**LOKAMASUT tiistaihin**
Kommentit (38)
Ekaa kertaa minäkin kerkesin pinon aloittaa!
Huh,kyllä ottaa päästä nämä aamut,kauhea kiire (kohta ) ja väsyttää niin hemmetisti.
Olen alkanut nukkumaan muutenkin tosi paljon ja sikeästi,Muilla samaa vikaa?
Parempi tosin näin kuin sängyssä kieriessä ja ylhäällä rampatessa.
Supistuksia ei ole taas näkynyt,vauva on todella alhaalla joten koulussa istuminen ei tuota hankaluuksia.
Millonhan Sasku pääsee kotiin nyyttinsä kera?Outoa ajatella että kohta se on itselläkin tuossa tuhisemassa :)
Mutta nyt pitää alkaa kiirehtimään,heh.Kolmessa tenavassa ja mahassa on yllättävän paljon duunia aamutuimaan.
Wades & Natika 35 HUI
Voihan V näitä öitä.. Mahan puolesta ois nyt saanut nukkua, mutta lapset herätteli vähän väliä. Isompi tyttö hipsi viereen jo ennen puoltayötä ja heräsin ainaki 5-10 siihen, kun neiti potki minua selkään / mahaan. Ja esikoinen huuteli juotavaa ja / tai yskänlääkettä pariin otteeseen. Siihen vielä muutamia kertoja kitisevä kuopus niin eipä tosiaan yli tunnin pätkää kerralla tullu unta. Sanoinki aamulla miehelle, että TÄNÄÄN alkaa semmonen unikoulu (taas vaihteeksi ;) että JOKAINEN nukkuu KOKO yön omassa sängyssä. Missä välissä minä muuten ruokin sen juniorin, kunhan pullahtaa maailmaan?!
Ja Hexun tavoin täälläkin ukko vetelee tyytyväisenä sikeitä eikä tiedä tasan yhtään mitään tästä yökarusellista..
Mahaan ei mitään uutta. Liikkuu ja kasvaa :) Liitoskipuja on aina välillä ja supistelee pikkasen.
Vesisadetta on luvannu koko päiväksi, joten ollaan kai sitten sisällä. Voi hitto, kun menisivät pikkasen äkimpää nämä päivät. VASTA tiistai...
Palailen asiaan päivemmällä, kun saan aivot hereille.
Mianni 34+3
Sama ajatus on minulla kuin MIANNILLA: vasta tiistai! Eikö voisi vähän nopeampaa mennä nämä päivät?! Miehelle taas aamulla valittelin, että voi kun tulisin kipeäksi niin voisin nukuskella koko päivän ja mies jäisi kotia...
Jotenkin nyt päivien samankaltaisuus alkaa vähän tympiä. Ylös kun tyttö herää, pari tuntia kotona surffaillen, telkkaria katsellen, syöden aamupalaa, sitten pihalle tunniksi-pariksi, ruokaa, lapsi nukkumaan ja toivotaan että se nukkuu mahdollisimman pitkään niin että ei ole enää pitkään että mies tulisi kotiin... No, kun se meidän pikku-Kiraffi sitten syntyy, niin johan tulee päivärytmiin säpinä. Joten kai se on ihan terveellistä että tylsistyttää.
Ja olishan noita töitäkin pinoutunut, ja gradustakin edelleen se pohdinta on tekeillä (IIRIS, en saanut viikonloppuna tehtyä - jotenkin en saa purettua tuloksia auki tekstiksi!). Eli tekemistä olis sille aikaa kun lapsi nukkuu, mutta tuntuu että aivot jumittaa enkä jotenkin jaksa tehdä mitään. Ääääääh.
No enpä valita enempää, kohta pitää tehdä taas aamiaista (söin jo kolme leipää mutta yhä on nälkä!!!!!). Sitten kauppaan ja sitten sitä samaa: pihalle tytön kanssa ja lounaan laittamista. No, valitinhan vähän lisää :)
Tuli muuten viikonloppuna mieleen sellainen asia, että MUISTAKAAHAN KAIKKI SUOJAUTUA RINTATULEHDUKSELTA! Vielä se ei taida olla niin akuuttia kuin vauvan synnyttyä, mutta mulla ainakin liian vähässä vaatetuksessa tuntuu jo rinnat kipeytyvän kun syksysäät on tulleet. Eli lämmintä ylle ja rinnanlämmittimiä käyttöön, jos sellaisia omistaa. Rintatulehdusta ei varmaan kukaan kaipaa siihen alkumetreille hankaloittamaan asioita!
Että sellasta. Hyvää tiistaita itse kullekin, toivottavasti jaksatte hymyillä :)
Coe rv 34+2
Ensinnäkin LISTASTA: Olisko täällä joku tai jotkut innokkaita päivittämään meidän lokakuisten listaa? Mulla ei ole hajuakaan, miten tuo tapahtuu, joten en itse pysty tuohon hommaan. Kun näitä vauvoja tässä alkaa syntyä ja on ainakin yksi syntynytkin, niin listan päivitys olisi ajankohtaista!
TUTTIPULLOSTA: En ottanut tänä vuonna äippäpakkausta, mutta luinkin joskus ajat sitten Kelan Sanomista, että tuttipullo jätettiin pois juuri imetysaktiivien toimesta. Mun mielestä sillä nyt ei ole kovin suurta merkitystä, on se siellä tai ei ole. Suosittelen kyllä omasta kokemuksesta, että jos haluat sekä imettää, että antaa maitoa pullosta, niin käytä esim. AVENTIN tuttipulloja, missä on erilaisia tuttiosia saatavilla. Siis aluksi kannattaa antaa sellaisesta pullosta, minkä reikä on mahdollisimman pieni ja maito tulee siis hitaasti. Noissa Ainun pulloissa ei muistaakseni ole näitä vaihtoehtoja ja maito tulee sitten niin nopsaan, että tissi ei enää välttämättä kelpaa ollenkaan. Rinnasta kun maito tulee hitaammin ja työläämmin. Itse meinaan nyt välttää kokonaan pullottelua ekat kuukaudet, kun viime imetyksestä jäi niin ikävä kokemus rinnan hylkimisen takia.
JENI: Kyselit noista suppareista. Mä luin sunnuntaina yhdestä oppaasta, että sairaalan lähdön aika on kun supistukset tulee viiden minuutin välein, ovat kestäneet vähintään tunnin ja ovat kestoltaan 45-60 sekuntia. Mulla nuo sunnuntain supistelut oli kestoltaan 30-40 sekuntia, joten tiesin siitäkin ettei ole vielä lähdön aika. Plus kivut ei olleet niin kovia, ettenkö olisi kestänyt kotona.
LILLIS: Heh, ei kyllä varmaan harrasteta s:ää vähään aikaan :) oli kyllä sen verran kipeä päivä, enkä uskalla luottaa, että supparit olisi avanneet kohdunsuuta tai edistäneet asiaa mitenkään. Turhaan tuollaista kipua en jaksaisi ottaa heti uusiksi vastaan.
Piti tietysti kommentoida moneenkin asiaan, mutta pää lyö tyhjää. Kohta lähdenkin kävelemään neuvolaan päin ja tulen sitten iltapäivästä kertomaan neuvolakuulumiset. Yliopistollekin pitää raahautua tänään, kun aloitin yhden uuden kurssin. En yhtään tiedä miten saan sen suoritettua, mutta katsotaan jos vaikka tulisi joustoa kurssin vetäjän puolelta.
Huhuillaan vielä MILLIANIA. Ei ole kuulunut hänestä vähään aikaan, vai muistanko väärin? Toivottavasti kaikki on hyvin!
Halauksin,
S-I ja Lumikukka 37 (jippii!)
Koitahan jaksaa tuota arkea! Ja gradua vielä siihen päälle ;) Onneksi sulla on vielä aikaa hyvin siihen pohdinnan kirjoittamiseen. Onkos sun työ sitten sen jälkeen valmis? Ihan hyvä varmaan pitää muutaman päivän tauko, jos siltä tuntuu.
Koitetaan jaksaa vielä rutistaa nämä viimeiset jutut kasaan, niin saadaan sitten nauttia vauva-arjesta ilman graduhuolia.Tsemppiä ja jaksuja!
MIkä tuossa titinallessa on, kun se saa tyttären aina noin lumoihin? koitan kyllä rajoittaa katsomista ja nytkin oli viikko taukoa (seli seli). Mies on sitä mieltä, että meillä ei sitä titinalletätihempukkaa tuijoteta, mutta ostaisi sitten tilalle jonkun videon, jota voi hätätapauksessa pyörittää ;-)
Omaa napaa: Täällä jo olo plajon pirteämpi ja eilinen täyslepo YKSIN teki terää. Uinuin puoli päivää ja siten kävin uimassa. ONkos muuten muita pk-seudun lokakuisia, jotka käyvät Yrjönkadun hallisssa? Siellä imittäin oli eilenkin pari " masua" , joilla voisi hvyin olla lasketut ajat lokakuussa ;-)
Nyt en kyllä kuulkaa siskot keksi aamusta tänään mitään valitettavaa ;-) , kun yökin meni hyvin. Hyvä näin, sillä tässä on vielä meikäläisellä varmaan 8 viikkoa odotettavaa ennen kuin nyytti kotiutuu...Mutta lähetän kamalasti tsempityksiä teille, joilla huono yö takana, se on kuitrenkin nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus itsenikin kohdalla.
