Minne ouluun suosittelette muuttaa?
Asumme oulusta 40km ylempänä ja puolisoni sai töitä oulusta.. Lapsi syntyy elokuussa, joten ei mielellään toppiloita ehdotukseksi :)
Mutta vinkkejä! Perusteluita!
Kommentit (140)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 00:50"]Jääli
[/quote]
Jääli tulee lähes kiiminkiin, turhaa muuttaa niin kauas jos työt on limingantullissa
Myllyoja XD kiesus että paska mesta koko oulu, onneksi muutamme!
Intiö on myös kaunis ja rauhallinen alue! Vanha kasarmi ja sen ympäristö. Joen ranta lähellä, keskusta ihan lähellä.
Kastelli! Karjasiltakin tosi hyvä vaihtoehto :)
40 km Oulusta asutte ja olet noin pihalla alueista? Miten voi olla mahdollista?
Mun mielestä pyykösjärvi monesti unohdetaan joten annan ääneni sille. Vartuin siellä koko lapsuuden ja näin aikuisena vieläkin tykkään vierailla vanhempien luona siellä. Ulkoilumaastot erinomaiset järvenrannalla. Kesällä nykyään hyvä uimaranta (välillä oli hieman huonossa hapessa). Vain vajaa 5 km keskustaan ja bussit kulkevat todella hyvin. Kaksi bussilinjaa kulkee tästä puolivälinkankaan ja pyykösjärven välistä ja ns. isolta tieltä eli alakyläntieltä menee vielä iso määrä bussilinjoja keskustaan. Hintataso on myös kohtuullinen :)
puolivälinkankaan puolelta löytyy vasta uusittu kohtuullisen iso smarket ja itse pyykkärin puolelta hieman pienempi valintatalo. Linnanmaan isoille marketeille ei ole montaa kilometriä (3?).
Vaikka puokkari on tuossa vieressä, niin ei kyllä vaikuta yhtään mitään. olen myös hetken aikaa asunut omillani puokkarin puolella ja ei mitään ongelmaa sielläkään jos asuu järvikioskista sinne toiseen suuntaan eli itään(?). Järvikioskin ja s-marketin väliin jäävät talot ovat niitä pahimpia mutta en kyllä vertaisi ihan toppilaan tai kaukovainion pahimpiin taloihin.
Ja pyykösjärvi koostuu siis ainoastaan rivi- ja omakotitaloista.
Vielä pienenä lisäyksenä ranta-koskela ja syynimaa ovat myös oikein mukavaa aluetta ihan pyykösjärven vieressä.
Sori kirjotan mobiililla niin kappalejaot häviää luultavasti.
Knuutilankangas/ranta, Kastelli, Värttö ovat parhaat alueet ehdottomasti.
Kiitos paljon ku olette vastailleet! Tosi paljon saan apua :)
ja siten saatan olla himpun verran pihalla, että olen täällä nykyisessä paikassa asunut vajaan vuoden ja muuten koko elämäni lapissa.
Joten eivät ole oulun asuinalueet tulleet kaikki ihan tutuiksi :)
Ap
kaketsu, toppila, rajakylä, herukka, kaijonharju.. hmm. no ne ainakin levottomia alueita, joihin itse en kyllä muuttaisi, vaikka suht. edullisia noista enimmät on. karjasilta, höyhtyä, hiironen yms. taitaa olla rauhallisempia alueita.
Rajakylä on rauhallinen paikka, ainakin se tie missä minä asun.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:20"]Joitakin voi häiritä.. Ja mitä tulee noihin edellämainittuihin, niin kuvitteletteko että jostain karjasillalta, lintulasta tai rantakastellista saa vuokralla asuntoja??? No ei todellakaan. Mikäli vuokrataloja etsitte niin valitettavasti tarjonta painottuu rajakylään! Kaijonharjuun! Toppilaan! Kaukovainiolle! Yms muihin slummeihin.
Terkuin paljasjalkainen oululainen
[/quote]
Mielenkiintoista "tietoa" sinulla. Itse olen asunut Karjasillalla kahdessakin vuokra-asunnossa ja Lintulassa yhdessä.
[/quote]
Samoin.. ja kyllä se on Oulusa avojalakanen ;)
vanha kaakkuri eli kaakkurinkangas
Välivainiolla kasvoin, eikä minua ole koskaan yhteiskuntakelvottomaksi (ainakaan päin naamaa) haukuttu.
Keskusta. Kaikki lähellä, lyhyt matka töihin Limingantulliin, samoin leikkipuistot, kahvilat, tori kesällä, Ainolan puisto, ruokakaupat jne. Oulu on myös sillä tavalla pikkukaupunki, että ainakin yhden lapsen kanssa pärjää loistavasti myös keskustassa. Etkä itse tule lapsen kanssa mökkihöperöksi.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:51"]Top 5 paska paikkaa
-rajakylä
-toppila
-tuira
-puokkari
-kaijonharju
[/quote]
Oululaisena yhdyn tähän listaan.
Sanoisin Intiö, mutta en rehellisesti kaipaa tänne enää yhtäkään lapsiperhettä.