Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joillekin työttömyyteni ja tukien nostaminen tuntuu olevan ongelma

Vierailija
27.11.2021 |

Olen ollut koko aikuisikäni työtön, sillä en halua ottaa riskejä, että työnteko veisi terveyteni. Moni valittaa saavansa työelämästä oireita. On burn outteja, itsensä telomisia, ja jopa kuolemaan johtaneita tapauksia.
Monelle työttömyyteni tuntuu olevan joku kummallinen ongelma ja he tahallaan lietsovat vastakkainasettelua. Hokevat, että älä sitten nosta yhteiskunnalta tukiakaan ja kuormita täten valtion taloutta. Itse koen, että täällä on vapaus valita. Minun kehoni ja terveyteni, ja minun päätös. Mikä siinä on joillekin niin vaikea tajuta?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli itessään aika hyvä parodia 😆👍

Vierailija
2/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit töihin niin ei enää ole ongelmaa olemassa, sinulle eikä toisille.  

Kätevää, eikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätevää, eikö?

Jokainen saa itse päättää kehostaan ja hyvinvoinnistaan.

Vierailija
4/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi vika lause kuin suoraan rokottamattomien opuksesta "oma keho, vapaus valita"

Vierailija
5/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on. Leivän päälliset pitää itse hankkia. Elä loisena ainiaan.

Vierailija
6/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi vika lause kuin suoraan rokottamattomien opuksesta "oma keho, vapaus valita"

No rokottamattomien kustannuksellahan tämä koko aloitus parodioikin, kuten ylempänä joku jo totesi. Eiköhän pointti ole siinä, että aloituksen kuviteltu lorvija-elämäntapatyötön syyttää muita vastakkainasettelusta, vaikka itse ei kanna omaa yhteiskunnallista vastuutaan, aivan kuten eivät kanna rokottamattomatkaan ja sitten syyttävät muita vastakkainasettelun luomisesta.

Vierailija
7/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tyytyväinen elämään noin tuhannella eurolla kuussa. Meidän vuokra on 988€. Tykkään käydä syömässä ravintolassa joka päivä, matkustella jne. Siksi teen töitä.

Vierailija
8/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pärjäät yhteiskunnan tuella, niin siitä vaan. Ihmisillä, jotka arvostelevat sinua, ei itsellään ole oikein asiat hyvin, vaikka olisi työtä ym. Se näyttää joillekin ihmisille olevan kuin polttoaine elämälle, että saa arvostella muiden valintoja ja jotenkin nostaa itseä ylemmäksi.

Vierailija
9/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rahat on jonkun muun työllä hankittu. Tuet on tarkoitettu niille jotka niitä tarvitsee, ei niille joita ei työnteko kiinnosta. Käytät systeemiä väärin.

Vierailija
10/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska höpön löpö. En usko. Tai et ole ollut töissä, koska pappa betalar -sijoittamalla pärjäät, etkä ole töitä tehnyt, mutta et ole tukiakaan nostanut. 

Vierailija
11/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänäkin voi sairastua ja sitten saat vaan huonoa kohtelua ja hidasta ja huonoa hoitoa julkisella puolella. Köyhä ja tittelitön ei todellakaan ole samanarvoinen. että riskinsä siinäkin. Lisäksi nautit toisten ihmisten epäkunnioitusta jo nyt eikä se ole mielenterveydelle hyväksi.

Vierailija
12/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen ollut koko aikuisikäni työtön, sillä en halua ottaa riskejä, että työnteko veisi terveyteni. Moni valittaa saavansa työelämästä oireita. On burn outteja, itsensä telomisia, ja jopa kuolemaan johtaneita tapauksia.

Monelle työttömyyteni tuntuu olevan joku kummallinen ongelma ja he tahallaan lietsovat vastakkainasettelua. Hokevat, että älä sitten nosta yhteiskunnalta tukiakaan ja kuormita täten valtion taloutta. Itse koen, että täällä on vapaus valita. Minun kehoni ja terveyteni, ja minun päätös. Mikä siinä on joillekin niin vaikea tajuta?"

Siis täh, nyt en käsitä. Siis kirjoituksestasi ei käy ilmi, että itse olisit sairas tai merkittävässä sairastumisriskissä? Olet kuitenkin ok sen kanssa, että muut, jotka oireitakin välillä työelämästä saavat, tekevät sen työn, jotta sinä voisit "valita vapaasti". Miten niin sinulla olisi vapaus valita niin, että muut "riskeeraavat" ja sinä vapaamatkustat. Siis mikä valinnanvapaus tuo on?  Tätä tässä on varmaan monilla vaikea tajuta. Eri asia toki, jos olet aivan oikeasti työkyvytön. Tuet ovat ehdottomasti heitä varten.

Vierailija
13/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä valinnanvapauden koet itselläsi olevan? Missä siis faktisesti näet ja miksi, että sinulla on jokin valinnanvapausja minkä suhteen? Miksi muilla ei sitä vapautta ole? Vain sinulla on?

Muiden kuitenkin täytyy töissä käydä, jotta voidaan maksaa niille, jotka eivät käy. Heillä samaa valinnanvapautta ei ole, miksi?

Ne, joille maksetaan, on toivottavasti niitä, jotka eivät aivan oikeasti terveydentilaltaan pysty eivätkä tule pystymään edes osa-aikatöihin. Muut toivottavasti tajuavat elävänsä osana yhteiskuntaa, systeemiä.

Vierailija
14/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihminen ei saisi toteuttaa mieltymyksiään, jos se on mahdollista? Kyllä tuet aina jollekkin muulle kelpaa. Järjestelmän on muututtava. Sitä ennen maksimituet nostetaan säännöllisesti.

Vierailija
15/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä muiden ymmärtämättömistä asenteista. Jos pärjäät hyvin tuilla, ei ole mitään väärää elää niillä. Systeemi on vialla, et sinä.

Vierailija
16/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei henkkoht haittaa, jos joku ei tee duunia ja nostelee tukia ja tykkää makoilla. Mutta minua haittaa, että nämä makoilijat on aina vinkumassa röökirahaa ja muuta rahaa, kun tuet ei riitä. Yhtäkkiä he yrittävät siirtää ongelmansa minulle. Olen parilta elämäntapatyöttömältä kuunnellut saarnaa kuinka hölmöä on tehdä töitä ja heräillä uuteen aamuun paiskimaan hommia, niin sanoin, että teen työtä sen takia, että voin tehdä asioita. Ja jos haluan omistaa, ostaa, matkustella, niin on herättävä.

Minä teen työtä vain itseni takia en muiden. Verot maksan palkastani, että nämä muut saa sen osuuden ja se on tasan siinä. Enempää en auta. Lainaa rahaa etkö muka voi lainata. Miksi et lainaa. No just siksi. Jos ei työ maistu, niin ei maistu terassilla kylmä olut jos ei ole omaa rahaa. Se, että kehtaa kehuskella kuinka hölmöä on heräillä duuniin, niin minulta on turha odottaa latiakaan rahaa lainaksi.

Vierailija
17/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä muiden ymmärtämättömistä asenteista. Jos pärjäät hyvin tuilla, ei ole mitään väärää elää niillä. Systeemi on vialla, et sinä.

Huoh, mitä ajattelua. Mielestäsi yksilöltä ei voida itseltää siis odottaa minkäänlaista järjenkäyttöä tai vastuullisuutta yhteisessä yhteiskunnassa, jossa joillain on oikeastikin hätä, niinkö?

Melkoisen selkärangatonta ja myös ihmisarvoa ja -älykkyyttä vähättelevää. Huh. :)

Vierailija
18/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoja nää elämäntapa työttömät enkä ymmärrä kuinka saa aikansa kulumaan eikä mitään kokemusta opiskelemisesta eikä työyhteisöstä eikä ole edes mitään yrittänyt. Ihmettelen kuinka tuollainen voi itseään arvostaa. Arvostan sellaisiakin enemmän jotka ovat paljon edes yrittäneet eivätkä ole onnistuneet yrittämisestä huolimatta. Vammaisetkin opiskelevat ja yrittävät niin että mikä ihmeen vamma sinulla oikein on. Vaikuttaa laiskuudelta ja antaa muiden maksaa lorviminen. Menkööt muut töihin aamulla ja minä vain käännän kylkeä peiton alla. 

Vierailija
19/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kätevää, eikö?

Jokainen saa itse päättää kehostaan ja hyvinvoinnistaan.

Niin saa kunhan tekee sen omalla, ei toisten kustannuksella.

Vierailija
20/36 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli itessään aika hyvä parodia 😆👍

Samaa mieltä. Piristi suorastaan hämärtyvää iltaa. AP ei mene töihin, kun siellä töissä saa kaikenlaisia oireita, voi vaikka kuolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän