Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Särkylääkeannostuksesi kuukautisiin?

Vierailija
22.02.2015 |

Kuinka paljon joudut käyttämään kuukautisiin särkylääkkeitä? Täällä 1500-2000mg Panadol Forte, aikaisemmin 1800 mg Ibumax. Yleensä ensimmäinen päivä noin. Joskus toisenakin päivänä täytyy ottaa. Tahdon verrata paljon muut käyttää.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptillä löytyy Paavola. Sitä ekan päivän jos tosi kipeä. Yleensä panadolia 1g ja saman verran Ingmanin parin päivän ajan.

Vierailija
2/15 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahtena ensimmäisenä päivänä 50-75 mg ketoriinia ja 1 g parasetamolia 2-3 kertaa päivässä. Sillä lähtee pahin kipu. Kolmantena päivänä riittää vähempi. Multa löytyy myös 50 mg tramadol käytettäväksi tarvittaessa. Kuukautiskivut ei kuitenkaan ole mitään verrattuna hormonaaliseen migreeniin, joka alkaa yleensä kolmantena päivänä ja kestää 1-3 päivää. Mulla on kaiken kukkuraksi lyhyt kierto... Yllättääkö jos sanon, että haaveilen kohdun ja munasarjojen poistosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 mg ibuprofeenia pari kertaa päivässä, yhtenä tai kahtena päivänä.

Vierailija
4/15 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranaa 2000mg ja lisäksi aamuin ja illoin panacod. Noin menee pari ensimmäistä päivää ja sitten pärjään loppuajan 2-4 buranalla päivässsä.

Vierailija
5/15 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä päivänä ekojen kipujen tehdessä tuloaan 400 mg ibuprofeenia, ja kivut jättävät tulematta. Ilman särkylääkettä eka päivä on helvetillinen.

Vierailija
6/15 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana päivänä 800 mg ibuprofeenia  3 kertaa päivässä + Panacodia tarpeen mukaan 1-4 kpl. Tämä kombo käytössä vaikka myös e-pillerit vähentämässä vuotoja ja kipuja.

Jos kärsitte kovista kivuista, niin muistakaa että tulehduskipulääkkeet auttavat siihen tehokkaammin kuin parasetamoli koska ne vähentävät vuodon määrää. 

Vierailija
7/15 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en mitään. Pidän lämmintä kauratyynyä mahalla/selällä. Joskus huonoina hetkinä 400mg parasetamolia.
Edellisten viestien perusteella selviän vähällä.

Vierailija
8/15 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wow, ja minä kun luulin että mulla menee "liikaa" särkylääkkeitä :D Ihan samoja annostuksia näyttäis muillakin menevän.

Aikaisemmin on käytin menkkojen kahtena ekana päivänä 2000mg ibuprofeenia. Kolmantena päivänä saattaa vielä mennä 1-2kpl 600mg ibua. Nyt viime menkkojen aikana testasin 1000mg parasetamolia + 1000mg ibuprofeenia ja tuntui että auttoi ihan yhtä hyvin, kuin pelkkä ibuprofeeni. Bonuksena myös minulla on migreeni, joka tosin alkaa jo pari päivää ennen kuukautisia estolääkityksestä huolimatta ja kestää kuukautisten ajan. Siinähän se viikko menee ;)

Vierailija
9/15 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 10:35"]No enn kyllä käytä mitään, ei ole tapana valittaa turhasta. En kyllä ymmärrä, miten kuukautisista saa noin ison numeron, että kaksin käsin vedetään lääkkeitä!
[/quote]

Hienoa ettei sinulla ole kovia kipuja. Olet todella onnekas. Olen muuten synnyttänytkin, ja silti joudun ottamaan särkylääkkeen kuukautiskipuihin. Miksi oksentaa ja maata toimintakyvyttömänä monta päivää, kun vaiva hoituu helposti parilla särkylääkkeellä. Ainiin, sitten voisi sanoa että en valita turhasta...eikun hetkinen

Vierailija
10/15 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1g panagolia ja noin 2000mg buranaa pitkin päivää muutaman päivän ajan. Normaalisti menee se 2000mg buranaa ihan joka päivä, on mennyt jo monta vuotta

Vierailija
11/15 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahtena ensimmäisenä päivänä 3 g panadolia, kolmantena vähemmän ja sitten ei enää mitään. Kauratyyny on totta kai käytössä niin paljon kuin mahdollista, mutta työpäivät on pärjättävä ilman. Yöllä herään yleensä kerran lämmittämään sen. Hassua kyllä, en ajattele, että kuukautiseni olisivat erityisen kivuliaat, olen luullut, että tällaiset ne ovat melkein kaikilla. Onneksi lääkkeet ja lämpö lievittävät kipua.

Vierailija
12/15 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 10:35"]No enn kyllä käytä mitään, ei ole tapana valittaa turhasta. En kyllä ymmärrä, miten kuukautisista saa noin ison numeron, että kaksin käsin vedetään lääkkeitä!
[/quote]

Jep, olen turhasta valittaja, joka vetää särkylääkettä kaksin käsin. Mutta toisaalta enpä ihan kohtuuttomasti oksentele, konttaa lattialla tai makoile tajuttomana (mokoma laiskamato!) menkkojen aikaan.

Vierailija
13/15 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko panadolia ja buranaa n. 2 g edestä tai vastaavasti panadolia ja miranaxia about saman verran. Tolla pärjään sen pahimman kipuilun, päivän-pari.

Vierailija
14/15 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekat 2 päivää 3 x 600 buranaa, pari välipäivää ilman kipua ja viimeisinä päivinä samat setit

Vierailija
15/15 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ei mitään. Yleensä 1-2 krt päivässä 400-600 mg (ensimmäisenä päivänä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän