Morjestatko bussikuskia ja kiitätkö kyydistä?
Kuulutko näin ollen vähemmistöön?
http://reunamedia.com/bussitesti-alle-puolet-morjestaa-kuskia/
Kommentit (61)
Kuljen päivittäin bussissa kotoa Helsingin kekustaan ja takaisin. Moikkaan aina kuskia ja kiitän kun tulen kotiin takaisin ja poistun etuovesta, meidän lähiössä on tapana valtaosalla huikata kiitokset keskioveltakin.
Asun itse päätepysäkillä ja useammat vakikuskit tuntevat minut, jutellaan joskus ihan kuulumisia ja semmoista kun ovat tauolla pysäkillä. Nämä ovat useimmiten niitä hyväkäytöksisiä kuskeja, mamuja taustaltaan. Linjalla on joskus myös suomalainen naispuolinen kuski, joka on todella reipas ja mukava.
Tervehdin mutta en kiittele. Ei ole käynyt mielessäkään.
KUlmakarvoja saatan kohottaa samalla kun leimaan korttia. Poistuessa en kiitä, paitsi jos jään pois Rautatientorilla bussin etuovesta. T. stadilainen
Tervehdin, ja lähtiessäni sanon aina heipat.
Hymyilen ja nyökkään kuskille tullessani sisään. Lähtiessä en viitsi sanoa mitään, koska menen aina keski- tai takaovesta.
- Espoolainen
Tervehdin, jos kuski näyttää siltä että häntä voi tervehtiä. Niitä, jotka katsovat teatraalisesti toiseen suuntaan, en viitsi tervehtiä.
Kiitän vain jos poistun etuovesta, eli pitkänmatkanbusseissa ja kaupunkibusseissa jos keskiovi on täysin tukossa esim vaunuista.
Tervehdykseen vastaaminen korreloi muuten selkeästi liikennöitsijäfirman kanssa. Pohjolan liikenteen kuskeista vastaa noin 90%, Nobinan kuskeista ehkä puolet jos sitäkään.
Kyllä tervehdin ja hyvästelen mutta joskus on niin mörkki kuski joka ei itse tervehdi niin jätän kiitos-huikan lopusta pois.
Kyllä, täällä päin kaikki (teinitkin) kiittävät kyydistä.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 13:02"]
Kyllä, täällä päin kaikki (teinitkin) kiittävät kyydistä.
[/quote]
Sama täällä :)
Itse morjestan aina, mutta poistuessani en kiitä.
Morjestan ja tosi usein kiitänkin.
Sanon moi/nyökkään tervehdyksen, mutten kiitä kyydistä (Helsinki). Vois muuten olla hauska jos joskus ruuhkabussissa jokainen kiittäisi kyydistä, tosin veikaan että kuskiakin alkaisi se aika pian tympiä :)
No tottakai! Ihminenhän se on bussikuskikin.
Kyllä. Paitsi paikallisliikenteen busseissa en huuda kiitosta, jos poistun sivu/ takaovesta.
Tottakai käyn kädestä pitäen kiittämässä ennen poistumista, kuten kaikki muutkin täällä Helsingissä.
Tosiasiassa saatan vilkaista kuskia kyytiin tullessa, mutta välttämättä en. Noudatan ohjetta "tee toisille se, mitä haluaisit itsellesi tehtävän". En siis pidä tervehtimisestä.
Pohjois-Espoossa ruukataan moikata ja kiittää
Kyllä tervehdin ja kiitän jos poistun etuovesta. Kiitän usein myös siitä, jos bussikuski odottaa minua, kun juoksen pysäkille viime tipassa.
Tervehdin aina. Kiitän jos poistun päättärillä etuovesta. Kaukoliikentessä kiitän aina koska kuski on siinä vieressä nostamassa matkatavaroita ulos.
Aina kumpaakin. Tosin pohjanmaalla enkä esim.. helsingissä, muualla kyllä kuitenkin morjestan mutten huiki kiitoksia.