Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

!! TIISTAIta SYYSkeijut !!

12.09.2006 |

Maanantai:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8319154&p=1&tmode=1&smode…

Onnea Frodolle pikkuisesta!!!

-piias- (palailen myöhemmin)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, missähän KERTTU on?? Toivottavasti asiat on hyvin, vauva masussa tai sylissä, vaikka ei ole kuulunutkaan.

NERONJAlle oikein paljon ONNEA!!!

Miulle ei ihmeitä. Uusin harmi on yöllinen oksetuksen tunne, toissa ja viime yönä havaittua :( Se ei ole närästystäkään. Viime yönä meni onneksi ohi, kun istuin hetken sängyn laidalla hetkisen. Alapää on kipeä ja silloin tällöin supistaa, ei liian kipeesti kuitenkaan.

Minä elän siinä ajatuksessa, että ensi viikolla meille syntyy vauva. Kun ens viikon torstaina tulee 41+3 täyteen ja silloinhan meilläpäin on ya-kontrolli. Uskoisin, että käynnistelevät silloin, varsinkin kun kokoa vauvalla on reippaasti.

Juups, lyhyeksi jää tämäkin pinoutuminen. Valittaa ei jaksa, eikä toivoa saikulle lähtöä, koska ne ei miun mahaan auta :)

Mutta teille muille supisteleville ja limatulpan karistaneille toivon lähtöä pikapikaa!!! -piias- rv 40+1

Vierailija
22/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan jo menettää toivoni että tämä vauva koskaan syntyy =(

Tänään kävin neuvolassa ja siellä kaikki oli kunnossa, kuten arvelinkin. Lapsivettä oli vielä hyvin ja muutenkin vauva vaikutti ultrassa hyvinvoivalta. Pää oli jo niin alhaalla ettei terkka pystynyt enää painoarviota tekemään. Antoi seuraavan ajan ensi viikon maanantaille, jolloin siis on rv 41+0, ja sanoi että soitellaan sitten äitipolille, et jos menisin sinne näyttäytymään. Kysyi kyllä et haluiaisinko ajan jo perjantaille, mutta ajattelin et sama tuo on mennä vasta maanantaina, kivempi se ois kun lähtis synnytys omillaan käyntiin.

Eilen piti taas illalla jo supistuksia kellosta katsella, mutta siihen ne taas hyytyivät kun menin nukkumaan. Yöt alkavat oleen melko risaisia ja täällä tosi väsynyt mamma. Esikoisella tulee hampaita ja samalla tais olla tuossa vauvarokko, joten sen näkee meidän yöunissa, jotka ei omien vessareissujen takia muutenkaan ole kovin yhtenäiset. Sanoinkin miehelle et tämä nainen taitaa olla hoidossa ennen kuin vauva edes ehtii syntyä tämän väsyn takia, huoh! No jospa sitä vielä muutaman viikon jaksais.

Alkaa oleen aikamoisia valitusvirsiä nämä kirjoittelut, seuraavan kerran tieten positiivisella mielellä kirjoittelen sitten kun vauva on syntynyt.

Jaksamisia kaikille ja toivotaan että meidänkin vuoro vielä tulee.

T. Heann rv 40+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on Minun Oma Päivä! Vein lapset aamupäivästä isovanhemmille hoitoon ja läksin itse hemmoteltavaksi: käsi- ja jalkahoitoon =) Samalla tuli laitatettua kulmat ja ripset. Kolmessa tunnissa tuli nälkä. Joten sieltä lensin kaupan kautta hakien herkkuja. Nyt kun olen kyllästänyt itseni Pommacilla, kasvissosekeitolla, verilätyillä ja kermamunkilla, voisin käpertyä sohvalle nauttimaan vielä viimeisistä minuuteista ennen miesväen kotiutumista.

Hyvä ruoka, parempi mieli. Kun itseänsä näin hemmottelee, niin jaksaa taas tätä odotustakin. Vaikka reisussa useampi ihminen tuli kysymään, että :" milloins?" , niin jaksoin ihan asiallisesti vastata, vaikka virallisesti mielestäni asia ei kuulu kenellekään ja oikeasti menen suunniltani ulkopuolisten uteluista.

Söiskös toisen kermamunkin...?

*jää pohtimaan*

Loofii 39+6

Vierailija
24/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo toista viikkoa ihan sairas sen takia et en ole päässyt nauttimaan seurastanne,johtuen siitä että meidän koneella ei ole päässyt taaskaan jostain syystä näille sivuille!!! Kun panen osotteen,ruutu menee vaan harmaaks,ja lukee valmis,jos annan sen olla siinä n.tunnin niin eka sivu aukeaa,mut kaikki sivut siitä eteenpäin kestää yhtä kauan,kirjautuminen ei onnistu.Kaikkea olen yrittänyt mut ei...Nyt suu korvissa istun täällä kirjaston koneella!!! :)

Moni teistä on varmasti synnyttänyt,olen jäänyt aivan osattomaksi teidän synnytys tarinoista....ONNEA KAIKILLE TASAPUOLISESTI!!!

Sen verran olen tänään kotikoneelta saanut luettua teidän juttuja,et verenpaineet huoletti,en muista tarkkaa nimimerkkiä,mullakin oli paineet eilen neuvolassa koholla mut eui muita oireita.Tänään kotona olen mittaillut ja kyllä se alapaine pyrkii olemaan 90 pintaan,ja mikä hassua,yläpaine matalahko 110-120 välillä...Aamupäivällä olikin vähän höntti olo ajattelin et jos se johtuu siit kun paineet oli niin" lähellä" toisiaan.Mulla on pe neuvola,mut jos tulee jotain oireita pitää ottaa aiemmin yhteyttä.Onneks on viikkoja jo näin paljon,mitähän tässä vaiheessa tehdään jos paineet nousee,käynnistetään?

Sit joku kyseli et kun esim.vauvan jalat tuntuu niin selvästi.Itekin olen ihmetelly samaa jo jonkun aikaa,ei ole aiemmin ollu tämmöstä.Ja sitäkinhän olen miettinyt et onkohan siel miten lapsivettä...Mullakin ainakin joiltakin ollu istukka etuseinässä,mut nyt on taka,joten sekinhän voi vaikuttaa.

Muuten kaikki ennallaan täällä.Vauva möyryää edelleen kovasti ja hieroo itteensä alaspäin,istuminen tuottaa väliin vaikeuksia.Itse synnytys kyllä jännittää!!! Mutta pitää yrittää antaa " virran viedä" Typerää kun ei antanu kuin puol tuntia aikaa koneelle...pitää lopetella et ehin lukeen noit pinojanne.Jospa se meidän konekin taas alkas förkkiä,olen niin hermonakin ollu tään takia...Miestä pistää vaan huvittaan.Jatkakaamme odotusta!! :)

SYKSYNMARJATAR 38+6

Vierailija
25/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon jotenki niin käpynä noihin SUPISTAAKO?-viesteihin tänään, että päätin olla vastaamatta niihin! Siinäpähän miettivät kun ei vastausta kuulu, eivät kuitenkaan uskalla soittaa kun luulevat miun olevan laitoksella ponnistamassa jo. Helvetti jos eivät voi uskoa että kyllä me ilmotellaan kun jotakin ilmotettavaa on ja kaikille tarpeellisille tahoille. Siinäpähän miettivät miten tarpeellisia ovat kun ei ala kuulumaan. Niin että mistäs ne verenpaineet tulikaan??!!?Suivimisesta ainakin...(suivii->ketuttaa suom.huom.)

Ja ärsyttää tuokin hiton Kannustalo-mainos, aina lävähtää puolen sivun päälle kun erehtyy hiirellä liikkumaan...

ARGH!

Limatulpasta muuten vielä: mulle sanottiin äippäpolilta että sen menemisestä olis 2tuntia-2päivää-2viikkoa synnytykseen ja olen siihen uskonu, paitsi että just luin että voipi mennä 3kin viikkoa. Itellä siis mokomasta lotkosta nyt viikko ja päivä.

Soffalle!

Minjuska

Vierailija
26/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin pari tuntia sitten, ettei vauva liiku. Tunnin ajan vaihtelin asentoa kyljeltä selälleen ja ei oikeastaan mitään, vaikka olin kahviakin juonut. Tankkasin vielä pari palaa suklaata ja lasin kokista, eikä mitään. Nyt sitten äsken alkoi hirveä mylläys ja " paheni" vaan, kun tähän istahdin.

Hieman ois tympässy lähteä käyrään äitipolille! Mutta kylläpä osasi säikäyttää :(

-piias- yhä se 40+1

Vierailija
27/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piias: Minäkin ehdin eilen pelästyä pariinkin otteeseen, kun tajusin, ettei muksun liikkeitä ole tuntunut vähään aikaan. Ja vaikka kuinka yritin " ravistella" ja tökkiä vatsaa, niin mitään ei tapahtunut. Paniikki meinasi jo tulla, mutta onneksi pikkuinen sitten innostui liikkumaan. Ilmeisesti yrittää vihjata mammalle, että minäpä liikun just silloin kun itsestä siltä tuntuu, eikä siinä mitkään tökkimiset auta. Tänään liikkeet onkin sitten tuntuneet tosi selkeästi. Taitaa olla jo melkoisen ahdasta masussa.

Viime yönä näin unta lapsivesien menosta ja muutenkin on viime päivinä mietityttänyt, että mitäs jos lapsivedet menee esim. bussissa, kaupoilla tai jossain.

Kivuliaita supistuksia ei ole tullut kertaakaan, mutta kovettumisia tulee päivittäin paljonkin. Myöskään limatulpasta ei ole tietoakaan. Vieläkään en ole silti erityisen malttamaton lapsen syntymän suhteen, mutta tänään oikeastaan ensimmäistä kertaa aloin toivoa, että pääsisipä tositoimiin. Varmaan vaikuttaa sekin, kun viime päivinä on saanut pinosta lukea niin monen keijun saamista pikkukeijuista.

