Onko/oliko teistä hienoa asua Helsingissä?
Kommentit (18)
No en mä nyt tiedä, mutta välillä vauhdikasta ja välillä tylsää.
Vielä kun asun Suomessa, niin en oikein voinut kuvitella asuvani jossain muualla. Ehkä Turussa, mutta joka tapauksessa missä muualla Suomessa on kaikki palvelut ja tasokkaita ravintoloita. Joillekkin riittää Rosso, Hesburger ja Tokmanni, mulle ei.
Ei ollut. Muutin onneksi pois.
Siellä on ahdistava ilmapiiri.
Muutaman yön ollut hotellissa työmatkalla. Eipä niin kehumista.
Siinä ja siinä pystyn asumaan. Vähän liian pieni kaupunki minulle.
Olen asunut aina stadissa. Ja ihan paras paikka mulle ainakin.
Syntynyt ja kasvanut Helsingissä. Olen aina halunnut asua maalla, ja sinne olen onnekseni päätynytkin. Mutta ei se ole minulta pois, että moni tykkää asua kaupungissa. :)
Kiva on olla kun ruokakaupoissa on valikoimaa, pääsee harrastamaan vähän erikoisempiakin lajeja, työpaikkoja on mistä valita, näppärästi pääsee kulkemaan muuallekin ja samanhenkisiä ihmisiä löytyy helposti ympärille.
Poikaystäväni on asunut monessa suurkaupungissa pitkin maailmaa, mutta hakeutui nimenomaan Helsinkiin ja kehuu sitä ihan parhaaksi paikaksi maan päällä. Hauska kuunnella kun ylistää maasta taivaisiin ihan arkisia asioita. Toki osa siitä hehkutuksesta pätee myös Suomeen ylipäätään, mutta kyllä Helsingissä on sen lisäksi tarpeeksi kansainvälinen ja kaupunkimainen tunnelma, että hänkin sulautuu täällä joukkoon.
Omasta kokemuksesta toistaiseksi Helsingin rinnalle yltävät vain Singapore ja jotkut Japanin kaupungit (jenkkilässä on niin turvatonta, monessa muussa maassa vaikeuksia löytää esim. hajusteetonta kosmetiikkaa, muiden kulttuurien ruoka-aineita, tai järkeviä ruokakauppoja noin ylipäätään, tai sitten hanavesi on järkyttävän kehnolaatuista, tai liikkuminen kaupungilla on yhtä tuskaa). Japanissakin asunnot olivat monesti kyllä todella vetoisia.
Singapore ehkä ainoa kaupunki, jonne suostuisin tuosta vaan muuttamaan, mikäli Helsingistä pitäisi jostain syystä lähteä heti pois.
On mahtavaa asua ihan ytimessä, kaikki lähellä ja aina on tekemistä. Ei katkea sähköt tai lämmitykset.
ikävää että evoluutio ei toimi.
tilalle tullut idioluutio.
videolla keinoja kääntää kehitys.
Helsinki alkaa olla jo menetetty näille kamelinjyystäjille...
Eipä juuri. Liikaa ihmisiä, karmeat ruuhkat joka paikassa, ei kunnon talvea, eikä missään parkkipaikkoja.
Oli 90-luvun lopulle asti, sitten Helsinki menetettiin.
Kyllä. Tämä on upea kaupunki jossa tunnen oloni kotoisaksi.
Kokeiltu on Vihanti, Kokkola, Jyväskylä, Rovaniemi, Turku, Tampere, Porvoo ja Tukholma.