Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi syy, miksi heittäisit lapsesi ulos kodista?

Vierailija
21.02.2015 |

Minulle se olisi paksuksi pamahtaminen. Jos likka on niin tyhmä että saattaa itsensä siihen tilanteeseen, se olisi sen jälkeen sossun ongelma.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 16:36"]Täysi-ikäisyys nyt tulee ekana mieleen. Kyllä aikuisen ihmisen on jo asuttava omillaan.
[/quote]

Huh onneks et oo mun vanhempi

T. Vielä kotona asuva 18 v joka kirjoittaa ylioppilaaksi keväällä.

Vierailija
42/60 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 16:54"]

Ai kamala miten julma vanhempi :( Tiedäthän, että vahinkoja sattuu fiksuillekin ihmisille, ja ehkäisyvälineetkin voivat pettää. 

[/quote]

Vahinkoja? Fiksuille? Parittelusta... Puhumattakaan jos vielä alaikäisiä...

Ei nyt pihalle, mutta vahingoista ja fiksuudesta turha lähteä tuossa kohtaa puhumaan.

[/quote]

Niin, koska mokatahan ei saa, kun pitää olla niin perkeleen täydellinen, mielenterveydenkin uhalla. Ei vaikka parhaansa tekis, ja silti menis vituiks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 17:34"]

Ai kamala miten julma vanhempi :( Tiedäthän, että vahinkoja sattuu fiksuillekin ihmisille, ja ehkäisyvälineetkin voivat pettää. 

[/quote]

Ei nyt pihalle, mutta vahingoista ja fiksuudesta turha lähteä tuossa kohtaa puhumaan.

[/quote]

Niin, koska mokatahan ei saa, kun pitää olla niin perkeleen täydellinen, mielenterveydenkin uhalla. Ei vaikka parhaansa tekis, ja silti menis vituiks.

[/quote]

Siis... Mielenterveys menee jos ei päästä jotain räkänokkaa bylsimään?...

Edelleenkään ei kovin fiksua, eikä edelleenkään voi puhua vahingosta jos toisen on päästänyt pukille.

Vierailija
44/60 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 17:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Edelleenkään ei kovin fiksua, eikä edelleenkään voi puhua vahingosta jos toisen on päästänyt pukille.

[/quote]

Ei, vaan mielenterveys menee siitä, kun täytyy teinienkin joka helvetin hetki miettiä ja pohtia, että mitä voi tehdä ja mitä ei, kun pitää pelätä, että mutsi heittää kotoa. Hirveetä pinnistelyä joka hetki. Teiniyteen kuuluu se, että kokeillaan ja tehdään ja mokaillaan. Teinin aivot eivät vaan ole vielä kehittyneet loppuunsa saakka, joten siksi tapahtuu niitä ylilyöntejä jne., ja se on ihan normaalia.

En sano, että teiniäitiys on normaalia tai toivottavaa, ei missään nimessä. Mutta kyllä siihen ratkaisu on joku muu kuin uhata kotoa potkimisella tms. Kasvattajan vastuulla on kasvattaa lapsensa niin, että niistä kasvaa fiksuja ja reippaita nuoria ja aikuisia, mutta ymmärtää myös se, että vahinkoja sattuu ja että teinit mokailee. 

Itse kasvattajana pyrin siihen, että valan lapsiin uskoa itseensä ja maailmaan. Että kyllä kaikki järjestyy, vahinkoja sattuu ja aivojaan pitää käyttää. Mutta kävi mitä kävi, niin minä olen aina rinnalla enkä hylkää, vaikka palautettaa antaisinkin. Mun mielestä lasten kanssa mennään rakkaus ja faktat edellä. Eli annetaan rakkautta (ja rajoja) ja kerrotaan asioista asioiden oikeilla nimillä lapsen ikä ja kehitys huomioon ottaen. Minut on myös kasvatettu niin, ja mielestäni musta tuli ihan hyvä ihminen, rohkea ja reipas, ajatteleva, onnellinen ja lempeä, mutta joka uskaltaa myös kokeilla ja mokata ja tarvittaessa heittäytyä, ja joka luottaa siihen, että kyllä kaikki järjestyy, kun vaan järjestää. Ja että aina voi soittaa äidille ja isälle ja pyytää apua. Sitä toivon omalta jälkikasvultani myös. Siksi en ymmärrä teidän jyrkkiä asenteita, lasten pelottelua ja kylmyyttä. 

Vierailija
45/60 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 17:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hienosti säkin ymmärrät tahallas väärin. 

Vierailija
46/60 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaisuus ja päihderiippuvuus. Lähipiirissä on kokemusta asiasta.

Pedofilia olisi kyllä myös raskas asia. Vaikea kuvitella, miten suhtautuisin. Yrittäisinkö "valvoa" ja tukea hoidossa. Vai heittäisi kö "maailmalle". En tiedä.

Vierailija
47/60 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 16:06"]Jos se alkaisi käyttämään huumeita. [/quote] Ja kadulle heittäminen on vai ratkaisu? Nimi että alkaa narkkaamaan lisää. Toivottavasti sä et hanki koskaan lapsia.

[/quote]

Ainakin asiantuntijat sanovat, että tuo on paras ratkaisu. Vanhempien luona asuminen takaa sen, että nuori voi käyttää huumeita ja samalla säilyttää mukavan elintason, kun löytyy ruokaa, puhdas petipaikka ja huolenpitoa. Ei tule tarvetta lopettaa huumeiden käyttämistä. Kun nuorelle ilmoitetaan, että kotona ei ole lupa olla, jos ei lopeta käyttöä ja ottaa avaimen pois, niin nuoren on pakko ottaa vastuuta elämästään. Julmaa, mutta vaihtoehtona voi olla se, että nuoren kaverit hävittävät koko kodin.
[/quote]

Tämä pitää paikkansa. Niin narkkareilla kuin alkoholisteillakin. Niin kauan, kun joku huolehtii niin ei tarvitse huolehtia tai välittää itse. On sitten käyttäjä oma lapsi tai joku muu läheinen.

Vierailija
48/60 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä täysi-ikäsen on aika hommata oma asunto, mutta en nyt varsinaisesti heittäisi ulos. Mutta jos alaikäinen tekisi jotain tosi pahaa, niin en tiedä auttaisiko ulos heittäminen mitään, kyllä hakisin jotain muuta apua ulkopuolelta jos en itse teinin kanssa pärjäisi, jos vaikka teini olisi väkivaltainen ja hajottaisi paikkoja tms. Jos jostain syystä minun kasvattamani lapsi alkaisi tehdä jotain tosi pahaa, niin kyllä minä vaikka kahlitsisin hänet sänkyynsä mielummin kuin heittäisin ulos, minä olen sen lapsen tehnyt ja kasvattanut, ja minä kannan vastuun täysi-ikäiseks saakka.

Raskaaksi tuleminen ei olisi mikään ongelma, abortit on keksitty, ja jos haluaa pitää lapsen, niin sitten neuvotellaan säännöt sille riippuen tyttären iästä.

Vierailija
49/60 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu mitään mieleen, että ulos heittäisin. Huumeet, liika alkoholi, rikokset tai väkivalta: pakottaisin/ohjaisin hoitoon tai vastaamaan rikoksistaan. Hyvä sanoa, kun omat lapset on olleet peruskilttejä ja asuvat jo omillaan. 

Vierailija
50/60 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika raakaa heitttää täysi-ikäinen. Kai tiedätte, että toisen asteen opiskelijan opintotukeen vaikuttaa vielä omillaankin asuessaan vanhempien tulot 20-vuotiaaksi saakka? Eli ei saa asua kotona, mutta jos ei saa töitä, täytyy pärjätä melko mitättömillä tuilla, paitsi jos vanhemmat ovat vähävaraisia. 

Vierailija
51/60 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ajatellu että ainaki toisen asteen opiskelujen ajan lapset asuu kotona. Mä muutin heti peruskoulun jälkee omaa kämppään, eihä siitä opiskelusta mitää tullu.. kiva sit nyt opiskella kun kaikilla tutuilla jo ammatit.
Mutta kun on koulut käyty ja työpaikka plakkarissa, en näe syytä miks asuisi enää kotona?

Vierailija
52/60 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti heittää 18v lapsi ulos koska mulla on pieni vauva, ja tää huutaa, paiskoo, noituu ja haukkuu sotkee varastelee, voi tää lista jatkuisi loputtomiin.

Ja nyt. Sydän on aivan sirpaleina..

Niin yritin saada tolle lapselle apua vuosien ajan mutta ei..

Miten se riepu elämässään tulee pärjään, en tiedä. Oli vain pakko. Pienimmän suojelemiseksi.

Ja juu en tarvi teidän - olisit kasvattanut paremmin blaabllaa

On myös 10v joka totaalisen erilainen.

Muttei pienen vauvan tarvi kestää tuota.

Vierailija
53/60 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mitään syytä mieleen, vaan apua koettaisin hakea asiaankuuluvalta taholta. Tai no yksi: Jos lapsi kävisi vakinaisissa töissä ja tienaisi hyvin, saisi luvan etsiä oman asunnon.  

Vierailija
54/60 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaisuus, piittaamattomuus säännöistä, manipulointi. Eli jos lapseni olisi narsisti/psyko/sosiopaatti/sadisti. Aikuisen heittäisin pihalle, lapselle hakisin apua. Väkivaltaisuus ihan mitä ja ketä tahansa kohtaan. Vaikka pihan oravia.

Vierailija
55/60 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinrääkkäys. Samoin tietysti ihmisten pahoinpitely.

Vierailija
56/60 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukurutsaus sisarusten kesken, tosin silloin ei tiedä montako lapsista joutuisi heittämään hankeen.

Vierailija
57/60 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veganismi

Vierailija
58/60 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 16:36"]Täysi-ikäisyys nyt tulee ekana mieleen. Kyllä aikuisen ihmisen on jo asuttava omillaan.

täysi-ikäisyys ja aikuisuus eivät ole läheskään sama asia.

Ei olekaan. Pitäiskö koulua käyvän teinin muuttaa pois kotoa, kun täyttää 18 vuotta?

Vierailija
59/60 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttöni toisi vävyehdokkaaksi kameli kuskin

Vierailija
60/60 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä