Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaavinnan jälkeen outoa vuotoa

11.04.2006 |

Minulle tehtiin 11pv sitten kaavinta, kun kohdussa havaittiin viikoilla 10+1 kuollut sikiö, joka vastasi viikkoja 9 tasan. Kaavintaan pääsin jo seuraavana päivänä ja kaikki meni hyvin, jälkivuoto oli niukkaa ja kesti vajaan viikon, loppupäivät ruskeaa tuhrua. Pari päivää oli täysin vuodotonta kunnes yhtäkkiä alkoi punertava niukka vuoto ja on nyt siis jatkunut 3pv. Vuoto on ollut tähän asti välillä niukkaa veristä ja välillä ruskeaa ' vanhaa verta' mutta nyt tänään tuli selkeästi enemmän ja seassa hyytymiä/kudospalasia. Kipuja ei ole. Kuulostaako tämä ollenkaan normaalilta? Kaksi vuotta sitten minulle tehtiin lääkkellinen tyhjennys, joka epäonnistui täysin. Toivoisin niin kovasti, että nyt kaikki olisi sujunut hyvin ja pääsisi viimein nollaamaan koko surullisen kokemuksen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaavintapäivänä tuli välillä loristen ja sen jälkeen oli viikon verran suunnilleen normaalimenkkoihin verrattavaa vuotoa, hyytymiä kyllä tuli enemmän ja vähemmän. Sitten oli normaali väli ja alkoivat menkat.

Vierailija
2/3 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

gynekologi varoitteli, että useiden päivien jälkeenkin voi vielä alkaa suht. runsaskin vuoto ilman, että se olisi jotain hälyyttävää. Itselläni oli n. 1,5 viikon vuodottoman jakson jälkeen " megavuoto" , johon ei mitkään tavalliset yösiteet tepsineet (nyrkin kokoista hyytymää ja silkkaa lorinaa...). Olin yhteydessä gynen poliin, josta minut pyydettiin näytille - kuitenkaan mitään huolestuttavaa ei löytynyt. Kuulemma kohtu joskus toimii ko. tavalla - ikäänkuin tyhjentää sen sitten hieman viiveellä. Itselläni syyksi epäiltiin atonista (---laiskaa) kohtua - huomattu jo esikoisen synnytyksessä - ja tämän vuoksi sain vielä cytocec-tabletit iltahoidoksi - tosin gyne sanoi, että tod. näk. kohtu olisi tyhjentynyt hyytymistä muutenkin.

Jos asia vaivaa, soita ihmeessä toimenpidesairaalaan, niin siellä asiantuntija arvioi tilanteesi!

Ja " kokeneen" varoitus" : varaudu 1. kuukautisiin. Vaikka papereissa luki, että ne saattavat olla runsaammat, en itse ollut varautunut NIIN RUNSAISIIN... Ja kuitenkin kaikki oli jälkitarkastuksessa seuraavalla viikolla kunnossa...

- Nuutu -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli keskenmeno 2.3. jota vauhditettiin lääkkeillä 3.3. tämän jälkeen vuotoa oli välillä enemmän ja vähemmän ruskeana ja punaisena, niukkana ja runsaana 4viikkoa, jonka jälkeen hakeuduin jälkitarkastukseen ja vaadin ultraamista, koska minusta vuotaminen oli outoa. Kohdusta löytyi vielä 1,5x1,5 cm kudospalanen, josta sitten menin kaavintaan vielä 30.3. Tämän jälkeen vasta vuoto niukkeni ja kesti alle viikon, nykyään valkovuotoa ja joskus saattaa aavistus tulla ruskehtavaa seassa, mutta ei siis mitään huolestuttavaa. Minulle sanottiin gynellä, että onhan se mahdollista kaavinnankin jälkeen kohtuun saattaa " huonolla tuurilla" jäädä kudospalanen, joka voidaan vielä uudemman kerran joutua kaapimaan. Käy ihmeessä jälitarkastuksessa, että pääset toipumaan asiasta ja unohtamaan kaikki operoinnit.

Valoisaa kevättä sinulle, toivotaan että asiat järjestyvät. Olet kyllä jo riittävästi kärsinyt sinäkin, joten toivon että kaikki olisi jo ohi eikä uutta kaavintaa tarvittaisi.

vauva2006