Joillekin työttömyyteni ja tukien nostaminen tuntuu olevan ongelma
Olen ollut koko aikuisikäni työtön, sillä en halua ottaa riskejä, että työnteko veisi terveyteni. Moni valittaa saavansa työelämästä oireita. On burn outteja, itsensä telomisia, ja jopa kuolemaan johtaneita tapauksia.
Monelle työttömyyteni tuntuu olevan joku kummallinen ongelma ja he tahallaan lietsovat vastakkainasettelua. Hokevat, että älä sitten nosta yhteiskunnalta tukiakaan ja kuormita täten valtion taloutta. Itse koen, että täällä on vapaus valita. Minun kehoni ja terveyteni, ja minun päätös. Mikä siinä on joillekin niin vaikea tajuta?
Kommentit (36)
Kun veronmaksajat alkavat vähenemään ja tuilla elävien määrä nousee niin tukia luulisi alettavan karsimaan. Ensin varmaankin karsitaan harkinnan varaiset tuet ja sitten sairauskulut niin että työtön saa maksaa sairastelunsa omasta työttömyyskovauksestaan. Seuraavaksi karsitaan vesi ja sähkölaskut. Kolmanneksi vähennetään asumistukia. Tuntuu uskomattomalta että tämän tasoinen sosiaaliturva tulisi pysymään tulevaisuudessa niin että kyllä ne jotain keksii. Tyhjällä CV:llä ei kauheasti töitä haeta jos sattuisi sitten työkin kiinnostamaan jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisit töihin niin ei enää ole ongelmaa olemassa, sinulle eikä toisille.
Kätevää, eikö?
Jokainen saa itse päättää kehostaan ja hyvinvoinnistaan.
Aina stoori paranee. Sä et päätä kehostasi ollenkaan itse, kun pakosta käytät siitä osaa - kättäsi- kirjoittamaan ja tekemään selkoa Kelalle alvariinsa. Aivot sulla onkin lepuutuksessa.
lopetetaan se palkanmaksu mikäli et ota piikkiä muualta kuin covid piikkiproteiinin kautta.
asenne kertoo b-luokan yritystoiminnasta. typerykset haluavat toistaa 2000 vuoden takaisia liikkeen vastuuttamista siihen asti kunnes kilpailija tekee siitä lopun.
huomaa että on vakio (tyhmiä) vastaajia triggaamassa näitä aloituksia kun heidän osaamattomuutensa menee heidän omaan helttaansa.
yleistäjänä sitten typeröi omat kaksi aivosolua toimimaan edes joskus.
Vierailija kirjoitti:
Tää oli itessään aika hyvä parodia 😆👍
Samaa mieltä peukutan!
kokeilitko siis käydä kilpailevann joukkueen clubilla kilpailijan kaulanliinan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Aika outoja nää elämäntapa työttömät enkä ymmärrä kuinka saa aikansa kulumaan eikä mitään kokemusta opiskelemisesta eikä työyhteisöstä eikä ole edes mitään yrittänyt. Ihmettelen kuinka tuollainen voi itseään arvostaa. Arvostan sellaisiakin enemmän jotka ovat paljon edes yrittäneet eivätkä ole onnistuneet yrittämisestä huolimatta. Vammaisetkin opiskelevat ja yrittävät niin että mikä ihmeen vamma sinulla oikein on. Vaikuttaa laiskuudelta ja antaa muiden maksaa lorviminen. Menkööt muut töihin aamulla ja minä vain käännän kylkeä peiton alla.
AP voi kuolla työnteossa. Tommonen pelko on kauhea vamma. Ja AP on kuullut jostain, että työelämästä saa oireita. Mutta kun sängystäkin voi pudota, paitsi AP nukkuu sen välttämiseksi lattialla, kuulin kun joku oli kuullut joltain.
Kyllä se niin on että ei sairaaseen ja sairastuttavaan nykyisenlaiseen työelämään kannata mennä! Itsekin tein vuosikausia fyysisesti hajottavaa varastotyöt 10,59e palkalla kunnes totesin ettei tässä ole mitään mieltä.
Nyt olen onnellinen M38
Vierailija kirjoitti:
Kun veronmaksajat alkavat vähenemään ja tuilla elävien määrä nousee niin tukia luulisi alettavan karsimaan. Ensin varmaankin karsitaan harkinnan varaiset tuet ja sitten sairauskulut niin että työtön saa maksaa sairastelunsa omasta työttömyyskovauksestaan. Seuraavaksi karsitaan vesi ja sähkölaskut. Kolmanneksi vähennetään asumistukia. Tuntuu uskomattomalta että tämän tasoinen sosiaaliturva tulisi pysymään tulevaisuudessa niin että kyllä ne jotain keksii. Tyhjällä CV:llä ei kauheasti töitä haeta jos sattuisi sitten työkin kiinnostamaan jossain vaiheessa.
Ei perusturvaa ole varaa laskea. Päinvastoin teille lätkitään roppakaupalla lisää bensa, sähkö, liikkumista, yms ympäristöveroja.
Minä olen enemmän kuullut tätä ettei allergian ja astman takia sovi mikään työ mutta tupakalle ja viinalle ei ole yhtään allerginen. Kaikille hajusteille on allerginen niin ettei voi julkisissa matkustaa hajusteiden takia muttei tupakan savulle ja voi vetää kuin korsteeni. Baarissakin kestää istua tuntikausia allerginen istua kun siellä ei mikään ärsytä. Ilmeisesti samat ihmiset jotka kulkevat bussilla töihin niin eivät käy baarissa aiheuttamassa allergisia oireita vakavasti astmaattiselle ja allergiselle.
Tavallaan ymmärrän. En minäkään mene siivoustöihin tai hae opiskelemaan lähihoitajaksi terveyssyistä. Ei ole mitään järkeä siivota päivä ja olla sen jälkeen kaksi viikkoa saikulla parantelemassa käsien ihoa ja pahimmillaan joutua hakemaan lääkäriltä antibiootit käsien tulehtumisen takia. Tälläkin hetkellä käsissään on kymmenkunta verille asti olevaa ihorikkoa ja en usko että kukaan haluaisi minun hoitavan läheistään näillä käsillä edes hanskojen kanssa enkä ole itsekään erityisen innostunut asiasta koska olisi vain ajan kysymys milloin jotain hyppää potilaasta haavoihini tai minusta potilaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tyytyväinen elämään noin tuhannella eurolla kuussa. Meidän vuokra on 988€. Tykkään käydä syömässä ravintolassa joka päivä, matkustella jne. Siksi teen töitä.
Mikä tonni? Ehkä jos laskee kaikki tuet yhteen mutta minä ainakin saan käteen vain noin 300 euroa koska en tee mitään ja toimeentulotukeani leikataan 40 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perusturvaa ole varaa laskea. Päinvastoin teille lätkitään roppakaupalla lisää bensa, sähkö, liikkumista, yms ympäristöveroja.
Älä luulekkaan ettei voi laskea jos kriisi tulee ja kassa alkaa ammottamaan tyhjyyttään. Hintatason noustessa se perusturva jää koko ajan jälkeen niin ja on jo jäänyt ajat sitten. Kaikkia lakeja voidaan muuttaa tarpeen vaatiessa.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän. En minäkään mene siivoustöihin tai hae opiskelemaan lähihoitajaksi terveyssyistä. Ei ole mitään järkeä siivota päivä ja olla sen jälkeen kaksi viikkoa saikulla parantelemassa käsien ihoa ja pahimmillaan joutua hakemaan lääkäriltä antibiootit käsien tulehtumisen takia. Tälläkin hetkellä käsissään on kymmenkunta verille asti olevaa ihorikkoa ja en usko että kukaan haluaisi minun hoitavan läheistään näillä käsillä edes hanskojen kanssa enkä ole itsekään erityisen innostunut asiasta koska olisi vain ajan kysymys milloin jotain hyppää potilaasta haavoihini tai minusta potilaaseen.
Onhan niitä muitakin ammatteja eikä kaksi ainoaa. Minä olen kolme ammattia opiskellut ja joutunut alaa vaihtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää oli itessään aika hyvä parodia 😆👍
Samaa mieltä. Piristi suorastaan hämärtyvää iltaa. AP ei mene töihin, kun siellä töissä saa kaikenlaisia oireita, voi vaikka kuolla.
Tämä. Täällä on huvittavasti monia, jotka oikeasti luulee, että tämä juttu on kirjoitettu tosissaan 😂 Tämähän koko aloitushan on silkka vettuilu rokottamattomille ja viesti se, että heidän on turha puhua vastakkainasettelusta, kun eivät itse hoida velvollisuuksiaan. Näin ollen he itse luovat tämän asettelun, vaikka syyttävät siitä muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä muitakin ammatteja eikä kaksi ainoaa. Minä olen kolme ammattia opiskellut ja joutunut alaa vaihtamaan.
Ymmärrät varmaan myös että tuollaoset ongelmat sulkevat aika monta muutakin ammattia pois.
Lisäksi sitä ammattia ei niin vain vaihdeta kun tukikuukaudet on käytetty, opintolainaa on useampi kymppitonni maksamatta edellisistäkin opinnoista ja työkkäri tukee opiskelua kerran kaksi vuotta jos tukee.
Nyt on tuore ja kivan pirtsakka näkökulma! Onnea valitsemallasi tiellä. Varo liukastumisia ja kompurointia kotona!