Mies soitti juuri, että tulee hakemaan mut kotoa kauppareissulle, joten palailen pinoon myöhemmin.

Vointeja!!

Riina rv 38+4

Vierailija
28/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihania olette ja mahtava on tämä lista! Kiitos kaikille, jotka on jaksanu kommentoida mun verenpainehuolia ja on mukava huomata, ettei ole asian kanssa yksin. Ehkäpä siis en stressaa asiasta sen enempää, vaan tarkkailen tilannetta.

Syksynmarjatar taisi jotain puhua käynnistyksestä, jos verenpainetta on. Sellainen kuva mullakin on, että käynnistävät vaan synnytyksen tässä vaiheessa, jos alkaa paineet olla huolestuttavat.

Meillä on täällä mies vähän kipeänä. Saisi parantua nyt nopeasti, ettei ole kipeänä, ku lähtö tulee. En halua mennä yksin synnyttämään!!

Hansuli, 39+5

P.S. PUhelinsoitot ja tekstiviestit on kovasti tosiaan lisääntyny...

Vierailija
29/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toi uuden rakkaan kotiin.. Onko muiden miehillä MOOTTORIKELKKAA?!? Kehno. Koetin viimetippaan asti estellä, mutta minkäs teet, kun ostaa, niin ostaa :( Nyt tuo Ski-Doo loistaa kirkkaankeltaisena etupihalla. Voihan ruma sana. Nyt pelkään jääväni kelkkailuleskeksi talvella, vielä kun miehen serkut asuvat naapureissa ja heilläkin (perheettömillä) on moiset menopelit.

Ja sitten vauva-asiaa, LIIKKEET onneksi taas tulleet kuvioon :) Ihanaa. Poika oli muskarissa ja neitin ja kaverin kanssa lenkkeiltiin 45min ihan reippaanlaisesti. Nyt vauva melskaa mahassa :)

Nälkä, mikä ihana tekosyy mennä jääkaapille ;)

-piias- rv 40+1

Vierailija
30/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tää on kiva palsta, kun ei tartte olla yksin näitten vikojen viikkojen ja erinäisten tuntemustensa kanssa..

mäkin olin tänään päivällä ihan totaalisen kypsä ja samoin vitutti toi kannustalojen mainos tossa edessä.....!!!

sit leivoin sämpylöitä, kun oli tekemisen puute...

Munkin mielestä ne kyl jo näillä viikolla sit käynnistää synnytyksen, jos tosiaan paineet nousee/tulee myrkytystila! eli onneks ei senkään asian takia oo paineita (muutaku niitä verenpaineita..hah haa..paska vitsi)

vähänpäästä oli pakko päästä ulos ja lenkille..mahaa vaan kärvisteli ja oli nahka niin kireellä ettei tosikaan, mutta päätin vaan reippailla sen puolentunnin verran sitkeenä sissinä!

sen päälle sit sauna ja karvojen ajelu...saamerin hidasta puuhaa muuten...eikös vaan?

jopas on olo ku enkelillä, niin kevyt ja leijaileva!! ihanan virkistävää tuo lenkkeily, nyt otan tavaksi ihan jokapvä käydä vaikka väkisin..onneksi tuolla mettäpoluilla ei haittaa vaikka vedet pääsiski lorahtamaan...

Ihanaa pään nollausta oli se...kerranki mietti edes hetken jotaki muuta ku omaa surkeeta olemustaan ja oloaan :)

voi eih noita meitinki ukkoja, vai kelkan oli hommannu sunkin ukkos piias!!meillä taasen äijä vaan pelaa sotapeliä......jännittävää olla " snaipperina" perkeles....

no tää tästä lähtis sohvalle ja katteleen kohta tota idioottilaumaa tuolla teeveessä....bb.tä siis...

Vierailija
31/31 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyty tulla lukemaan vielä tiistaipäivän loppupino, kun en aikaisemmin ehtinyt. Täytyi käydä välillä katsomassa BB... olipas taas hauska jakso:)

Täälläkään ei mitään merkkiä tulevasta synnytyksestä... edelleenkään. Jännätään vaan kun mies lähti yövuoroon ja on vielä seuraavankin yön töissä jos lähtö tulisi (toiveajattelua...). On siis yksin töissä joten pitäisi yöllä soittaa ja saada joku tuuraamaan.

Mutta eipä siis taida pelkoa olla että lähtö tulisi...

Viime yönkin nukuin niin hyvin, kerran vain vessareissukin. Mies tuli hädissään herättämään klo 10 kun ajatteli etten ole enää hengissä!! Pieni väsymys...

Onnea taas kaikille vauvautuneille ketä en ole vielä muistanut onnitella!

Eipä muuta kuin odotellaan taas ja toivotaan supisteluja kaikille niitä haluaville ja tänne myös... Onneksi tosiaan on tämä palsta johon voi kirjoitella ja josta voi lukea muiden samassa tilanteessa olevien juttuja!!

ÖITÄ!

t. Tuittu 39+3