva vauva näkee ihan tarpeeksi viihtyäkseen. Eteenpäin ei näe, mutta "aukko" on kuitenkin aika iso, joten kyllö vauva sieltä pystyy katsella ylöspäin. :)
Millaisia kokemuksia teillä on Bugaboon Donkey Duosta?
T. ei ap, mutta sama asia ajankohtaisena
Meillä lapset 2,5v ja melkein 4,5v, molemmat välillä vielä tuplarattaissa, myös nukkuvat niissä ollessamme koko päivän liikkeellä. Eli varmasti ei jää käyttämättä ne tuplat. Kyllä se 1,5-vuotias on vielä niin pieni että tarvitsee istumapaikan, mieluiten mahdollisuuden nukkuakin rattaissa.
Meillä myös lapset samalla ikäerolla. Sinnittelin melkein 4kk ilman tuplia, mutta huomasin, että lähtemisen kynnys kasvoi. Oman kunnonkin takia tuplat olleet kätevät, kun päikkäriajat on voinu hyödyntää lenkkeillen. Säästäisin sinuna ne vanhat vaunut, mikäli olet todennut ne hyväksi. Nyt vanhin on 2,5v ja meillä käytössä matkarattaat nuorimmaisella, niillä matkoilla mitkä esikoinen jaksaa kävellä. :)
Meille ehdoton oli vierekkäin istuttavat tuplat. Kävellen kun liikutaan suurimmaksi osaksi, niin ostokset piti saada mahtumaan, päällekkäin istuttavissa on suuri miinus, että tavarakoria ei periaatteessa ole. Toisen jalkoihin kun ei voi laittaa koko viikon ruokia kerrallaan. Väsyneenä ei myöskään esikoinen kävellä pitkiä matkoja. Eikä uhmaiässä aina huvita vaikka jaksaisi.
Carena double swing Evo2, isorenkaiset ja erittäin tilavat! Mutta ei niin isot etten ois joka paikkaan niillä päässy. Hyvin menee kasaan ja konttiin. Tavarakorit valtavat verrattuna oikeastaan ihan mihin muihin tupliin tahansa. Mulla lapset samalla ikäerolla, ei ois selvitty ilman tuplia, kesälläkin kun tulee ulkoiltua ja isompi väsyy helteellä(kin) nopeampaa. :) tsemppiä vaunuviidakkoon :)