FIIKUNA: Pakko kysyä, eihän nimesi ala M:llä ;-) Katsoin vaan listasta laskettua aikaasi ja yhdellä ystävän ystävällä on ihan saman ikäinen taapro kotona ja laskettu aika suunnilleen tuolloi kuin sinulla. Mutta voi olla, että heillä oli tyttö, teillähän oli poika eikö ?
TWINCOlöpinää ;) : Mekään ei LIllis vielä olla tilattu kärryjä... Mutta aiaki mailissa lupasivat ne tänne viikossa, joten mikäs kiire tässä on. Postimaksut taisi olla 40 eur, jos olisivat enemmän, olisin kyllä houkutellut sua siihen yhteistilaukseen. Mustat me nyt sitten tilataa, mies jäärä mikä jäärä ja limejä ei tämä mamma saa.
Ulkoilemaan nyt, kun vielä ei täällä ainakaan sada.
JOlla 33+6
Äh, tosi kökkö olo!
Pitkästä aikaa saatiin illalla riitaa aikaiseksi miehen kanssa ja nyt sitten ollaankin mykkäkoulussa oltu koko aamu :/ Kurjaa kun mies lähdössä iltavuoroon niin koko ilta menee sitten surkutellessa..Ja minä en halua AINA olla se joka telkee aloitteen pyytää anteeksi.
Perhana!
Ollaan mekin yhtiä pönttöjä :D Illalla ovikello soi tuossa saunomisen jälkeen ja samalla hetkellä muistettiin että seurakunta lähetti joku aika sitten kirjeen, että haluaa tutustua uusiin seurakunnan jäseniin(ollaan vuoden verran asuttu täällä) ja ne tekee kotikäyntejä juttelua varten. No, mehän laitettiin äkkiä telkku kiinni ja maastouduttiin kaikki..Poika oli ihan ihmeissään, mutta tuli siinä mukana kuitenkin..Monta kertaa ne pimputti ovikelloa, tais olla varmoja että kotona ollaan ;)
Ihan epäreilua että teillä toisilla on jo yli 17 viikkoa täynnä. Uskomatonta, miten nopsaan mennyt aika :o)
Voi että kun itekin olis jos pari viikkoa lähempänä h-hetkeä...
Pikkusen huolestuttaa kun eilen silmissä näkyi sellaisia kuvioita silmissä, oikein vilisi...Päätä on särkenyt ihan urakalla ja tän aamuna oli verenpaineet koholla...Viime raskaudessa kun mulla oli alkava raskausmyrkytys niin nyt sitten ne tarkkailee tuolla neuvolassa entistä tarkemmin kaikkia oireita. Oon vaan ihan älyttömän huono soittamaan neuvolaan ja valittamaan.
Torstaina olis neuvolalääkäri vikan kerran, odotan siltä käynniltä paljon. Tais aika monella olla lääkäreitä tällä viikolla...
Nyt on pakko alkaa kuorimaan perunoita.
Mukavaa päivää!!!
Terkuin,
Camelot 34+5
...ja väsyttää...varmaan tunnin nuikuin viime yönä. meilä taitaa jannulle pukata hampaita, kun oli niin levoton ja kuikkunen koko yön, eikä tunnu helpottavan nyt aamullakaan. onneksi isänsä nousi nyt kans puuhastelemaan meiän kans ja tuola ne nyt rakentaa legoista tornia =)
saapas nähä mimmonen päivä tulee...nukuin siis tooosi huonosti. mitenkään päin ei ollut hyvä ja junnu jyskytti joka paikkaa. suontakin veti taas moneen otteeseen villasukista ja säärystimistä huolimatta ja pimpulaa vihlo niin armottomasti. ja sitten vielä ne saakelin pissareissut ja yösyömiset...mun on ihan pakko syyä yöllläkin, jos vähänkään tuntuu, että ois nälkä. tulee muuten niin armottoman heikko ja huono olo, et oksennus tulee väkisten...ja valivalivali...niin ja tosiaa. täällä sataa vettä, elikkäs ulkoilukaan ei kauheesti nappaa, vaikka tiiän, että se kyllä piristäis. mieskin varmaan ryövää meiltä auton, kun lähtee iltaa töihin, niin ei päästä ees minnekään kyläileen. paska!!!!!!
mää lähen nyt kans aamupalalle ja pesulle. kattellaan päivemmällä jos ois päivä taas vähän parantunut ja jutut mukavampia.
-rual ja junnu 34+5-
Meilläkin taas levoton yö, tosin yhden lapsen (ja kuorsaavan miehen, prkl) kanssa kuitenkin paljon helpommalla pääsen kuin esim. MiANNi. Turha tulla kenenkään mulle sanomaan, että heräily on hyvää harjoitusta vauvaa varten. Kyllä mä osaan jo herätä sata kertaa yössä, kiitos vaan.
JOLLA, meillä lähti Twinco-tilaus eilen:) Ja mustat tulee tähänkin osoitteeseen, ei uskallettu niitä limejä ottaa, kun ei ole livenä nähty. No, mustat on aina hyvä vaihtoehto. Sitä paitsi meillä on pehmeä musta koppa jo olemassa, joten säästettiin noin 60 euroa, kun ei tarttenut tilata uutta koppaa. Eihän limeihin nyt kokomustaa olisi voinut laittaa;)
Mä muuten myös kyylään aina kaupungilla vatsakkaita naisia " sillä silmällä" ja mietin onkohan tuokin joku lokamamma;) Laitetaan neilikat rintaan, niin tunnistetaan toisemme=)
Ei mutta nyt on pakko mennä aamutoimiin, ettei koko aamu mene koneella...Palaillaan.
Lillis35+5
Täällä pikkasen parempi yö takana, hyvä niin.
Mua vähän kiinnostas tietää, että kuinka monet päiväunet nukkuu teijän reilun 1v ikäset muksut?? Ku meijän tyty alkanu nukkumaan vaan yhet unet ja neki 1h mittaset. Ja se tietää sitä että sitte koko ilta menee kitistessä. Eilen sitte saatiin tyttö nukahtamaan myös toisille unille, ja oli ihan eri ihminen illalla. Ja silti nukahti jo 9:ltä yöunille. Ja yöki oli paaaljon parempi. Että yhet unet ei riitä, ei ainakaa tunnin mittaset, miten siis pidentää niitä tai miten saada illalla nukahtamaan toisille unille. *huokaus* Siinäpä vasta miettimistä!
(.) Vauva oli eilen hiljasempi ja rauhallisempi mitä aikoihin. Eikä oo nyt aamullakaa hirveesti melskannu. Mutta hikotteli kovasti joten eiköhän siellä hengissä olla. Torstaina nla, pelottaa jälleen tuo painon nousu hirveesti! Tässä ku pitäs vielä ainaki 7 vko kärvistellä, niin ehtiihän se painoki nousta hyvästi :/
Onko teillä muilla tullu raskausarpia? Mulla on nyt tullu aika paljoki, ja harmittaa ku ei esikoisen aikaan mitään tullu! Nyt kyllä on isompi mahaki- senhän todistaa jo nuo arvet, ku maha sinkunu enempi.
Tänään ois ohjelmassa pyykkipäivä. Voi ku on niin samanlaisia ajatuksia ku Coella, täällä kans meinaa päivien tasapaksuus tylsistyttää ihan kokonaan! Kun se on aina vaan sitä samaa.. ei kehtaa enää tässä vaiheessa mitään uutta harrastustakaa kehitellä tytön kanssa, ku ei koskaan tiiä millon tämä pikkunen päättää syntyä.
Mutta lähen lukemaan kirjaa muksulle. Mukavaa päivää teille kaikille!
Jääsydän rv 33!
Sateista tiistaita täältä etelä-suomesta.
Yö meni mukavasti, nukuin kun tukki, pari veskikäyntiä vain.
Oon kans tosi väsynyt kokoajan, aamulla en ois taas millään jaksanu nousta. Mutta kyllä täs päivän mittaan yleensä piristyy ja alkuillasta onkin sitten jo ihan loppu.
Eilenkin kun vien miehelle raksalle syötävää, niin olin niin poikki, että oli pakko heittäytyä auton takapenkille pitkäkseen ja ottaa pikku nokoset, niin sitten taas jaksoi iltaan saakka.
Tosta pienimahaisuudesta.
Mulla kans tosi onnettoman kokoinen masu, vaikka itelle painoa tullut lähes 20kg, ja lapsi menee yläkäyrää kokoajan.
Nyt vasta alkaa naapurit ja muut ihmiset huomaamaan odotuksen.
Sama se oli kyllä esikoisenkin kanssa, naapurit ihmettelivät kun yhtäkkiä aloin työntelemään vaunuja, että mistäs me vauva ollaan saatu?!!
Huomenna pitäis mennä tutustumaan sairaalaan.
Pakko mennä kun on ihan outo sairaala, ultrassa ollaan se kax kertaa käyty siel, mut muuten en oo koskaan aiemmin.
Mieskin jopa haluaa tulla sinne... niin tietää sitten mihin ovelle mut jättää, kun alkaa synnytys ;)
Mies kysy multa yx päivä, että oonko aatellu millä pääsen sairaalaan, jos se ei jostain syystä pääsekkään viemään, et jos vaikka kännystä on akku loppu tmv. ettei sitä saa kiinni.
MITÄÄÄÄ???!! Toivottavasti se oli vitsi!!'
RASKAUSARVISTA: Mulla ei tullu ekan aikana ollenkaan, eikä nyttenkään ainakaan vielä ole tullut.
Olen koittanut tunnollisesti ÖLJYTÄ sekä vatsaa, että rintoja. Ekan raskauden aikana käytin oliiviöljyä, nyt olen käyttänyt jotain natusan baby öljyä. Hyvin on mulla ainakin auttanut.
Vaikka onhan se ihotyypistä ja vatsan kasvustakin tosi paljon kiinni, kelle niitä tulee ja kelle ei.
Mutta kannatan öljyämistä:)
Täytyy mennä pitkälleen hetkex, nyt on niin kuhina tuolla vatsassa.
Kauhee hikka taas (vauvelilla) ja möyritään niin ettei tila tunnu riittävän.
-Zimppu + masukki 35 ! ! !-
Mä olenkin ihan pihalla kaikista jutuista, kun on kone ollut 2 viikkoa korjattavana. Ukkonen hajotti modeemin ja koneen sekä vielä videotkin! Onneks niitä videoita ei juuri DVD-aikana kaipaile, mutta v...tutti kuitenkin. On se hyvä, että meidän kotivakuutus kuitenkin korvasi, vaikken olis uskonutkaan...
Käsitin, että jo ensimmäinen lokakuinen olisi syntynyt! Onnea oikein paljon! Onkohan muitakin?!? On tämä vaan outoa olla nyt kotona, kun muut ovat koulussa ja eskarissa ja mä voin aamupäivän tehdä ihan mitä mua huvittaa! Ehkä tähän syksyn mittaa tottuu ja onhan se vaavikin kohta täällä (toivottavasti....) mun seurana. Kaikki onkin nyt valmiina odottamassa pikkuista.
Tämä meidän onkin tosi vilkas, ettei liikelaskentaa ainakaan tarvitse juuri tehdä. Toivotaan, että sitten synnyttyään edes yöllä malttaa nukkua ;) Enää olisi 3 yötä jäljellä ja sitten vaavi on täysiaikainen. Tosin pidemmälle kyllä joutuu odottamaan, kun viime torstaina lääkäri sanoi kohdunsuun olevan sormelle auki ja vain hieman pehmentynyt. Eikä ollut vaavi vielä juuri laskeutunut, pää kuitenkin on jo alaspäin ollut pitemmän aikaa. Tuntuu hauskalta, kun toinen oikein kovaa puskee sitä peppua kylkiluita vasten. Tosin kävellessä ei ole kiva, kun ei saa kunnolla hengitettyä!
Mutta nyt täytyy taas palata kotitöiden pariin. Mukavaa viikonalkua kaikille!
Tuike ja pikkuinen 36+4
Hohhoijaa...kylläpäs ramasee!Yö tuli nukuttua yllättävän hyvin, mutta silti tuntuu olevan tälläinen ikiväsy koko ajan päällä...Onneks mies vei tänä aamuna pojun hoitoon, niin ei itse tarvinnut lähteä ajelemaan toiselle puolelle kaupunkia. Tämän päivän ajattelinkin sitte uhrata suursiivoukselle, mutta saas nährä nyt...=) Ajattelin tän kuun aikana laittaa kaikki laatikot ja kaapit ym." edustuskuntoon" , niin ei tarvii sit niin kauheesti ahertaa kun vauva syntyy. Poika vielä tämän kuun hoidossa ja sitten jää mun kanssa kotiin.
Mitenkäs teillä, joilla pieniä lapsia kotihoidossa, KÄYTÄTTEKÖ ESIM.SEURAKUNTIEN 2-3H KERHOJA?Meillä poika on sen verran seurallinen, että uskon äippäloman aikana hänen tarvittevan omanikästen seuraa.Entäs JOS ETTE KÄYTÄ, ONKO TEILLÄ LÄHIPIIRISSÄ SAMANIKÄSTÄ LAPSISEURAA?Mulla vaan on jotenkin kauhia stressi tosta asiasta...
(.) Sitä samaa, kaikki hyvin.Maha vilistää puolelta toiselle ja raajoja poukkoilee sielä sun täälä =D
RASKAUSARVISTA Pojasta tuli aivan törkeesti arpia, mutta nyt ei ole (onneks!!!) uusia ilmaantunu näkyville. Nyt oon kyllä rasvaillu aika ahkeraan ihoa, toisin kun viimeks eli saattaa johtua siitä!!Tai sitte nahka oli valmiiks jo niin venahtanut =D
Juup, Vois alkaa valmistautua siivoukseen. Tai sitte jos ottas pienet tirsat...Ihan vaan nopeesti ja jos SITTE alkas ahertaa... ;)
Hyvää päivän jatkoa kaikille mahakkaille!!
levila+Tyyppi 36+3
Yöt on kyllä tosi vaihtelevia. Toissayön nukuin tosi hyvin ja tämä yö oli taas ihan kauhea. Ensin illasta närästää, niin ettei pysty nukkumaan vaikka rennietkin on käytössä. Sitten aamuyöstä poika heräs 5 jälkeen eikä jostain syystä alkanut nukkumaan enää. Sitten klo 5.50 soi miehen kello. Poika nukahti onneksi vielä vähän ennen seitsemää. klo 7-8 kävin laittaan vanhemman pojan kouluun. Ja sainkin vielä nukuttua puolisen tuntia 8-8.30.
