Olen 30 kg ylipainoinen. Käyn salilla, kävelyillä, uimassa, ravintoloissa, matkoilla, museoissa, nautin ystävien ja perheen seurasta jne.
Kun tämän palstan tilityksiä lukee tuntuu kuin mun elämän pitäisi olla hirveää kärsimystä ja yhtä epätoivon kuilua. Ylipaino häiritsee ja huolettaa mua ja mullakin on lukuisia epäonnistuneita painonpudotusyrityksiä takana, mutta onko pakko olla niin dramaattinen? Ja onko ylipaino joillekin tekosyy olla tekemättä asioita ja elämättä elämää? Se ei ainakaan helpota ongelmaa.
Kommentit (25)
Sä kannat mukana 2x 15kg koiranruokasäkkiä eli 30kg. Vahva keho pitää olla, itselle on urakkaa kantaa peräkonttiin yksi 15kg:n säkki.
Selvästi se mielenrauhaasi häiritsee ja ajatuksissa kalvaa kun piti tännekin tehdä aiheesta aloitus. Teot kertoo enemmän kuin sanat.
Vierailija kirjoitti:
Sä kannat mukana 2x 15kg koiranruokasäkkiä eli 30kg. Vahva keho pitää olla, itselle on urakkaa kantaa peräkonttiin yksi 15kg:n säkki.
Koiranruokasäkkien kantaminen peräkonttiin, mikä upea mittari. Miksi et kanna kotiin asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiranruokasäkkien kantaminen peräkonttiin, mikä upea mittari. Miksi et kanna kotiin asti?
Mies onneksi auttaa ja kantaa peräkontista ne sisälle.
Näinhän se on jokaisella. Ei suurin osa suomalaisita kuitenkaan mitään terveen elämän parikuvia ole, kolme neljäsosää ylipainoisia ja lihavia, alkoholin kulutus vakava ongelma jotian mainitakseni.
On helppo osoittaa sitä rikkaa toisen silmässä kuin huomata malkaa omassaan.
Sama koskee tietysti itseäni. Olen siinä toisessa ääripäässä painon suhteen joka on aika paljon alle terveen normaalipainon. Hyvä ei ole sekään.
En puolusta ylipainoa ja lihavuutta sen enempää kuin laihuuttakaan, mutta en pidä oikeutenani sorkkia kenenkään elämään ja ulkonäköön. Hyväksyn sen että joku ei täytä yleisiä standardeja, mitkä ne nyt sitten ovatkin ja kuka ne asettaa. Totta kai täydellinen ideaalinen terveys olisi ihanne, mutta aika mahdoton saavutus että yli viisi miljoonaa ihmistä sen pystyisi saavuttamaan ja yllä pitämään. Puhumattakaan että joka ikinen olisimme kauneuden perikuva toinen toistemme silmissä, itsemme mukaan lukien.
Itselleni on lääkäri saarnannut liian laihuuden haitoista ja tiedostan ne kyllä. En vain kykene saamaan painoani nousemaan syömällä enemmän kuin kroppani kestää ja vatsani vetää tulematta pahonvointiseksi. Ja mitään roskaruokaa en sen takia ala mässätä, sen paremmin kuin sokerihöttöäkään. Kyseenalaista terrveellisyyttä sekin,
Elä ja anna toisten elää. Jokainen päivä voi olla se viimeinen, niin sinulle kuin minullekin elämme sitten miten esimerkillisesti tahansa.