Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tapahtuu jos romahdan neuvolassa?

Vierailija
22.02.2015 |

Mietin, että kunhan vaan uskaltaisin, kertoisin neuvolassa miehen väsystä ja masennuksesta. Pelottaa mikä on hänen reagtionsa, mutta olen tullut jaksamiseni päähän tässä asiassa.

Mutta pelkään, että romahdan oman taakkani kanssa siellä. Mitä sitten tapahtuu. Viedäänkö minulta lapset?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 09:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 09:07"]

Mies käy töissä, koska ei kehtaa olla pois, mutta siinä se onkin sitten mitä jaksaa. Ja vetoaa siihen, että ei voi lähteä hoitoon koska ei ole töiden vuoksi aikaa. Loput päivää joko pelaa, istuu muuten koneella tai nukkuu. Sanoo itsekin, että pakenee koneelle omaa oloaan. Jos käyn jossakin, on isompien lasten kanssa sen verran, että antaa niille ruokaa, muuten ovat keskenään.

Epäilyttää vaan todella paljon, että hän ei lähde mihinkään vaikka ajan hänelle saisinkin, mutta pakko yrittää. Tiedän että raivostuu.

[/quote] uhkaa erolla jos ei muuu auta

[/quote]

olen monesti sanonut, että en kohta enään jaksa, vaan on pakko jo lasten ja oman psyykkeen vuoksi lähteä. Mutta sitten vaan alkaa marttyyriksi.

Vierailija
22/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään erolla uhkaaminen tai pois lähetminen ei auta jos ap:n tarkoitus on auttaa miestään. Jos ap'ta ei enää kiinnosta auttaa, ei tuo uhkaaminen auta ketään muuta kiin ap'ta, joka sitten toivonmukaan toteuttaa uhkauksensa.
Jos tarkoitus on auttaa ja tukea, pitää ap'n osallistua miehensä hoitoon. Vaarana on ap, että samalla saat uuden lapsen. Tarkoitan, että äkkiä on se tilanne missä sinä hoidat ajan varaukset, tapaamisiin menemisen ja lääkkeiden hoitaminen. Jos olet siihen valmis, taitaa sinulla olla vahvat tunteet miestäsi kohtaan ja olet valmis tekemään kaiken häntä varten. Toivottavasti miehesi on valmis vastaanottamaan avun, jolloin hän myös on valmis pitämään huolta hoidostaan tapaamisten ja lääkkeiden hoitamisella.
Läheisen masennus on raskasta ja vaara sairastua sen mukana on suuri. Kunhan saat hänet mahdollisimman nopeaa hoitoon, on hoitaminenkin helpompaa, varsinkin jos taustalla on "vain" masennus ja väsymys.
Itse hoidon ex-miestäni 7 vuotta. Hän oli vaikeasti hoidettava ja lääkitettävä kun vuosittain tuli uusi diagnoosi ja kymmeniä jos ei satoja, lääkevaihtoja. En jaksanut ja päätin lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 09:37"]Minulla väsymystä ennenkaikkea miehen tilanteen takia, mutta jaksan hoitaa lapset ja nautin heidän kanssa kotona olemisesta ja puuhastelusta. Oon monesti miettinyt, että lähtisi vaan pois, mutta pelkään että pahentaisi vaan tilannetta.

Mietinkin sitä, että miten saada tuo mies heräämään siihen, että nyt riitti, ei halua hoitoon, mutta ei itsekään jaksa näin, minä en jaksa senkään vertaa.

Varaan joko ajan johon menen mukaan ja kerron mikä on miehen tilanne tai sitten laitan hänet yksin menemään ja kerron aikaa varatessa tai jos neuvolasta varaavat ajan, pyydä kertomaan siinä mikä on miehen tilanne tällä hetkellä minun näkökulmastani.

Täytyy yrittää saada hänelle apua, jos ei kelpaa niin olkoon.

4 vuotta sitten hän on puhunut ongelmistaan yhdelle lääkärille joka hänelle vai nauroi, että kaikki on ok. Sen jälkeen ei ole kenellekään suostunut puhumaan eikä usko että mistään olisi apua. Eikä kuulemma ole aikaa sellaiseen.

ap
[/quote]
Varausvaiheessa kertomisesta ei omien kokemusten mukaan ole mitään hyötyä. Jos ei kyse ole itsetuhoisesta käyttäytymisestä tai vaarasta. Silloin ajan saa nopeampaa. Se vastaanottovirkailija kun useinmiten ei ole muuta kuin sihteeri eikä kirjaa ylös muuta kuin potilaan nimen ja puhelinnumeron.
T. 23

Vierailija
24/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kummallisia vastauksia täällä! Puhu ihmeessä neuvolassa jos vain voit, kerro kaikista peloistasi. Lapsia sinulta ei varmasti tämän kertomasi perusteella viedä. Perhettäsi on mahdollista auttaa monin tavoin ja sinä teet jo suurimman työn pyytämällä apua. Tsemppiä!

Vierailija
25/25 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä voin vaikka varata miehelle aina joka ikisen lääkäri ajan kunhan vaan saan hänelle apua ja saan hänet heräämään mikä on tilanne. Mutta pelkään, että hän ei herää vaikka varaan hänelle ajan jos ylipäätään saan hänet sinne menemään. Mutta hänet olisi pakko jollakin saada heräämään, se on tavoitteeni. Tiedän, että se ei ole naps ja parantuu.

Rakastan miestäni ja huoli valtava. Olen monena yönä valvonut ja murehtinut, ja pelottaa kun hän lähtee johonkin, että jos ei enään haluakkaan tulla takaisin vaan tekee itselleen jotain.

En haluaisi erota, mutta jos ei hoitoon suostu, en tiedä onko muuta vaihtoehtoa, sitten on mietittävä ennenkaikkea sitä, että lapset eivät kärsisi ja oma pää pysyy kasassa.

ap