Eilen iski joku ihme KIPUKOHTAUS. Illalla kun yritin laittaa nukkumaan niin alkoi tosi kova kipu ylävatsalla ja vielä pahemmin samassa kohdin selän puolella. Kipu oli tosi kovaa ja kesti jotain yli puolituntia. Tosi outo juttu. Mittasin varalta verenpaineenkin, kun ajattelin, että olisko se sitä raskausmyrkytykseen liittyvää ylävatsakipua, mutta paineet oli ihan normaalit. Kuulostaako tällainen tutulta kenestäkään?
RASKAUSARVET: Mulla ei ole nyt tullut uusia arpia. Ensimmäisestä lapsista arpia tuli reisiin ja rintoihin. Mahassa ei ole yhtään raskausarpea.
Mulla on vasta reilun viikon päästä neuvolalääkäri. Kiinnostais tietää, että onko kivuliaat supistukset saaneet mitään edistystä aikaiseksi. Nyt kun on useamman viikon jo supistellut kovasti ja kipeästi eikä ole syntynyt, niin olen tullut siihen tulokseen, että mulla vaan sattuu olemaan aktiivisempi kohtu supistelemaan. En enää oikeastaan pelkää, että synnytys käynnistyisi ennen laskettua aikaa. Muut lapset ovat menneet vähintään viikon yli lasketun ajan ja eiköhän tämäkin mene. Hankalammaksi tämän olon ja ne supistukset tekee se, että tällä kertaa vauva on ollut jo alle 30 raskausviikolta tuolla ihan alhaalla.
Eilen mulla oli paineentunnetta tuolla alhaalla. Jotenkin tuntui kuin olis vauva laskeutunut vielä alemmas ja paikat olisivat turvonneet. En tiiä sitten, että olisko vaan suonikohju häpyhuulessa suurentunut. Vähän myös painatti peräsuoleenkin päin ihan kuin olis kokoajan " isohätä" . :)
Täytyy nyt katsella, että jatkuuko vielä tänäänkin. Aika kamalaa jos jatkuu tästä asti sinne " yliajalle" .
Täytyypä lähteä laittaa pyykkejä peseytymään.
Hyvää tiistainjatkoa!
Pixelina rv tasan 35!! (Nyt pääsis jo omalle synnärille synnyttämään)
En ole jaksanut lähteä kauppaan aaaaaagh! Junailin niin että teenkin ruoan nyt valmiiksi, mennään sit pihalle ja sitten iltapäivällä vasta kauppaan...
Mitä oli puhetta:
JÄÄSYDÄN: Meidän tyttö rupesi aika tarkkaan 1-vuotiaana nukkumaan vain yhdet unet, mutta niillä on kyllä mittaa 2-3,5 h. Sitä ennen hän nukkui about 2 x 1,5-2h. Öisin nukkuu sellaiset 10 h. Päivän kokonaissaldo on ilmeisesti se tärkein ylipäänsä näillä pienillä taaperoilla?
TUITTULI: Ensimmäinen lokakuinen tosiaan on syntynyt, syntyi 6.9. eli vajaa viikko sitten suunnitellulla sektiolla. Saskun vauvasta oli kyse, oli ultrauksissa iso vauva ja punktioitiin että keuhkot on kehittyneet, joten syntyi rv:lla 36+ muistaakseni (korjatkoon jos joku muistaa paremmin!). Vielä ei ole Sasku käynyt kertomassa että kumpi tuli ja miten meni, lienee vielä sairaalassa sektion jäljiltä...
PÄIVÄKERHOISTA: Minä en oo tytön kanssa käynyt missään kerhoissa tai harrastuksissa - totta puhuen en tunne oloani ihan hirveän kotoisaksi paikassa jossa on 10 äitiä juttelemassa lapsista... :) Tai käytiin me viime syksynä vauvajumpassa, jota kaveri veti, mutta se oli eri asia. En tosiaan ole mikään laumasielu eikä lapsikaan (1,5 v) vielä kaipaa seuraa erityisemmin.
Naapurissa hänellä on kolmivuotias poika kaverina sekä toisessa naapurissa lähes samanikäinen tyttö, joka tosin muuttaa ylihuomenna pois :/ Mutta poika jää vielä ainakin toistaiseksi kaveriksi. Meidän taloyhtiössä on aika kova vaihtuvuus, kun on opiskelija-asuntola. Tosin nämä kaksi perhettä on asuneet tässä ainakin 5v, nyt vaan sitten samoihin aikoihin muuttamassa pois. Alle yksivuotiaita on taloyhtiössä vissiin kolme lisäksi, ja kolme vauvaa on käsittääkseni tulossa, meidän mukaan lukien. Ensi kesäksi pitäisi siis olla jo jokunen kaveri, ja onhan tosiaan tuo oma sisko tai veli sitten kaverina :)
Mutta HARRASTUKSISTA vielä piti sanomani, että taaperojumppaa me on kyllä haviteltu tytölle. Olen ajatellut että jos menisi iskänsä kanssa kahdestaan niin olisi heillä sitten yhteinen " juttu" kun vauva syntyy. Vielä en ole saanut aikaiseksi soittaa, jokohan kaikki ryhmät on täynnä :/
Ja vielä IIRIS: Periaatteessa joo, sen pohdinnan jälkeen koko gradu olisi valmis, tai no abstrakti vielä puuttuu ja joitain lähdetietoja pitää kaapia, ja kai se pitää vielä kerran lukea läpi. Olen kyllä vähän kahden vaiheilla - näin viime hetkillä keksin yhden tilastoanalyysin lisää, jonka haluaisin tehdä, mutta en oikein tiedä mitä menetelmää siihen käyttäisin. Saisin varmasti paremman numeron jos sen tekisin, mutta... kun en keksi. Sen takia tuo pohdintakin on jäänyt vähän puolitiehen, kun en ole ihan varma etten rupea sitä analyysia tekemään.
Jos nyt saisi vaatetta päälle ja pihalle... muksu pyörii tuossa ruokalappu kaulassa. Yleensä aina vastustelee kamalasti että ei saa laittaa ruokalappua, nyt jostain syystä parina päivänä on sitten alkanut karjua jos yritän ottaa pois. Olkoon sitten ruokalappunsa kanssa :D
Coe
Tuosta YLÄVATSAKIVUSTA: Mä olin esikoisen aikana about näillä viikoilla sairaalassa vuorokauden verran vastaavan kivun vuoksi. Epäilivät umpparia (paikka oli umppariin nähden väärä mutta sanoivat että se lisäke voi siirtyä " minne vaan" raskauden aikana), mutta kun kipu siitä rauhoittui sitten niin tuumivat että ei se kai sitä ollut. Mitään oikeaa selitystä ei löytynyt vaikka ultrattiin mahalaukku ja sisäelimet. Jonkin verran tuli supistuksia käyrälle kivun aikana, joten en tiedä oisko sitten liittynyt siihen kuitenkin...
Coe
Levila, meidän poitsu on kolmena päivänä seurakunnan liikuntapäiväkerhossa kolme tuntia kerrallaan. Hän on jo viisi vuotias, nuorimmat siellä on vasta täyttämässä neljä.. Poitsu oli aiemmin päiväkodissa kun olin viel töissä ennen kesä&äippälomaa. Nyt olis varmaan aika käyny hällä pitkäks kun kaks isompaa jo koulussa. Hyvin on viihtyny :)
Sanna ja baby rv 36
Kerrankin HYVIN nukuttu yö takana, ihanaa!!!! Nukkumaan aloin ennen klo 24 ja 03 heräsin pissille, sitte nukuin 5 tuntia ja kasilta taas pissille ja KÄSIEN NEULOTTUMISEEN EN HERÄNNYT KERTAAKAAN :D :D IHANAA!!! Laitoin idealsiteet taas molempiin ranteisiin yöksi, tais auttaa!!? Kyllä sitä voi ihminen olla iloinen " pienistä" ....tai no eihän tuo nukkuminen oo mikään ihan " pikkujuttu" kuitenkaan. Niin, nukuin sitte vielä kasista melkein kymppiin saakka. Tottahan noita sormia neulustelee koko aika jonkin verran, mutta öisin se on yleensä ihan hervotonta.
(.) Kiitti noista SUPPARIVALISTUKSISTA!! Selvensi kyllä! Ja niin mä olen tosiaan vähän aatellut, että niin kauan sinnittelen kotona, kun jaloillani pysyn. En ihan herkästi periksi anna yleensäkään kivulle. Kahtellaan sitten, kun sen aika koittaa, että menenkö heti pisin seiniä :D
Liikelaskentaa ei täälläkään todellakaan tarvitse harrastaa sillä tää liikkuu ainakin aivan järkyttävän paljon!! Eilenkin vähän väliä sain ihme " sätkyjä" , kun poika pukkas oikeen kunnolla milloin minnekin. On tuolla kuitenkin kokoa jo sen verran, että tuntuu ihan hippasen erilaisilta nuo liikkkeet kuin jokunen viikko sitten:)
RASKAUSARPIA ei ole tullut...ei ainakaan vielä *koputetaas puuta* Mulla on iho senlaatuinen, että niitä voisi vaikka tullakin. Nuoruudesta on jääminä rinnoissa ja lantiossa vaaleita arpia lihomisen ja laihtumisen aikaansaannoksina. Nyt olen vauvaöljyllä ahkerasti öljynnyt masuani melkein päivittäin, toivottavasti se on auttanut ja tehnyt ihosta joustavamman. Vielä tässä on aikaa niiden tulla, jos on tullakseen. Toivotaan nyt kuitenkin, että pahemmilta arvilta säästyttäisiin:)
Meillä oli eilen oikein terveellinen ateria illalla: hedelmäsalaattia:) Yleensä me syödään iltasin vasta pääateria eli lämmin ruoka. Nyt syötiin päivällä, käytiin lounaalla yhdessä kahvilassa ja päätin, että toista lämmintä ateriaa ei syödä eli tuo salaatti oli oikein oiva vaihtoehto. Laitoin siihen: vesimelonia, banaania, omenaa, ananasta ja viinirypäleitä. Sitä olis voinut syödä vaikka kuinka paljon:P Ja niin hyvä olo tuli, kun siitä ei tuu silleen ähky olo kuin jostain perunasta ja lihasta esimerkiks tulee.
Mä kävin taas eilen ostamassa vauvalle lisää vaatteita....mutta nyt ostin sitten 62 senttisiä, ettei ihan heti mee pieniks (hope so!). Ja tuota tummanruskeaa tulee meijän vauva saamaan päälleen enemmän kuin paljon sillä ostin tummanruskea-turkoosiraidallisen bodyn ja tummanruskean collegepuvun, missä on sinistä tekstiä rinnassa ja valkoiset raidat hihoissa ja housujen sivuilla.
Ja nyt on uusi silitysrautakin hommattuna ja sain silitettyä ne vauvanvaatteet, joita MEINASIN sillon lauantaina silitellä. Kyllä olikin kivaa puuhaa uudella raudalla.
Sairaalakassia aloin eilen pakkaamaan ja totesin: " Eihän tänne mitään mahdu!!" Ilmeisesti mä tosiaan OLEN ottamassa sinne puolta omaisuutta mukaani ja isännän reppua sitten meinaan lainata kuitenkin. En mä mielestäni sinne mitään ihmeellistä ole laittamassa, " VAIN" tarpeellisen ;)
Vauvan kotiintulovaatteet pakkasin myöskin valmiiksi ja samaan pussukkaan laitoin vihreän ensipupun, jonka mies saapi tuoda sairaalaan sekä 2 harsoa. Pitää saada vauvanhajua niihin ja sitten isäntä saa ne tuoda koirien nuuskittavaksi:) Ovat kyllä varmaan niin ihmeissään...
Täällä on tänään pilvinen ja todennäköisesti myöskin sateinen päivä tiedossa, vaikka mä olin eilen uutisia kuunnellessani kuulevani jostain " kesäpäivästä" ...hmmmm...?!
Meillä on tänään viimeinen kokoontuminen perhevalmennuksen puitteissa ja isännällä iltavuoro eikä pääse tulemaan. Ei ollut sitä muistanut sitten vaihtaa ;( No, ei sille mitään mahda-on kaikissa ollut mukana tähän asti!! Ja hänen mielestään siellä ei ole tullut mitään uutta asiaa...!! Hän on kuulemma tiennyt kaikki jo ennen :D Niin varmaan!! Toivottavasti sitten osaa hoitaa myöskin vauvaa!!! Hän kyllä sanoi eilen, että terkkari oli viime kerralla sanonut, ettei sitä voi etukäteen harjoitella vaan sen oppii sitten käytännössä vauvan kanssa. Oikeessa on varmaan siinäkin:)
Nyt alkaa sormia polttelemaan....pitää lopettaa!!
MUKAVAA PÄIVÄÄ!!!
Toivottelevat: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" 37+2
P.s Huomenna neuvola klo 14:00
Eipä ole vie tullu tässä odotuksessa uusia... Tosin eipä taida olla enää uusille tilaakaan :o! Aika seepra olen juu... Heh...
Sanna
typy päätti herätä taas ajoissa. Heräsi tuossa kuuden aikoihin eikä mies ajatellut tehdä pienintäkään elettä et sais neidin jatkamaan unia. hieman ärsyttää. Tu ukko ku ei tajua että MUA VÄSYTTÄÄ. pitää yrittää nukkua päiväunet sitten kun vien esikoisen kerhoon.
vaavi möyrii mukavasti. peffa tuntuu hyvin huomenna on vihdoin neuvolalääkäri. Naapuri lupaili että vois katsoa tyttöjä sen aikaa ettei tarvitsis niitä sinne mukaan ottaa.
Selkä edelleen ihan jumissa on tuo sängyn patjakin suht huono ja ei saa hyvää asentoa millään öisin.
mutta nyt keittämään aamu kahvi jos vaikka taas tästä jotenkin heräis.
hexu ja poju rv 37+1