Muotoileeko reipas kävely persettä?
Kommentit (10)
Jos on paljon jyrkkiä ylämäkiä, niin kyllä. Tasaisella talsiminen tuskin tekee pehvalle mitään.
Aika vähän, kyllä kyykkääminen painoilla tai edes juokseminen on paljon tehokkaampaa.
Juu jos kävelet ylämäkiä tai otat välillä porrastreenejä.
Ylläpitää, muttei taida hankkia uusia muotoja
Ylämäkeen juoksu ja portaissa, askel kyykkyä ja jalat harottaen peppu ylös alas.
Olen juossut puoli vuotta säännöllisesti, kävelen pari tuntia päivässä epätasaisella maastolla, ylämäkiä paljon jne.. ei ole muokkautunut minulla, vaikka ruokavalio terveellinen onkin. Lihaskuntoa se vaatii.
Ei. PItää tehdä kunnon Squat liikkeitä, jos tahdot, että peppu pyöristyy ja lihakset jaloissa/pakaroissa kasvaa. Kävely ei siihen auta lainkaan.
Kyllä auttaa. Reippaan, noin tunnin kävelylenkin jälkeen on pakarat hellänä seuraavana päivänä. Kävely myös muokkaa takapuolta juoksua tehokkaammin.
Kyllä mulla ainaki on pylly pyöristyny huomattavasti pelkällä kävelyllä ja juoksen aina ylämäet vaan. Lenkkeilyä takana säännöllisesti puoli vuotta 3-5x viikossa.
Kun olin nuorempi, kävely auttoi. Perseeseen ja takareisiin tuli lihasta eli muotoja. Mutta nyt vanhempana tuntuu, että tarvittaisiin järeämmät keinot.