Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakaratreenistä. Mitä teen väärin?

Vierailija
21.02.2015 |

Olen tehnyt erilaisia kyykkyjä painojen kanssa ja ilman, mutta kaikki treeni tuntuu vain etureisissä! Miten saan pakaralihakset töihin?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö askelkyykkyjä? Mä saan niissä parhaiten aktivoitua pakaralihaksen (etenkin etenevässä askelkyykyssä).

Vierailija
2/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä painopistettä taaksepäin, pidä selkä suorassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lisää vielä että kokeile bulgarialaista askelkyykkyä (muista pitää paino kantapäällä) http://elinainen.fitfashion.fi/2014/02/07/jalkaliikkeiden-voittaja-bulgarialainen-kyykky/

Vierailija
4/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:00"]Teetkö askelkyykkyjä? Mä saan niissä parhaiten aktivoitua pakaralihaksen (etenkin etenevässä askelkyykyssä).
[/quote]
Olen tehnyt, mutta etureisissä tuntuu nekin. Tarkoitatko etenevällä askelkyykyllä, että samalla "kävellään" kyykyn kautta eteenpäin?

Vierailija
5/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:00"]Teetkö askelkyykkyjä? Mä saan niissä parhaiten aktivoitua pakaralihaksen (etenkin etenevässä askelkyykyssä). [/quote] Olen tehnyt, mutta etureisissä tuntuu nekin. Tarkoitatko etenevällä askelkyykyllä, että samalla "kävellään" kyykyn kautta eteenpäin?

[/quote]

Kyllä. Lisäpainot mukaan ja pitkällä askeleella (mitä pidempi askel, sitä enemmän pakara tekee töitä).

Vierailija
6/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:01"]Siirrä painopistettä taaksepäin, pidä selkä suorassa.
[/quote]
Mulla on kyllä selkä suorassa, mutta kyykätessä kallistuu eteenpäin. Pitäiskö olla "luotisuora?

Vierailija
7/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:00"]Teetkö askelkyykkyjä? Mä saan niissä parhaiten aktivoitua pakaralihaksen (etenkin etenevässä askelkyykyssä). [/quote] Olen tehnyt, mutta etureisissä tuntuu nekin. Tarkoitatko etenevällä askelkyykyllä, että samalla "kävellään" kyykyn kautta eteenpäin?

[/quote]

Kyllä. Lisäpainot mukaan ja pitkällä askeleella (mitä pidempi askel, sitä enemmän pakara tekee töitä).
[/quote]
Ok, kiitos. Kokeilen tätä.

Vierailija
8/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:02"]2 lisää vielä että kokeile bulgarialaista askelkyykkyä (muista pitää paino kantapäällä) http://elinainen.fitfashion.fi/2014/02/07/jalkaliikkeiden-voittaja-bulgarialainen-kyykky/
[/quote]
Kiitos myös tästä linkistä. Kokeilen vielä tätäkin.

Vierailija
9/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sellainen askelkyykky, että "pompahdetaan" toisella jalalla taakse? Luin netistä, että kävisi pakaraan. Tein viimeksi salilla näitä ja nyt tuntuu takamuksessa. Tein tosin jalkaprässiä yhdellä jalalla ja kahdella jalat leveässä asennossa ja taaksevetoa laitteessakin.
Balettikyykkyä kokeilin ja etureisissä tuntui lähinnä...

Vierailija
10/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:01"]Siirrä painopistettä taaksepäin, pidä selkä suorassa. [/quote] Mulla on kyllä selkä suorassa, mutta kyykätessä kallistuu eteenpäin. Pitäiskö olla "luotisuora?

[/quote]

Pitäisi. Minulla on sama kallistumisongelma heti, kun yritän kyykätä syvälle. Kaadun nimittäin takakyykyssä taaksepäin todella helposti. Vapaiden painojen nostelu on yllättävänkin teknistä puuhaa ja vaatii elimistöltä liikkuvuutta. Mitä syvemmälle pääset kyykkäämään, sitä enemmän takakyykky vaikuttaa pakaroihin, mutta syvät kyykyt vaativat hyvää liikkuvuutta, joten sen kehittäminen olisi sinulla edessä. Tuossa on hyvä kyykkytutoriaali:

Kannattaa myös aina jännittää pakaralihaksia ja keskittyä siihen, että painopiste on enemmän kantapäillä kuin päkiöillä.

Vierailija
11/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:17"]Mites sellainen askelkyykky, että "pompahdetaan" toisella jalalla taakse? Luin netistä, että kävisi pakaraan. Tein viimeksi salilla näitä ja nyt tuntuu takamuksessa. Tein tosin jalkaprässiä yhdellä jalalla ja kahdella jalat leveässä asennossa ja taaksevetoa laitteessakin.
Balettikyykkyä kokeilin ja etureisissä tuntui lähinnä...
[/quote]
Nyt en ihan hiffaa tuota pompahdusta. :) olisko joku linkki, missä neuvottaisiin liike?

Vierailija
12/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:01"]Siirrä painopistettä taaksepäin, pidä selkä suorassa. [/quote] Mulla on kyllä selkä suorassa, mutta kyykätessä kallistuu eteenpäin. Pitäiskö olla "luotisuora?

[/quote]

Pitäisi. Minulla on sama kallistumisongelma heti, kun yritän kyykätä syvälle. Kaadun nimittäin takakyykyssä taaksepäin todella helposti. Vapaiden painojen nostelu on yllättävänkin teknistä puuhaa ja vaatii elimistöltä liikkuvuutta. Mitä syvemmälle pääset kyykkäämään, sitä enemmän takakyykky vaikuttaa pakaroihin, mutta syvät kyykyt vaativat hyvää liikkuvuutta, joten sen kehittäminen olisi sinulla edessä. Tuossa on hyvä kyykkytutoriaali:

Kannattaa myös aina jännittää pakaralihaksia ja keskittyä siihen, että painopiste on enemmän kantapäillä kuin päkiöillä.
[/quote]
Kiitos. :) hyvä video.

Vierailija
13/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile laittaa pieni levypaino varpaiden alle kun kyykkäät. Auttaa painopisteen ohjautumisessa. Eiköhän ala tuntumaan ahterissa:-)

Vierailija
14/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:41"]

Kokeile laittaa pieni levypaino varpaiden alle kun kyykkäät. Auttaa painopisteen ohjautumisessa. Eiköhän ala tuntumaan ahterissa:-)

[/quote]

Ei vaan kantapäiden alle. Siksi esim. painonnostokengissä on tarkoituksella korotettu kanta: http://img.breakingmuscle.com/sites/default/files/imagecache/full_width/images/bydate/feb_6_2012_-_1208pm/adistar_weightlifting_shoes.jpg

Korko varpaiden alla vaikeuttaa liikettä varmasti.

Vierailija
15/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:41"]Kokeile laittaa pieni levypaino varpaiden alle kun kyykkäät. Auttaa painopisteen ohjautumisessa. Eiköhän ala tuntumaan ahterissa:-)
[/quote]
Kokeilen :) kiitos.

Vierailija
16/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa tuossa taas iso kasa typeriä neuvoja. jos treeni ei tunnu oikeassa paikassa, niin joko sun tekniikkasi on perseellään tai sitten sussa on jotain vikaa. siis niin kun esim rakenteellisesti tai sulla ei oikeat lihakset aktivoidu tms. tekniikkaa varten kannattaa etsiä joku joka tietää miten tuo pitäisi tehdä ja itseäsi varten kannattaa poiketa fysioterapeutilla. 

Vierailija
17/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:41"]

[/quote]

Ei vaan kantapäiden alle. Siksi esim. painonnostokengissä on tarkoituksella korotettu kanta: http://img.breakingmuscle.com/sites/default/files/imagecache/full_width/images/bydate/feb_6_2012_-_1208pm/adistar_weightlifting_shoes.jpg

Korko varpaiden alla vaikeuttaa liikettä varmasti.
[/quote]
Ahaa? No kokeilen kumminkin päin.

Vierailija
18/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vaan etureidet niin heikot että tuntuu niissä. Kunhan reidet vahvistuu niin alkaa tuntumaan myös pakarassa.

Vierailija
19/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:49"]olipa tuossa taas iso kasa typeriä neuvoja. jos treeni ei tunnu oikeassa paikassa, niin joko sun tekniikkasi on perseellään tai sitten sussa on jotain vikaa. siis niin kun esim rakenteellisesti tai sulla ei oikeat lihakset aktivoidu tms. tekniikkaa varten kannattaa etsiä joku joka tietää miten tuo pitäisi tehdä ja itseäsi varten kannattaa poiketa fysioterapeutilla. 
[/quote]
Voi olla. Kokeilen ensin näitä vinkkejä. :)

Vierailija
20/29 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen koko ajan että "paskatreenistä"...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi