Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Millaista aluetta Suutarila on? Etenkin se puoli, joka lähempänä Siltamäkeä ja Suutarilan koulua? Onko rauhallista? Häiritseekö Tapulikaupungin läheinen sijainti?

• ylös 0
  • alas 3

Sivut

Kommentit (21)

Mulla on kokemus Suutarilasta se, että eräänä iltana kun olin ollut kyläilemässäystäväni luona ja lähdin kävelemään bussipysäkille päin, nuorisolauma tuli häiriköimään. Yritin juosta karkuun, mutta saivat kiinni ja iskivät nyrkillä maahan. Maassa maatessani potkivat ympäri kehoa, myös kasvoihin ja päähän.

Oli aika traumatisoiva kokemus ja itse en enää astu jalallakaan Suutarilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä, Tapulinkaupunki on niin paha paikka etten muuttaisi edes Helsinkiin sen takia.

Eikun oikeesti, mistä tulee myytti että Tapuli on jotenkin niin paha paikka että päätä huimaa?

Mielestäni aika rauhallinen alue, paljon kavereita siellä päin. En tosin itse ole asunut, mutta viikonloppuisinkin iltaisin todella hiljaisen oloista. 

Siellä on tod hiljaista. Alue iso, vähän palveluja. Autot ajelevat kohti kehäkolmosta, siinä ainut meno. Siltamäen pikkuostari totaalided. Kaupat Tiksissä tai Tammistossa. Miten toi tapuli vaikuttais... ei kai ne nyt sinne omisalueelle hortoile, siell' kun ei tapahdu mitään.

Yläkoulu on ihan jees, vanhanaikainen tosin mutta huonolla ja mitättömällä tavalla. Oppilaat helppoja. Alakoulut normaalin maineessa. Maatullia tapulin puolella haukutaan, luultavasti mainettaan parempi. Uimahalli, pikkuinen, plussaa! Paljon eläkeläisiä ja omakotiasukeja kaikenkaikkiaan.

Ketä Tapulissa hortoilee? Päivittäin kuljen läpi ja en vieläkään ymmärrä tätä kohtaamista.

Eli ei, ei Tapulin asukkaat vaikuta siellä Suutarilassa.

En nyt ehkä haluaisi asua tapulissa, mutta ei se nyt mikään ghetto ole. Asukkaat vaikuttavat köyhiltä ja pikkuisen säälittäviltä, eivät vaarallisilta.

Suutarila on mukavaa seutua, paljon lapsiperheitä ja hyvät palvelut. Ei ole hirveästi sitä baareissa notkuvaa rasistista porukkaa, jotka horisevat jostain kuvittelemastaan hallitsemattomasta maahanmuutosta kännipäissään.

Kiitos vastauksista! 2 lapsen kanssa mieluummin muutan erittäin hiljaiselle alueelle, kun sellaiselle, jossa "kaikki palvelut lähellä", mutta lasta ei yksin uskaltaisi päästä ulos. Mukavaa kuulla, että alueella asustaa paljon lapsiperheitä. Toivon mukaan sieltä löytyy meille puistoseuraa:)

Vierailija
Kiitos vastauksista! 2 lapsen kanssa mieluummin muutan erittäin hiljaiselle alueelle, kun sellaiselle, jossa "kaikki palvelut lähellä", mutta lasta ei yksin uskaltaisi päästä ulos. Mukavaa kuulla, että alueella asustaa paljon lapsiperheitä. Toivon mukaan sieltä löytyy meille puistoseuraa:)

Älkää sitten vaan menkö Tapulin puistoon ;)

Nuo horinat Tapulista pitäisi päivittää tällä vuosikymmenelle. Paljon lapsiperheitä ja toki niitä laitapuolen kulkijoitakin, kuten missä tahansa.

Siltamäessä asuin aikoinaan, mutta paljon kuljin iltakävelyllä Suutarilassa. Erittäin rauhallista perhealuetta oli. Mutta niin on Puistolakin, joka on kuitenkin paljon lähempänä Tapulikaupunkia.

Vierailija

Siellä on tod hiljaista. Alue iso, vähän palveluja. Autot ajelevat kohti kehäkolmosta, siinä ainut meno. Siltamäen pikkuostari totaalided. Kaupat Tiksissä tai Tammistossa. Miten toi tapuli vaikuttais... ei kai ne nyt sinne omisalueelle hortoile, siell' kun ei tapahdu mitään.

Mun pahoinpitely tapahtui just siellä omakotialueella. Terv. 2

Suutarila ja Siltamäki ihan super-rauhallisia, viime vuosina vähän vilkastuneet kun on tehty lapsiperheille sopivia asuntoja. Paljon eläkeläisiä ja jonkin verran lapsiperheitä. Asuin siellä 19-vuotiaaksi asti eli siihen asti kyl muutin omaan kämppään. Vanhemmat asuu edelleen siellä, Suutarilan - Siltamäen rajalla. Nyt oon 31 ja ehtinyt asua Kannelmäessä, Pukinmäessä, Kulosaaressa, Lassilassa ja nyt asumme mieheni ja 1,5-v. poikamme kanssa Tapanilassa. Suutarila on niistä rauhallisin, siellä ei tapahdu kerrassaan mitään (hyvässä ja pahassa), onneksi lapsiperheille on MLL:n toimintaa ja kaupungin paras Leikkipuisto Linnunrata eläinpihoineen on siellä.

Tapulikaupunki on henkisesti "kaukana", ei Suutarilasta/Siltamäestä olla sinnepäin yhteyksissä ja päin vastoin.

Tulkaa itse ajelemaan tai ottakaa bussi Siltamäen ostarille ja siitä kävelette 300m Suutarilan "monitoimitalolle" jossa on terveysasema, koulu ja kirjasto. Siinä tulee nähtyä koko alueen palvelut ja paikat missä "ihmiset kokoontuu" (= ei siellä mitään kukaan kokoonnu). Ei ole narkkeja tai pultsareita. Juu ja kaupungin vuokrataloja on todella vähän koko Suutarila-Siltamäen alueella. Sekin lisää rauhallisuutta. Plussana vielä upea Suutarilan rantapuisto.

Summa summarum: teininä inhosin asia siellä pussinperällä missä ei tapahtunut mitään, nyt Lapsiperheellisenä muuttaisin aivan ehdottomasti.

Vierailija
Mulla on kokemus Suutarilasta se, että eräänä iltana kun olin ollut kyläilemässäystäväni luona ja lähdin kävelemään bussipysäkille päin, nuorisolauma tuli häiriköimään. Yritin juosta karkuun, mutta saivat kiinni ja iskivät nyrkillä maahan. Maassa maatessani potkivat ympäri kehoa, myös kasvoihin ja päähän.

Oli aika traumatisoiva kokemus ja itse en enää astu jalallakaan Suutarilaan.

Miksei terveydenhuolto tehnyt rikosilmoitusta? Noin kovasta pahoinpitelystä sut varmaan vietiin lääkäriin ja hänellä on virkavelvollisuus tehdä ilmoitus.

Pahoinpitely Suutarilassa, omakotitaloalueella? Pikkasen kuullostaa kummalliselta näin SIltamäessä asuvan korvissa, mut kai se on sit mahdollista! Mun mielestä Siltamäki on osa Suutarilaa, monesti ite sanon asuvani Suutarilassa kun Siltamäkeä taas harvempi tietää. Ja joo, hiljainen alue, itse olen asunut kohta 11 vuotta, enkä ole vielä osunnut näkemään mitään rähiseviä nuorisojengejä, puliporukoita tai muutakaan. 

Palveluita on kumminkin ne tärkeimmät: kauppa, apteekki, R-kioski, hyvä uusi kampaaja, fysioterapeutti, Helsingin vanhin lähiöbaari Rubiini (joka ei ole ö-luokan örinäbaari), pizzeria (Oikeesti hyvät pizzat!) ja loput on sit Jumbossa tai Tiksissä tai Tammistossa. Niin ja Siltiksen ihana pieni uimahalli, jossa aina läämin vesi :) Isossa läheisessä puistossa taas on isot nurmikkoalueet, siellä on mm. frisbeegolf, isot futiskentät (talvella tietty luistelu), 3 ilmaista tenniskenttää, rantalentiskenttiä...Puisto on aivan ihana paikka! Ja siitä kun ylittää joen niin okin jo Tammistossa!

Oma lapseni on nyt alakoululainen, on käynyt päiväkodin Siltamäessä, ja nyt koulussa Siltamäen ala-asteella. Olen uskaltanut antaa lapseni liikkua (tietty pikkuhiljaa) alueella, täysin turvallisesti, koska mitään hirmuliikennettäkään alueella ei ole. Koulut ovat hyvviä, Siltamäessä oppilaita on alle 250.

Voisin kuvitella että oma lapseni toteaa joskus samalla lailla kuin tuossa ylempänä joku: harmitti teininä asua "pussinpohjalla", mutta nyt muuttaisin takaisin. Tuon asenteen alueella myös huomaa, siellä on paljon "paluumuuttajia", jotka lapsena ovat alueella asuneet :)

Ile1962

No eihän ne pysty niin kauas kävelemäänkään.. = hortoilemaan. Unohtavat puolivälissä minne olivat menossa. Tai sammuvat.

Vierailija

suutarila on iha pska mesta pelkkii ongelmalapsii jotka ryöstelee minkä kerkee, ei jatkoon

Vierailija

Suutarilassa ei ole mitään muuta kuin asumista. Pitkähkö matka julkisilla. En muuttaisi sinne enää, koska se on liian kuollut. Joku muu, ehkä.muuttaa sinne juuri sen takia.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat