Etusormi puutuu!
Mistä johtuu? Etusormi puutuu ja välillä menee kylmäksi. Sitten palaa kyllä taas lämpimäksi. Voiko johtua niskajumista?
Kommentit (6)
Luin että etusormi puuttuu! Ajattelin, että vähän on ap ottanut liikaa kuppia.
Minulla on sama vaiva. Tuli tehdessä staattista ja kädellä edestakaisin tehtävää liikettä, raskaissa töissä. Sormi on ollut puutunut jo ainaki pari viikkoa yhteen putkeen. Toivoessa sen vaivan katoamista pikaisesti. koska tunne on todella inhottava ja häiritsevä.
Vierailija kirjoitti:
Luin että etusormi puuttuu! Ajattelin, että vähän on ap ottanut liikaa kuppia.
Luin samoin D:
Mulla samaa, tai ei oikeastaan puudu vaan menee ihan tunnottomaksi ja kylmäksi myös. Pakkanen pahentaa. Ja ilmenee vaan työpäivän jälkeen eli hartiajumia mäkin veikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama vaiva. Tuli tehdessä staattista ja kädellä edestakaisin tehtävää liikettä, raskaissa töissä. Sormi on ollut puutunut jo ainaki pari viikkoa yhteen putkeen. Toivoessa sen vaivan katoamista pikaisesti. koska tunne on todella inhottava ja häiritsevä.
Katso ohjeita netistä, hae carbaalitunnelin oireyhtymä, ja tarsaalitunnelin oireyhtymä on jalkoihin. Aikasi kun hakuja teet, niin törmäät väkisin niihin venytys ohjeisiin, auttavat tosi hyvin. Minulla on raskaan työn aiheuttamat vaivat, kävin naprapaatilla 5 kertaa ja hän neuvoi noita samoja käsi-sormi venytyksiä.
Kädet oli siinä kunnossa että veitset lenteli aterialla ja mehukannua en yhdellä kädellä uskaltanut nostaa, kynää oli vaikea hallita, neulan silmään en saanut lankaa kun oli tunnottomat sormet.
Nyt on kätöset kuin uudet, teen niitä liikkeitä telkkua katsellessa. Ensin tein jokapäivä 30 sarjan kaikkia, niin jalkoihin kuin käsiin, nyt teen jokatoinen päivä. jalat on myös kunnossa, niissä oli myös samaa, eli tarsaalioireyhtymää sekä mortonin oireyhtymä. Kummasti ne parantui noilla pikku liikkeillä.
Liikaa ei saa venyttää, hermo on pinteessä ja se pitää hiljalleen ja rauhassa liikutella uudelleen liikkeelle.
Tunnottomuus on poissa ja kaikki sormet pelaa sekä pysyy tavarat käsissä, mikään ei satu.
Olen niin tyytyväinen että kävin naprapaatilla.
?