Häipyykö pukamasta jäänyt ihopussi itsestään?
Ällöä, tiedän. Mutta, minulle tuli pari viikkoa sitten ulkoinen peräpukama. Hoidin sitä lämpimällä suihkuttamalla monta kertaa päivässä ja apteekin voiteella. Nyt se on pienentynyt ja pehmentynyt. Oikeastaan siinä ei tunnu enää paljon ollenkaan sen pukaman sisällä sitä kovaa (verihyytymä) vaan enemmänkin se on sellainen pehmeä ”ihopussi” siinä p-aukon reunalla (kuitenkin peittää sen aukon) Mietin, että kun siellä pukaman sisällä ei tunnu juuri olevan enää mitään niin kutistuuko tai vetäytyykö se pukamasta jäänyt pussi (venynyttä kudosta?) itsekseen vielä tästä vai jääkö siihen ja pitää leikata? Onko kokemusta asiasta?
Kommentit (28)
Onpa kumma, ettei kellään ole mitään positiivista kokemusta tästä asiasta. Kait tämä on niin turha asia, että sen vuoksi en saanut edes lääkärille aikaa. No, ei minulle ole pieni asia. Paha mieli tämän vuoksi.
-Ap
Esimerkiksi tuolla Terveyskirjastossa on paljon asiaa peräpukamista. Kannattaa sieltä lukea.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli kanssa raskauden aikana noita, ja kyllä ne tosiaan aiheuttaa sen, ettei halua kenenkään enää näkevän alakertaansa. Oman miehen kanssa vielä kehtasi, hänhän ne raskaudetkin aikaan sai, mutta nyt kun hänen kanssaan ei enää voi harrastaa lemmenleikkejä, niin pukamanjämät toimii siveysvyön lailla estäen kaiken intiimin kanssakäymisen. Surullista, mutta totta.
Olet jälkeenpäin kiitollinen kun pukamat on estäneet turhat "intiimit kanssakäymiset".
Sinun ei tarvitse niin paljon hävetä tekojasi iäkkäämpänä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kumma, ettei kellään ole mitään positiivista kokemusta tästä asiasta. Kait tämä on niin turha asia, että sen vuoksi en saanut edes lääkärille aikaa. No, ei minulle ole pieni asia. Paha mieli tämän vuoksi.
-Ap
Ei ole yhtään kumma kun niitä positiivisia kokemuksia ei yksinkertaisesti ole. Se venynyt iho hetula ei sieltä katoa. Pukama voi kadota, mutta tyypillisesti uusiutuu, se kerran venynyt iho kuitenkin pysyy venyneenä. Ulkomailla näitä tyhjiä helttoja ilmeisesti hoidetaan myös kryoterapialla, sen pitäisi olla kaikinpuolin vaivattomampi toimenpide, myös edullinen verrattuna leikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ApEi ole yhtään kumma kun niitä positiivisia kokemuksia ei yksinkertaisesti ole. Se venynyt iho hetula ei sieltä katoa. Pukama voi kadota, mutta tyypillisesti uusiutuu, se kerran venynyt iho kuitenkin pysyy venyneenä. Ulkomailla näitä tyhjiä helttoja ilmeisesti hoidetaan myös kryoterapialla, sen pitäisi olla kaikinpuolin vaivattomampi toimenpide, myös edullinen verrattuna leikkaukseen.
Kiitos vinkistä! Ehkäpä Tallinnassa onnistuisi tuo Kryo.. Täytyy ottaa selvää.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli kanssa raskauden aikana noita, ja kyllä ne tosiaan aiheuttaa sen, ettei halua kenenkään enää näkevän alakertaansa. Oman miehen kanssa vielä kehtasi, hänhän ne raskaudetkin aikaan sai, mutta nyt kun hänen kanssaan ei enää voi harrastaa lemmenleikkejä, niin pukamanjämät toimii siveysvyön lailla estäen kaiken intiimin kanssakäymisen. Surullista, mutta totta.
Olet jälkeenpäin kiitollinen kun pukamat on estäneet turhat "intiimit kanssakäymiset".
Sinun ei tarvitse niin paljon hävetä tekojasi iäkkäämpänä.
No kuule, olen sen verran iäkäs jo, ettei kauaa tarvitse enää mitään katua. Nuoruudessa tuli tehtyä kaikenlaista, pari sellaistakin juttua jota voisi katua, mutta mitäs turhaa.
Katsoin tarkemmin. On siinä vielä sitä pukamaakin jäljellä, ei pelkkää ihoa. Ehkä se pienenee siitä vielä ja ihokin vetäytyy enemmän, kun koko pukama on parantunut. I hope so..
-Ap