Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aikuislukion papereilla yliopistoon?

Vierailija
22.02.2015 |

Onko mahdollista?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvosanoistahan se riippuu ja ylppäritutkinnosta.

Vierailija
2/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tarvitse välttämättä olla edes ylioppilas. Pääsykokeella voi mennä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät eroa mitenkään päivälukion papereista.

Vierailija
4/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:29"]

Eihän sitä tarvitse välttämättä olla edes ylioppilas. Pääsykokeella voi mennä myös.

[/quote]

täytyy olla yo-tutkinto tai joku ammatillinen tutkinto, jotta on hakukelpoinen. Pelkät lukiokurssit ei riitä yliopistoon (amkiin taitaa riittää?). Lukiolla ei ole väliä, joten aikuislukiossa tehty yo on ihan samanarvoinen kuin missä tahansa lukiossa tehty.

Vierailija
5/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:29"]

[/quote]

täytyy olla yo-tutkinto tai joku ammatillinen tutkinto, jotta on hakukelpoinen. Pelkät lukiokurssit ei riitä yliopistoon (amkiin taitaa riittää?). Lukiolla ei ole väliä, joten aikuislukiossa tehty yo on ihan samanarvoinen kuin missä tahansa lukiossa tehty.

Vierailija
6/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin iltalukiossa korottamassa arvosanoja ennen yliopistoon hakua.

Vierailija
7/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävit ylppäreissä ja valmistuit, niin ihan sama vaikka olis eläkeläisten lukio

Vierailija
8/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:29"]

[/quote]

[/quote]

Viittasin siis yo tutkintoon aikuislukion papereilla :) muuta tutkintoa mulla ei ole kun masennuksen ja päihdeongelman takia ei koulunkäynti nuorena maistunut. Nyt olen saanut itseäni niskasta kiinni ja viime keväänä kirjoitin ylioppilaaksi aikuislukiosta hyvillä papereilla.

Vierailija
9/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:29"] Eihän sitä tarvitse välttämättä olla edes ylioppilas. Pääsykokeella voi mennä myös. [/quote] täytyy olla yo-tutkinto tai joku ammatillinen tutkinto, jotta on hakukelpoinen. Pelkät lukiokurssit ei riitä yliopistoon (amkiin taitaa riittää?). Lukiolla ei ole väliä, joten aikuislukiossa tehty yo on ihan samanarvoinen kuin missä tahansa lukiossa tehty. [/quote] Viittasin siis yo tutkintoon aikuislukion papereilla :) muuta tutkintoa mulla ei ole kun masennuksen ja päihdeongelman takia ei koulunkäynti nuorena maistunut. Nyt olen saanut itseäni niskasta kiinni ja viime keväänä kirjoitin ylioppilaaksi aikuislukiosta hyvillä papereilla.

[/quote]

Tottakai kelpaa, hae ihmeessä :) Vielä jos paperit on hyvät, niin niistä saattaa saada jotain pisteitäkin ainakin joihinkin aineisiin. Mitä ajattelit hakea opiskelemaan? :)

Vierailija
10/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin yliopistoon aikuislukion papereilla. Sehän on yo-tutkinto. Itselleni aikuislukio oli paras ratkaisu ja muistelen vieläkin lämmöllä ko. paikkaa. 

Vierailija
11/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:29"] Eihän sitä tarvitse välttämättä olla edes ylioppilas. Pääsykokeella voi mennä myös. [/quote] täytyy olla yo-tutkinto tai joku ammatillinen tutkinto, jotta on hakukelpoinen. Pelkät lukiokurssit ei riitä yliopistoon (amkiin taitaa riittää?). Lukiolla ei ole väliä, joten aikuislukiossa tehty yo on ihan samanarvoinen kuin missä tahansa lukiossa tehty. [/quote] Viittasin siis yo tutkintoon aikuislukion papereilla :) muuta tutkintoa mulla ei ole kun masennuksen ja päihdeongelman takia ei koulunkäynti nuorena maistunut. Nyt olen saanut itseäni niskasta kiinni ja viime keväänä kirjoitin ylioppilaaksi aikuislukiosta hyvillä papereilla.

[/quote]

Olet täysin samalla viivalla kaikkien muidenkin hakijoiden kanssa. Jos ja kun sisään pääset, niin eipä siellä kysellä millaisilla arvosanoilla ja mistä koulusta olet hakukelposuutesi saanut. Eikä taustallasi ole siinä vaiheessa enää mitään merkitystä, ja on siellä kummempiakin tyyppejä opiskelijoina (ja opettajina). 

Vierailija
12/12 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 13:21"]

[/quote]

Tottakai kelpaa, hae ihmeessä :) Vielä jos paperit on hyvät, niin niistä saattaa saada jotain pisteitäkin ainakin joihinkin aineisiin. Mitä ajattelit hakea opiskelemaan? :)
[/quote]

Kasvatustieteitä :) taustani perusteella jännittää tähdätä niin korkealle, mutta usko itseeni on vahva. Tähtään siis KM tutkintoon :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän