Morjestatko bussikuskia ja kiitätkö kyydistä?
Kuulutko näin ollen vähemmistöön?
http://reunamedia.com/bussitesti-alle-puolet-morjestaa-kuskia/
Kommentit (61)
No ei tampereella voi kiittää, tyhmältä se vaan näyttää jos joku kiittää :D
Käytän seutuliikenteen busseja Helsingin alueella ja tervehdin aina kuskia, mutta en huikkaa kiitosta poistuessani. Pitkän matkan busseissa sekä tervehdin että kiitän kyydistä, jos poistun etuovesta.
Savossa käydessäni huudan myös kiitos kun poistun lähibussista, siellä se on tapana.
Moikkaan aina, mutta kaikki kuskit ei sano mitään. Kuljen bussilla töihin ja kuskit on aina samoja, yksi ei ikinä moikkaa takaisin, sanon silti aina moi tai huomenta :D
Tervehdin aina, kiitän jos poistun etuovesta. Sanoisin että ehkä noin puolet kuskeista tervehtii takaisin.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 13:18"]
Tervehdin aina, kiitän jos poistun etuovesta. Sanoisin että ehkä noin puolet kuskeista tervehtii takaisin.
[/quote]
Maahanmuuttajan näköiset kuskit tervehtivät poikkeuksetta takaisin. Mun kokemus. Suomalaisen näköisilläkin tervehtimistiheys kasvanut dramaattisesti 20 vuodessa.
Moikkaan, mutten kiitä ääneen. Nyökätä voi kiitoksen merkiksi, kun kuski aukaisee keskioven.
Aina morjestan. Samoin kiitän, jos poistun etuovesta. Normaalisti kyllä poistun keski- tai takaovesta. Kuljettavat vastaavat aina kaikkiin tervehdyksiin.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 13:16"]No ei tampereella voi kiittää, tyhmältä se vaan näyttää jos joku kiittää :D
[/quote]mä kiitän, asun Tampereen keskustassa. Tosin oon muualta kotoisin :D
Kyllä oli kuin hullujenhuoneella, kun Joensuussa kuski kailotti kaikille terve, terve, terve, terve x 50. Ja poistuessa jokainen kiitti, kiitti, kiitos, kiitos kyydistä, kiitti, kiitos, kiitti, kiitti x 50.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 13:18"]
[/quote]
Maahanmuuttajan näköiset kuskit tervehtivät poikkeuksetta takaisin. Mun kokemus. Suomalaisen näköisilläkin tervehtimistiheys kasvanut dramaattisesti 20 vuodessa.
[/quote]
Olen huomannut saman, varsinkin afrikkalaistaustaisen näköiset tervehtivät usein takaisin, sen enempää tässä nyt profiloimatta :D Ja olen samaa mieltä että tervehtiminen on kyllä lisääntynyt, se on kiva asia!
Tervehdin aina mutten kiitä muuta kuin jos jostain syystä poistun etuoven kautta.
Tervehdin aina ja kiitän myös, jos menen etuovesta (jos sieltä ei ole tulossa ketään kyytiin pysäkiltä), täällä Helsingissä näin.
Tervehdin tullessa samalla kun leimaan kortin ja kiitän lähtiessä jos on sopiva tilanne. Jos samalla pysäkillä jää paljon ihmisiä pois niin en yleensä huutele kiitosta, mutta jos yksin jään niin huikkaan kiitos vaikka poistuisin keskiovesta.
Tervehdin aina ja kiitän, jos poistun etuovesta tai viimeisenä kyydistä. Tervehtiminen kuuluu hyviin käytöstapoihin, eikä ole keneltäkään pois. Vantaalla asutaan.
Tervehdin aina, paitsi jos kuski ei katso päinkään. Kaupunkiliikenteessä en kiitä poistuessani keskeltä tai takaa, pitkän matkan busseissa kiitän aina.
Moikkaan aina bussiin tullessa, mutta sen verran ujo olen, etten kehtaa kiitosta huutaa sieltä takaa ruuhkabussissa :D
Tervehdin tottakai bussiin tullessa (eli onnikkaan täällä Oulussa.. :D) ja jos kuski sattuu vilkasemaan taustapeiliin lähtiessä (kun poistuu keski- tai takaovesta), heilautan kättä. Yleensä kuski vastaa kädenheilautuksella tai nyökkäämällä. :)
Kyllä, ja PK-seudulla :) Huvittuneena seuraan, kun tosiaan suurin osa ihmisistä eivät näytä lainkaan tajuavan, että se kuskikin ON ihminen. Saattavat jopa katsoa kuskia silmiin korttinsa leimaamisen jälkeen, muttei puhettakaan että sanoisivat sanaakaan tai edes nyökkäisivät. Aivan kaikenikäiset.
Huomaa myös, kuinka se tervehtiminen ei tosiaan kuulu täällä "asiaan"; meillä sama bussikuski ajaa n. viikon samaa vuoroa, niin kerran sattui yhdellä viikolla aamuvuoroon suht nuori kuski. Kertaakaan ei vastannut huomeniini ja loppuviikosta kun jo tiesi minun tervehtivän, niin käänsi päänsä valmiiksi pois ;)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 13:07"]
Sanon moi/nyökkään tervehdyksen, mutten kiitä kyydistä (Helsinki). Vois muuten olla hauska jos joskus ruuhkabussissa jokainen kiittäisi kyydistä, tosin veikaan että kuskiakin alkaisi se aika pian tympiä :)
[/quote]
Oulussa ruuhkabussissa vilkautetaan kuskille kättä kun poistutaan ovesta, mutta ei huudella mitään heippoja eikä välttämättä aina oteta katsekontaktiakaan. Hiljaisena aikana otan katsekontaktin ja huikkaan kiitoshein.
Tervehdin aina, en kiitä poistuessa. Se tuntuu tyhmältä huomiontavoittelulta ruveta sieltä takaoven ihmispaljoudesta huutelemaan mitään.