Mistä saa koronan vasta-ainetestin?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt apteekeissa Suomessa. Olisiko verkkoapteekeissa? Itse ostin kesällä Tanskasta apteekista. Testasin ja sen mukaan oli vasta-aineita veressä. Keväällä olin pienessä flunssassa mutta muuten en ole ollut kipeä. Virallisesti en ole koronaa sairastanut mutta ei kai vasta-ainetesti voi olla väärässä kun verestä mitataan? Spesifisyys ja sensitiivisyys oli molemmat jotain 98 tai 99%. En ymmärrä mikseivät ole käytössä laajemmin. Voisi lauhduttaa paniikkia
Olisi kiva tehdä tuo testi, kun olen melko varma, että olen koronan jossain vaiheessa jo sairastanut. Jostain kumman syystä lähipiirin koronatartunnat eivät ole minuun mukamas tarttuneet vaikka altistumiset ovat olleet 100% varmoja.
Sama juttu! Sairastin 6 viikkoa kestäneen "influenssan" joulukuussa 2019, nyttemmin olen varma, että se oli korona.
Neljä kertaa ollaan ehditty olla karanteenissakin, kun ollaan altistuttu. No, kukaan meidän perheestä ei virallisesti ole koronaa sairastanut, mutta on se kumma miten ihmeessä....
Mulla oli helmikuussa 2020 muutaman päivän ajan yskää ja lämpöä. Olin silloin juuri edeltävällä viikolla käynyt terveyskeskuksessa jonottelemassa. Tietty silloin vielä mihinkään testiin päässyt, kun koko koronaa ei muka täällä edes ollut. Sen jälkeen sitten onkin jokainen pikku vaiva käyty tikuttamassa ja karanteenit lusittu, mutta silti ei ikinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju poistuu ihan kohta...
Sad but true
Ärsyttää, kun edes asiallisesti ei saa keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vasta-aineet on vain osa immuniteetista.
Niin? Kun vasta-aineita löytyy, on todennäköisesti myös muuta, soluvälitteistä immuniteettia virukselle. Vasta-aineita voidaan pitää markerina, joka todistaa aiemman virustartunnan ja että elimistön immuunipuolustus on reagoinut siihen.
Ei paha.
Paitsi rokotevalmistajille.
Koko virusta ei ole kukaan koskaan maailmassa esitellyt,eristänyt.
vanhusten hoitopaikkoja romahdutettu, niin että nämä kuormittaa terveydenhoitoa.euroopassa ja suomessa.
sairaansijoja vähennetty.
hommaa on valmisteltu .
Olen tilannut puolalaisesta nettiapteekista, pakkauksessa 2 testiä:
https://www.myprimarket.com/product-type/medical-equipment-and-accessor…
Alle 15 euroa maksoi
Vierailija kirjoitti:
Alle 15 euroa maksoi
Tässä näköjään vain yksi testi ja hinnat kallistuneet. -sama
testin saisi helposti sylkitestinä esim. mutta näyttää vaaralllisemmalta kun aivoihin työnnetään tikku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 15 euroa maksoi
Ei paha hinta edelleenkään, 10€/kpl.
Testit menevät kuin kuumille kiville, "in high demand" ja "only 56 left".
Onkohan niiden valmistuskin jo lopetettu/kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 15 euroa maksoi
Jos ei vielä ole niin kohta varmasti kielletään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa apteekin verkkokaupasta. On varmempi keino kuin mennä kaupoille sitä metsästämään.
Eihän niitä testejä kotikäyttöön ole Suomessa myynnissä. Vai missä verkkoapteekissa muka on?
Ruotsissa saa apteekista. Virosta en ole varma.
Yksi testi maksaa n. 25€.Oikeasti? Miksi ihmeessä? Eli ainoa täällä keino olisi hankkia lähete ja käydä kalliilla testailemassa. Onpa typerää
Jos sinulla on oireita, niin silloin ainoa oikea testi on PCR. Menet sinne viralliseen testiin. Kotitesti ei mitenkään korvaa tuota PCRää.
Kotitesti ei ole virallinen testi se ei siis käy koronapassiin eikä matkustamiseen.
Kotitestit eivät ole luotettavasti testattuja, eli niitä ei EUsa virallisesti testa ennen käyttöön ottoa. Testien valmistajat ihan itse cerfioivat omat testinsä. - En tiedä miten Suomessa toimitaan, mutta esim Saksassa on terveydenhoidossa omatoimisesti testattu joitakin testejä vertaamalla niiden tuloksia PCR-testistä saatuun ,mutta ne ovat "sisäisiä listoja" eikä sillä perusteella saa mitään virallista hyväksyntää eli kuluttajille ne eivät ole tiedoksi.
Kotitesti vain näyttää "kyllä" tai "ei!", mutta ei kerro sen tarkemmin tilanteesta. PCR antaa enemmän tietoa "kierroksillaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 15 euroa maksoi
Onkohan niiden valmistuskin jo lopetettu/kielletty?Jos ei vielä ole niin kohta varmasti kielletään.
Olette todella tyhmiä ja todella sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 15 euroa maksoi
Siis veritesti! Hauskaa, että piikkiä pelkäävät rokotusvastaiset pikkupojat yrittävät sitten ottaa itsestään verta. Naurattaa jo valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
testin saisi helposti sylkitestinä esim. mutta näyttää vaaralllisemmalta kun aivoihin työnnetään tikku.
Voi hyvänen aika sentään. Et kai sinä nyt sotke PCR-testiä ja pikatestejä toisiinsa?
Ne evät ole suoraan vaihtoehtoja.
PCR käy kaikkiin tarkoituksiin. Sylkitesti ei. - Molemmilla paikkansa ja asiantuntijat tietävät, mihin soveltuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta-aineet on vain osa immuniteetista.
Niin? Kun vasta-aineita löytyy, on todennäköisesti myös muuta, soluvälitteistä immuniteettia virukselle. Vasta-aineita voidaan pitää markerina, joka todistaa aiemman virustartunnan ja että elimistön immuunipuolustus on reagoinut siihen.
Ei paha.
Paitsi rokotevalmistajille.
Lopeta nyt tyhmyytesi huutaminen. Miten ihmeessä se olisi paha rokotevalmistajille? Rokotteet menevät kyllä kaupaksi, koska suurin osa ihmisistä on moninverroin viisaampia kuin sinä ja ottavat rokotteen.
He ymmärtävät, että testi ei suojaa, mutta rokote suojaa. Rokote ja testi eivät ole vaihtoehtoja, jos ajatellaan ihmisen immuunijärjestelmää. Voi hyvänen aika, millainen houkka olet, höperrelläsi tuollaisia aivan päättömiä, että testi olisi muka rokotteen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 15 euroa maksoi
Onkohan niiden valmistuskin jo lopetettu/kielletty?I
Siis veritesti! Hauskaa, että piikkiä pelkäävät rokotusvastaiset pikkupojat yrittävät sitten ottaa itsestään verta. Naurattaa jo valmiiksi.
Se on sormenpäästä napattava pisara verta. Ennen muinoin noin tutkittiin anemia lapsilta.
Terveisin nainen 63 v, joka juuri tilasi pari vasta-ainetestiä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan turha testi, rokotetulle näyttää aina positiivista.
Tämä testi onkin rokottamattomille, jotka epäilevät sairastaneensa koronan.
Pitäkää te omat testinne - ja varsinkin rokotteenne!
Tämä ketju poistuu ihan kohta...