Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salilla kävijät!

Vierailija
22.02.2015 |

Onko huvittavaa nähdä joku vasta-aloittelija salilla? Entä rasittavaa, kun sellainen tulee salille hääräämään? 

Itse olen kaikkien salilaitteiden suhteen ihan untuvikko ja ihan hävettää ajatus, että pitäisi mennä salille "kompuroimaan". Kuitenkin vähän pakko mennä.. 

Tiedän, että siellä saa käydä kaikki jne., mutta silti. 

Ehkä pitäisi se pt ottaa.. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt vasta 4kk ja muistan oikein hyvin aloitukseni. Kaikki ovat olleet joskus ensimmäistä kertaa. 

Vierailija
2/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole huvittavaa enkä saa siitä mitään huumoria. Mutta joskus (kuten tänään) tekisi mieli mennä vinkkaamaan vähän tekniikka-asioissa jos joku menee ihan pieleen. En kyllä ole koskaan vielä tohtinut kun ajattelen että jos joku siitä pahastuu. Mutta jonkunlainen slaiohjaus on kyllä hyvä idea aloittelijalle niin saa siitä treenistä hyötyäkin. Ja homma pysyy turvallisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään naurettavaa, hyvä että olet lähtenyt salille :)

Vierailija
4/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy onko salilla ilmaista laiteopastusta, monilla saleilla on, esim. Motivus-saleilla, ainakin Ruoholahdessa on kaks kertaa viikossa. Ei siihen mitään Pt:tä tarvi

Vierailija
5/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa mitään mielihyvää sellaiselle nauramisesta. Itse olen kanssa käynyt 4kk ja en mene neuvomaan, mutta heti kysyttäessä neuvon reippaasti oman tietämyksen puutteissa. Älä ole nolostunu! Joka salilta kyllä löytyy näitä nuoria hoikkia nenänvarttapitkin katsovia, mutta onneksi et ole siellä heitä varten joten ei tarvitse häpeillä! Jos totuttelet ja sinua hävettää jotenkin niin käy pari ekaa kertaa aikasin aamulla tai myöhään illalla, jolloin sali on yleensä tyhjö ja saat ihan rauhassa kompuroida! Mua enemminkin rasittaa nämä Fitness muijat jotka huokailee ja kyttää vieressä kun käytän jotain laitetta johon he haluavat sillä samalla sekunnilla.

T. 19v tyttö.

Vierailija
6/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä kukaan naura. Jos nauraa, niin oon nauraja luultavasti sen 1kk käynyt "saliammattilainen". Pidempään käyneet eivät käytä aikaa muille naureskeluun, vaan keskittyvät omaan treeniinsä. Rohkeasti kysymään vaan neuvoja, ellet saa kokeneempaa kaveria mukaan. Suurin osa varmasti neuvoo ihan mielellään.

Vierailija
7/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin saisi tulla neuvomaan, jos tekniikka on väärä yms. Tosiaan kk-kortin ostin salille ja huomenna ensimmäistä kertaa salille! Toivottavasti en näytä ihan tumpelolta. :)

-Ap

Vierailija
8/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kerta salilla herätti lähinnä ajatuksen "Ei helvetti, mitä oikein teen täällä...", mutta toinen oli jo iisimpi ja kolmatta kertaa odotin jo innolla etukäteen. Yllätyin miten mukavaa se minusta olikaan, kun en normaalisti ole mikään kauhean liikuntaintoinen. Ensikertalaisista en ajattele mitään.

Vierailija
9/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole huvittavaa. Itse en kovin mielelläni mene tekniikkaa opettamaan, koska harva oikeasti salillakävijöistä sitä tekniikkaa osaa niin, että voisi neuvoa. Itselleni on käynyt esim. niin, että penkissä on tullut joku neuvomaan sormi ojossa, että niin ja näin ja voi hyvänen aika, ei noin. Aikani kuuntelin ja lopulta totesin, että teen sotilaspenkkiä kylläkin ja tämä on hiukan eri liike, mitä yrität neuvoa.

Eli on voimannostoa, painonnostoa, bodausta ja monta muuta erilaista juttua, millä tehdään ja oikeasti harva perusjamppa tai peruspirkko on niin paljon käynyt salilla, että kannattaa kovin herkästi mennä neuvomaan, koska usein kalahtaa kiveen ne neuvot.

Mutta perussalissa ja laitteissa ei paljon voi tehdä väärin ja joskushan se on kaikkien eka kertaa mentävä. Äkkiä oppii peruslaitteet ja sitten siihen voi opetella ajan myötä vapaat painot. 

Vierailija
10/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvä kuulla, että täällä ei ole niitä naureskelijoita. Olisi varmaan joku kaveri pitäny pyytää mukaan, mutta ei enää huomiseksi ehdi. Pakko nyt huomenna mennä, ettei sit vaan veny ja veny koko salille meno. :)

-Ap

Vierailija
11/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään huvittavaa eikä naurettavaa. Tosin toivoisin, että jos joku liike tai laite on hankala niin kysyisivät ihan reippaasti neuvoa vaikka niiltä kanssakävijöiltä. Joskus on vaivaannuttavia tilanteita kun joku tekee ihan väärin eikä oikein itse kehtaa mennä neuvomaan. Mutta en siis missään tapauksessa seuraile, kyttäile tai naureskele mitä joku muu tekee.

Vierailija
12/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä koulun liikuntatunteihin ei voisi kuulua saliintutustuminen? Miksi aina sitä helvetin hiihtoa ja pesäpalloa sen sijaan, että opeteltaisiin tekemään treenit oikein.

Vierailija
13/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sotilaspenkki?

Vierailija
14/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan salille, kyllä täällä on tilaa myös aloittelijoille.

Hmmmm.... toisin kuin tuolla hiihtoladuilla nykyisin....

Vierailija
16/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu että oletko idiootti vai järkevä.

Itseä ainakin vituttaa suunnattomasti (yleensä naiset) jotka tulee salille ensimmäisiä kertoja, ja sitten siellä ollaan kuin idiootit konsanaan. 

1) elä tunge liian lähelle muita, aiheutat vaaraa jos teet jotain muodikasta naistenlehti(tm) liikettä kädet tuulimyllynä viuhuen

2) elä valtaa muiden laitteita/penkkejä ilman kysymistä, tai ainakin KATSO ympärillesi eläkä vaan pamahda johonkin jos joku menee 10 sekunniksi juomaan.

3) elä mene vemputtamaan vatsalihaksia leuanvetotangon alle, vaikka siinä onkin "tilaa".

4) elä tule sairaana salille niiskuttamaan ja köhimään, tartutat vaan muut ja ei ole itsellekkään tervettä.

5) Vielä kerran, katsele ympärillesi ja koita pysyä tilaanteen tasalla niin et ole muiden tiellä eikä muut sinun.

Että niin, riippuu ihan sinun omasta käytöksestäsi, jos vaan tajuat sen verran elämästä, ettet sotke muiden touhuja ja aiheuta vaaraa esim kun joku tekee penkkipunnerrusta isoilla käsipainoilla niin elä tunge persettäsi 20cm päähän jne. 

Vierailija
17/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 20:58"]Riippuu että oletko idiootti vai järkevä.

Itseä ainakin vituttaa suunnattomasti (yleensä naiset) jotka tulee salille ensimmäisiä kertoja, ja sitten siellä ollaan kuin idiootit konsanaan. 

1) elä tunge liian lähelle muita, aiheutat vaaraa jos teet jotain muodikasta naistenlehti(tm) liikettä kädet tuulimyllynä viuhuen

2) elä valtaa muiden laitteita/penkkejä ilman kysymistä, tai ainakin KATSO ympärillesi eläkä vaan pamahda johonkin jos joku menee 10 sekunniksi juomaan.

3) elä mene vemputtamaan vatsalihaksia leuanvetotangon alle, vaikka siinä onkin "tilaa".

4) elä tule sairaana salille niiskuttamaan ja köhimään, tartutat vaan muut ja ei ole itsellekkään tervettä.

5) Vielä kerran, katsele ympärillesi ja koita pysyä tilaanteen tasalla niin et ole muiden tiellä eikä muut sinun.

Että niin, riippuu ihan sinun omasta käytöksestäsi, jos vaan tajuat sen verran elämästä, ettet sotke muiden touhuja ja aiheuta vaaraa esim kun joku tekee penkkipunnerrusta isoilla käsipainoilla niin elä tunge persettäsi 20cm päähän jne. 
[/quote]

Eli ap:n pitää ennustaa mitä laitteesta poistuva aikoo? Ap ei voi siis mennä mihinkään laitteeseen, koska joku voi olla juomassa ja tulemassa takaisin. Voi luoja! AP näitä neuvoja älä ota tosissaan. Tämä on juuri se tyyppi joka ärsyttää muita salilla kun mulkaisee kaikkia vihaisesti. Sairaana ei kyllä tulla.

Vierailija
18/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 20:58"]

Riippuu että oletko idiootti vai järkevä.

[/quote]

No tää on vähän kömpelösti muotoiltu, mutta asiaa on siten kyllä, että on ihan hyvä huomioida muita salilla käyviä. Tosin jos nyt itse on peruskohtelias ihminen, joka osaa kysyä, onko laite vapaa tai mahtuuko tähän, niin kumman hyvin sillä pärjää.:) Ja tuon listan kirjoittajakin pärjää hyvin, jos hän osaa kertoa, että "olin jo tässä" (tekemässä, tila/laite on varattu) tai että liike vie tilaa ja toinen voi olla tiellä tai voi olla jopa vaarallisessa paikassa.

Eli kommunikointi on ihan sallittua:)

Vierailija
19/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä koskaan naureskele aloittelijoille. Yleensä en edes huomaa, keitä muita salilla on. Täytyy myöntää että joskus huvittaa sellaiset henkilöt, jotka tulevat salille vain "poseeraamaan" täydessä meikissä ja hajuvesissä ja tunkevat tekemään epämääräisiä pakaraliikkeitä peilien keskelle. Mies joutui pari kertaa siirtymään kauemmas kun yksi tuntui vain lähentelevän häntä :D

Vierailija
20/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn elixialla ja ennen kävin kaupungin keskustassa ja sain tarpeekseni casalli-pimuista ottamassa selfieitä ja kyttäämässä muita. Sitten muutimme sivummalle ja nykyinen elixia on lähinnä keskellä lapsiperheasutusta ja eron huomaa salilla luojan kiitos. On kaikkea ikäluokkaa ja tasoa ja kyttääjiä todella harvoin. Itse on muita kyttää, mutta ainut salillakävijätyyppi mikä risoo on ne hätinä täysikäiset pimut täydessä meikissä ohjatuilla tunneilla ja vähän yritetään jotain tehä mut aika ja energia menee vaan keskenään naureskeluun.. Siellä tunnilla tehdään täysillä eikä häiritä muita lätinöillä, juoruta voi sit kahvikupin ääressä!