Mies ja nainen voivatkin olla pelkkiä ystäviä
En ollut aiemmin tajunnut, mutta on se näköjään mahdollista. Minä ja tämä mies ollaan molemmat varattuja eikä entuudestaan tuttuja, mutta niin vaan on yhteinen mielenkiinnon kohde meidät yhdistänyt niin, että kaveruutemmme taitaa syventää suhteemme kaveruudesta ystävyydeksi. Tänäänkin meillä oli tosi hauskaa yhdessä. Myönnän, että olin aluksi hämmentynyt hänen signaaleista ja ihastunut, mutta nyt ymmärrän ja hyväksyn, että olemme "vain" ystäviä ja se on enemmän kuin tarpeeksi. Kiitos tälle ihanalle miehelle!
Kommentit (31)
Hey look everyone, we have a Sherlock over here!
Mulla on suurin osa kavereista ollut aina miehiä. En oikein tunne oloani kotoisaksi naisten kanssa, johtuen ehkä siitä että opiskelin ja nyt työskentelen miesvaltaisella alalla. Miesten kanssa keskustelu on jollain tavall apaljon suorempaa ja "älyllisempää" kuin naisten kanssa, minua kun ei kiinnosta puhua meikeistä, lapsista, sisustuksesta tai muista naisellisista aiheista.
Toki minulla on pari oikein ihanaa naispuolistakin ystävää, mutta he ovat myös "miehisissä" ammateissa joten juttujen tasokin on korkeammalla.
Mullakin on muutama miespuolinen hyvä ystävä joiden kanssa on ihana viettää aikaa, etenkin jos haluan erilaisen näkökulman asioihin :)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:59"]
Mulla on suurin osa kavereista ollut aina miehiä. En oikein tunne oloani kotoisaksi naisten kanssa, johtuen ehkä siitä että opiskelin ja nyt työskentelen miesvaltaisella alalla. Miesten kanssa keskustelu on jollain tavall apaljon suorempaa ja "älyllisempää" kuin naisten kanssa, minua kun ei kiinnosta puhua meikeistä, lapsista, sisustuksesta tai muista naisellisista aiheista.
Toki minulla on pari oikein ihanaa naispuolistakin ystävää, mutta he ovat myös "miehisissä" ammateissa joten juttujen tasokin on korkeammalla.
[/quote]
Minkälaisia ovat nuo miehiset älylliset keskustelut? Koskevat työtänne?
Nainen ja mies eivät voi olla "vain" ystäviä, ellei toinen täytä jo sataa vuotta. Olemme eläimiä !
Mistä sä ap nyt sitten tiedät, ettei miehen mielestä välillänne ole sen enempää tai se ei ole kehittymässä hänen päässään vielä siihen suuntaan?
Mullakin on yksi mies, josta pidän paljon. En tiedä tuleeko meistä ystäviä, olen itse varattu, mies ei. Mun on ainakin ollut vaikeaa pitää tunteitani kurissa, mutta koitan suhtautua häneen kuin ystävään. Hän tarttisi naisystävän, mutta (onneksi) se en ilmeisesti voi olla minä, koska olen käsittänyt hänen käytöksestään, että en. Mulle kävisi kyllä varsinkin jos oisin vapaa. Tosin ei tälle miehelle ole kukaan muukaan käynyt, on 45 ja seurustellut kerran.
No tottakai voi olla. Itellä 10 vuotta jo olut platoninen ystävyyssuhde ihanan míehen kanssa, joka on paras ystävänikin. Mutta seksiin en hänen kanssaan alkaisi ikinä!
Tämän asian olen minäkin nyt vasta lähiaikoina huomannut. Vielä vuosi sitten olisin väittänyt, että nainen ja mies eivät voi olla vain ystäviä, mutta se asia on nyt kumoutunut. Olen tästä ystävyydestä aidosti onnellinen ja iloinen. :) N40
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 23:02"]
Nainen ja mies eivät voi olla "vain" ystäviä, ellei toinen täytä jo sataa vuotta. Olemme eläimiä !
[/quote]
Ööö, miten se ikä sen estää, että sitten eivät voi olla kuin ystäviä? Käsittääkseni 100-vuotiaskin voi ajatella iiihan muuta... ;) Ja miksi taas se määrittäosi, että vasta sitten voi olla mahdollista, että ei varmasti ajattele kuin ystävänä toista?
Ihmisenä osaat varmaan vastata? Eläin ei tietty osaisi, tai pikemmin voisi, vaikka osaisikin, kun se ei osaa puhua.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 23:01"]
[/quote]
[/quote]
Työtä. politiikkaa, tiedettä, sijoitusmaailmaa, taloutta, historiaa, evoluutiota... Syvällisempiä aiheita kuin naiset yleensä keskenään puhuvat.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 23:02"]Nainen ja mies eivät voi olla "vain" ystäviä, ellei toinen täytä jo sataa vuotta. Olemme eläimiä !
[/quote]
Kyllä oikeesti voi! Emme ole keskustelleet asiasta, mutta tajusin tänään, että mies pitää minua "pelkkänä" kaverina mahdollisesti jopa ystävänä ja itsekin olen periaatteessa huojentunut ja tyytyväinen näin., vaikka aluksi kuvittelin, että olisi ollut jotain tunteita. Onhan meillä omat puolisot, joihin ne romanttiset tunteet voi suunnata. T:ap
Miesten kanssa keskustelu on jollain tavall apaljon suorempaa ja "älyllisempää" kuin naisten kanssa, minua kun ei kiinnosta puhua meikeistä, lapsista, sisustuksesta tai muista naisellisista aiheista.
[/quote]
Haistapa kuule paska. Tuollainen sukupuoleen perustuva leimaaminen on aivan perseestä.
Tietysti mies ja nainen voivat olla ystäviä. Todellinen ystävyys ei ole koskaan "pelkkä" tai "vain".
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 23:01"]
[/quote]
[/quote]
On älyllisesti pohtivia ja keskustelevia minusta molemmissa sukupuolissa. Ja niitä, jotka eivät persoonakohtaisesti siihen kykene.
Minun kaikki miespuoliset ystäväni ovat aina jossain kohtaa halunneet pöksyihini, joten en oikein usko tuohon. Niin helposti voi toiselle osapuolelle aina niitä tunteita kehittyä.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 23:08"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 23:02"]Nainen ja mies eivät voi olla "vain" ystäviä, ellei toinen täytä jo sataa vuotta. Olemme eläimiä ! [/quote] Kyllä oikeesti voi! Emme ole keskustelleet asiasta, mutta tajusin tänään, että mies pitää minua "pelkkänä" kaverina mahdollisesti jopa ystävänä ja itsekin olen periaatteessa huojentunut ja tyytyväinen näin., vaikka aluksi kuvittelin, että olisi ollut jotain tunteita. Onhan meillä omat puolisot, joihin ne romanttiset tunteet voi suunnata. T:ap
[/quote]
Mistä sä sen tiedät? Jos se tietää sun olevan varattu ja se on ainoa syy, että pitää kaverina? Hienoa tietysti sekin, mutta mietin vain, että jos eroaisitte niin vieläkö pitäisi kaverina? Eli onko se tilanteen synnyttämää kaveruutta vai kemioidenne "laatu" oikeasti. Mietin vain. Koska aika tylsää jos se kuitenkin myöhemmin osoittautuukin olleen taas kerran ihastus, joka loppuu kun toiselle suhde ei sovi. Siis se ystävyys loppuu.
Vaikka ei kai sen aina tarvitse siihenkään loppua.
no kun nainen kertoo etäältä rakastavansa, mutta toisaalta katsovansa muitakin. mitä mahtaa miettiä mies joka tuntee myös häntä kohtaan?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 23:13"]
Minun kaikki miespuoliset ystäväni ovat aina jossain kohtaa halunneet pöksyihini, joten en oikein usko tuohon. Niin helposti voi toiselle osapuolelle aina niitä tunteita kehittyä.
[/quote]
Oletteko jatkaneet ystävinä? Jos ette, kummalle se jatkaminen oli enemmän ongelma?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 23:13"]Minun kaikki miespuoliset ystäväni ovat aina jossain kohtaa halunneet pöksyihini, joten en oikein usko tuohon. Niin helposti voi toiselle osapuolelle aina niitä tunteita kehittyä.
[/quote]
Niin no minullahan aluksi meinasikin vähän niitä tunteita kehittyä, mutta palasin todellisuuteen ja nyt näen hänet ystävänä. T:ap
Nainen helposti luulee, että ollaan kavereita, mies ei. Vaikka ei ole mitään seksuaalista jännitettä miehen ja naisen välillä, silti hyvin helposti nainen saa käytöksellään miehen tuntemaan itsensä homomieskaveriksi. Miehen on saatava pitää miehsyytensä vaikka ei olisikaan mitään sukupuolten välistä jännitettä.