Xenian kihlasormus
Mitä pidätte? Mielestäni kaunis. Koskahan on häät?
Arvasin että nyt treffeillä mies kosii, oli sellainen fiilis :)
Kommentit (103)
Nätti sormus mutta vaatimattomampi kuin kuvittelin. Asun Kanadassa ja täällä lähes kaikkien kihlasormuksessa on ainakin lähes 1 karaatin kivi, jota ei kuitenkaan pidetä mitenkään erityisen isona timanttina. Suomessa timanttien hinnat on kyllä niin pilvissä että ei kai pitäisi ihmetellä, huh.. En kyllä itsekään haluaisi välttämättä mitään 3 karaatin monsteria, parempi panostaa laatuun - isoinkaan timantti ei näytä kovin kauniilta jos se on huonosti hiottu.
Tarkentaisin kuitenkin että "lähes kaikilla" tarkoitin lähinnä lähipiirini ihmisiä, kaupungissa asuvia suht hyvätuloisia 25-35 vuotiaita. -edellinen 34
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 02:21"]
Nätti sormus mutta vaatimattomampi kuin kuvittelin. Asun Kanadassa ja täällä lähes kaikkien kihlasormuksessa on ainakin lähes 1 karaatin kivi, jota ei kuitenkaan pidetä mitenkään erityisen isona timanttina. Suomessa timanttien hinnat on kyllä niin pilvissä että ei kai pitäisi ihmetellä, huh.. En kyllä itsekään haluaisi välttämättä mitään 3 karaatin monsteria, parempi panostaa laatuun - isoinkaan timantti ei näytä kovin kauniilta jos se on huonosti hiottu.
[/quote]
Kanadassa ja USA:ssa kivet on tunnetusti suurempia, mutta laatu huonompi. Terveisin Jenkki-morsio with a big rock
Ihan ok sormus, ei nätti, ei ruma. Itselleni en huolisi tuon näköistä, jokin siinä tökkii. Kaipaan uniikimpaa, enkä haluaisi tuollaista törröttävää kiveä. Ja sitäpaitsi "kaikilla" on yleensä tuollainen, ei ole kivaa...
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:37"]
Tosi kaunis, mutta miten yhdistät tuohon vihkisormuksen? Joka yleensä on tuollainen ylellisempi timanttisormus.
[/quote]
Jos katsot tarkkaan niin huomaat, että iso timantti ei ole keskellä vaan vähän killillään reunassa juuri siksi, että siihen viereen on olemassa vihkisormus. Yhdistelmässä iso kivi näyttää sitten olevan symmetrisesti keskellä.
Sama oli/on muuten Minttu Virtasen kihlasormuksessa.
Ennustaa pikaisia häitä, sanon minä. Ei tuollaista epäsymmetriaa jaksa kauaa katsella. ;)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 05:52"]
[/quote]
Kanadassa ja USA:ssa kivet on tunnetusti suurempia, mutta laatu huonompi. Terveisin Jenkki-morsio with a big rock
[/quote]
Britit ja Jenkit ostavat kivensä samoilta markkinoilta. Terveisin Tiffanyn liikkeen vieressä asuva. Tiffanylta saa ihan normaalihintaisia sormuksia ja koruja niiden kalliiden lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 06:46"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 05:52"]
[/quote]
[/quote]
Britit ja Jenkit ostavat kivensä samoilta markkinoilta. Terveisin Tiffanyn liikkeen vieressä asuva. Tiffanylta saa ihan normaalihintaisia sormuksia ja koruja niiden kalliiden lisäksi.
[/quote] Jenkki-morsio vastaa tähän, että Tiffanyn laatikoita on. Mun sormus on Costcolta ja itseasiassa varmaan parempi diili kuin Tiffany.
Kaunis sormus! Toi malli käy useamman mallisiin sormiin. Luulen, että jopa mun lyhyissa nakkisormissa olisi aika upea. Tykkään kovasti tuosta mallista.
Ei kyllä ole Lumi, se on vähän paksumpi (ks. Google).
[/quote]
Suomessa tuo Xenian sormus on jo näyttävä. - Vert. ohuet metallirinkulat, joita näkyy joka puolella.
Kaunis, siisti ja helppohoitoisen näköinen sormus. Eurooppalaistyylinen.
En pidä niistä jenkkityylisistä sormuksista, niissä on liian isot kivet jotka tekee pahaa jälkeä jos ne osuu esim. lapsen ihoon, nahkatuotteisiin ja niissä on ihme metalliviritelmiä jotka näyttää siltä että lika ja pöly jumiutuu niihin onkaloihin ja koukeroihin.
Xenian sormus on todella kiva.
Minun mielestä sellainen monen karaatin isokivinen jossa kivi laitettu silleen korkealle töröttämään, ei ole käytännöllinen tai oikeastaan edes erikoisen näköinen. Kun katsoi Vappu Pimiää siinä kokkiohjelmassa niin se hänen isokivinen sormus (kuvassa) pyöri sormessa ja oli koko ajan kierossa niin että se kivi osui toiseen sormeen eikä pysynyt tuossa "edessä" missä sen kuuluu olla.
http://is11.snstatic.fi/img/978/1288561585578.jpg
Ottaisin mielelläni Xentun sormuksen! :)
Esim. tässä Anna Abreun sormuksessa on mielestäni aivan liian iso kivi tuollaisiih ohuihin rinkuloihin verrattuna eli ei enää näytä kovin kalliilta vaikka varmasti on kymppitonnin sormus, ja mitä isompi sormus ja kivi sormessa, niin sitä nakkimaisemmilta ja lyhyemmiltä naisen sormet yleensä valitettavasti alkaa näyttämään
http://www.lily.fi/sites/lily/files/user/45/2013/06/anna2.jpg
Kaunis sormus! En vain ymmärrä miksi sitä pitää somessa esitellä :D
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 06:44"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:37"]
Tosi kaunis, mutta miten yhdistät tuohon vihkisormuksen? Joka yleensä on tuollainen ylellisempi timanttisormus.
[/quote]
Jos katsot tarkkaan niin huomaat, että iso timantti ei ole keskellä vaan vähän killillään reunassa juuri siksi, että siihen viereen on olemassa vihkisormus. Yhdistelmässä iso kivi näyttää sitten olevan symmetrisesti keskellä.
Sama oli/on muuten Minttu Virtasen kihlasormuksessa.
Ennustaa pikaisia häitä, sanon minä. Ei tuollaista epäsymmetriaa jaksa kauaa katsella. ;)
[/quote] Ei ole epäsymmetrinen, facessa tarkka kuva tuosta.
Tyypillistä Kalifornian OC:n sormustyyliä, keltainen superkallis kanariatimanttisormus keskellä.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/94/9c/ee/949cee5e38305c26327084bf948989ce.jpg
Minä naarmuttaisin noilla itseäni ja kaikkia muita! Naisella ilmeisesti lastenhoitaja koska miten hoidat pieniä lapsiasi tuollaisilla kynsillä ja tuollaiset sormukset sormessa??!
Olen asunut tuolla jonkin aikaa, ja kuullut että osalla heistä on aidot sormukset kassakaapissa ja niiden aitojen kopiot sormessa joissa kristallit korvaavat timantit. Mikä järki siinäkään on?
Onneksi Suomessa ollaan sentään vielä järkeviä ja käytännöllisiä sormusten suhteen.
Tunnen pari naista jotka ovat kiinnittäneet kihla- ja vihkisormuksen yhteen, eli käytännössä yhdeksi sormukseksi kultasepällä vihkimisen jälkeen. Fiksua koska näin setti pysyy paremmin paikallaan eikä niiden väliin tule likaa :)) Ajattelin tehdä näin itsekin sitten kun menen naimisiin.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:48"]
Kaunis sormus. Näyttäisi maksavan n. 2000€.
[/quote]Mistä sen näkee
Sormus on teetetty Iso-Britanniassa. Eli siis S on itse sen suunnitellut ja tilannut Isosta-Britanniasta. Koska sormus oli ohuehko, se oli vähän liian iso Xenialle, joten se lähtee pariksi viikoksi pienennettäväksi samalle kultasepälle. Tämän kertoi tämän päivän postauksessaan.
Samassa postauksessa mainitsi myös tuosta erosta brittiläisen ja suomalaisen kulttuurin välillä. Eli kihlasormus briteillä se näyttävämpi, vihki sitten "tylsempi".
Mun mielestä toi Xenian sormus on kyllä nätti. :)
Mulla on lindroosin lumi 0,4 karaatin timantilla ja en sitten loppupeleissä hankkinutkaan niitä alkuperäisiä rinkuloita ympärille kun halusinkin pyöreämmän kokonaisuuden ja hankin samantyyliset mutta en lumihiutaleen malliset sormukset. Nyt se näyttää ihan halo-sormukselta.
Mun mielestä toi xenian sormus ei ole lumi, jos siis vertaan omaan lumeen niin erilainen vaikka kovin samanlainenkin...tosi nätti sormus!