Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haimatulehduksen läpikäyneitä? Oireenne?

Vierailija
27.11.2021 |

Olen keski-ikäinen nainen , jolla runsaasti ylipainoa. Harrastuksiini kuulunut jo vuosia juustot ja viinit yms. Nyt viikon ajan on ollut oksettava olo, suuhun nousee happoa ja pantamainen paineen tunne vasemmalla kylkiluiden alaosan kohdalla. Myös vatsa ollut jo pitkään aika löysällä. Lääkäristä sain vain happolääkkeen reseptin. Tuntuu, että jotain on nyt pahemmin vialla. Voiko olla haimatulehdus jos tulehdusarvot ovat vain 22? Krooninen tulehdus kenties?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä kyllä happoa nouse suuhun, ainakaan mulla. Alkoholia ei tee mieli nauttia tippaakaan. Meneekö viini alas?

Vierailija
2/6 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaisi ärtyneeseen suoleen. Ja jos oikeat testit on tehty, niin niissä pitäisi näkyä myös haimatulehdus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiman  pitäisi olla oikealla puolen sappirakon lähellä. Itsellä oli haimatulehdus sappikivistä johtuen. Ilmeisesti haima ärtyi  tehdystä toimenpiteestä kun sappikiviä poistettiin suun kautta. Haima-arvot oli tuhansissa ja olin nestetiputuksessa monta vuorokautta putkeen. Lääkitys oli niin hyvä ettei tuntenu mitään. Virtsan väri muuttui haimatulehduksessa oranssiksi. Pitkään oli haima-arvot koholla. Mutta yleisesti haimatulehdus varmaan säteilee pantamaisena kipuna.

Vierailija
4/6 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiman  pitäisi olla oikealla puolen sappirakon lähellä. Itsellä oli haimatulehdus sappikivistä johtuen. Ilmeisesti haima ärtyi  tehdystä toimenpiteestä kun sappikiviä poistettiin suun kautta. Haima-arvot oli tuhansissa ja olin nestetiputuksessa monta vuorokautta putkeen. Lääkitys oli niin hyvä ettei tuntenu mitään. Virtsan väri muuttui haimatulehduksessa oranssiksi. Pitkään oli haima-arvot koholla. Mutta yleisesti haimatulehdus varmaan säteilee pantamaisena kipuna.

Vasemmalla puolella se on.

Vierailija
5/6 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen juonut viiniä ihan kuten ennenkin. Happolääke aamulla ja vasta aamupäivällä töissä syön lounasta, kun oksennus tulee suuhun. Minulla ei siis otettu mitään haimakokeita vaan mahaa tutkittiin ja otettiin tulehdusarvot. Eli kysymykseni onkin, että voiko olla lievä haimatulehdus tulehdusarvoilla 22 ja kuvailemillani oireilla? Ap

Vierailija
6/6 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa piti kirjoittaa kylkiluiden YLÄosassa on pantamainen paineen tunne lähinnä vasemmalla. Ei siis alhaalla vaan ylhäällä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan