Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulen hulluksi näitten tunnusten ja salasanojen kanssa

Vierailija
26.11.2021 |

Ei vanha jaksa. Saan uuden koneen ja pitää siivota vanha ja ottaa kaikki salasanat ja muut talteen. Ja vaihdoin puhelimenkin niin siinä sama homma, vähän pienemmällä mittakaavalla vaan.
Niitä on oikeasti monta kymmentä. Joka hemmetin nettikauppaan ynnä muuhun , ei niin välttämättömään.
Ja valokuvia on miljoona, eikä ne mahdu mihinkään. Miten muka puhelimessakin voi olla 10 000 kuvaa ??? (melkein kaikki koirasta)
Pieni projekti perjantai-illan ratoksi

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minulla salasanat on ainakin Google tilillä.

Vierailija
2/11 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salasanat johonkin salasanaohjelmaan, niin ei tarvii muistaa kuin sen salasana. Ei vaikuta laitteiden vaihdotkaan, kun salasanat kulkee ohjelman mukana laitteelta toiselle.

Valokuvat menee ainakin mun puhelimella automaattisesti pilveen, niin siinäkään ei puhelimen vaihdolla ole merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, aivan käsittämätöntä paskaa.

Ja en tykkää siitäkään että kaikki salasanani olisivat jossain googletilillä ties missä cyberavaruudessa. Koko internet on yksi rasittava sössö.

Vierailija
4/11 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistitikku on oiva kapistus.

Vierailija
5/11 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen vinkki kaikille: kannattaa keksiä joku logiikka, jolla aina muodostaa salasanan. Esimerkiksi palvelun nimen jokainen järjestyksessään pariton kirjain (1. 3. jne.) sitten joku vakio osa, vaikka ”Haloo!”, ja sitten palvelun nimestä jokainen järjestyksessään parillinen kirjain (2. 4…). Tässä (vauva.fi) siis salasana olisi vuafHaloo!av.i

Sitten salasanan tietää aina.

Vierailija
6/11 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen löytyy hyviä softia: kuten Dashlane. Keeper, ym.

Vierailija
7/11 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vihko, johon olen kirjoittanut jo kymmenen vuotta kaikki salasanat talteen. Helppo sieltä katsoa sellaisiakin, joita tarvitsee vain harvoin.

Vierailija
8/11 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistitikku on oiva kapistus.

No mulla  on onneksi  2 teran ulkoinen muisti tuossa johon siirtelen.  ap

Ja siis en laita salasanoja mihinkään googleen, harjoitan vanhaa muistiani muistamalla ne. Jotain lunttia kuitenkin pitää olla, jossa vihje salasanasta, ei kokonaan.  Ja kaikki erit tietty

Vierailija
9/11 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vihko, johon olen kirjoittanut jo kymmenen vuotta kaikki salasanat talteen. Helppo sieltä katsoa sellaisiakin, joita tarvitsee vain harvoin.

Laitoin vihkoon minäkin nyt, tosin en ihan kokonaan vaan niin että vinkistä sitten muistan. 

Vierailija
10/11 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on 100 000 kuvaa koirasta 🤣

Vierailija
11/11 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta ulkoinen kovalevy ja siirrä sinne kaikki tiedostot ja sitten ajan kanssa siivoat turhia sieltä ulkoiselta pois. Samalla olet tehnyt varmuuskopion tiedostoistasi ja ne pysyvät siellä ulkoisella kovolla tallessa niin kauan kunnes kovo hajoaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme