Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne ouluun suosittelette muuttaa?

Vierailija
20.02.2015 |

Asumme oulusta 40km ylempänä ja puolisoni sai töitä oulusta.. Lapsi syntyy elokuussa, joten ei mielellään toppiloita ehdotukseksi :)
Mutta vinkkejä! Perusteluita!

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin Intiö, mutta en rehellisesti kaipaa tänne enää yhtäkään lapsiperhettä.

Vierailija
2/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 00:50"]Jääli
[/quote]
Jääli tulee lähes kiiminkiin, turhaa muuttaa niin kauas jos työt on limingantullissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se turku kyllä se juttu :)

Vierailija
4/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllyoja XD kiesus että paska mesta koko oulu, onneksi muutamme!

Vierailija
5/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiö on myös kaunis ja rauhallinen alue! Vanha kasarmi ja sen ympäristö. Joen ranta lähellä, keskusta ihan lähellä.

Vierailija
6/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastelli! Karjasiltakin tosi hyvä vaihtoehto :)

Vierailija
7/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 km Oulusta asutte ja olet noin pihalla alueista? Miten voi olla mahdollista?

Vierailija
8/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pyykösjärvi monesti unohdetaan joten annan ääneni sille. Vartuin siellä koko lapsuuden ja näin aikuisena vieläkin tykkään vierailla vanhempien luona siellä. Ulkoilumaastot erinomaiset järvenrannalla. Kesällä nykyään hyvä uimaranta (välillä oli hieman huonossa hapessa). Vain vajaa 5 km keskustaan ja bussit kulkevat todella hyvin. Kaksi bussilinjaa kulkee tästä puolivälinkankaan ja pyykösjärven välistä ja ns. isolta tieltä eli alakyläntieltä menee vielä iso määrä bussilinjoja keskustaan. Hintataso on myös kohtuullinen :)
puolivälinkankaan puolelta löytyy vasta uusittu kohtuullisen iso smarket ja itse pyykkärin puolelta hieman pienempi valintatalo. Linnanmaan isoille marketeille ei ole montaa kilometriä (3?).
Vaikka puokkari on tuossa vieressä, niin ei kyllä vaikuta yhtään mitään. olen myös hetken aikaa asunut omillani puokkarin puolella ja ei mitään ongelmaa sielläkään jos asuu järvikioskista sinne toiseen suuntaan eli itään(?). Järvikioskin ja s-marketin väliin jäävät talot ovat niitä pahimpia mutta en kyllä vertaisi ihan toppilaan tai kaukovainion pahimpiin taloihin.

Ja pyykösjärvi koostuu siis ainoastaan rivi- ja omakotitaloista.

Vielä pienenä lisäyksenä ranta-koskela ja syynimaa ovat myös oikein mukavaa aluetta ihan pyykösjärven vieressä.

Sori kirjotan mobiililla niin kappalejaot häviää luultavasti.

Vierailija
9/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Knuutilankangas/ranta, Kastelli, Värttö ovat parhaat alueet ehdottomasti.

Vierailija
10/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintula.

Vierailija
11/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon ku olette vastailleet! Tosi paljon saan apua :)
ja siten saatan olla himpun verran pihalla, että olen täällä nykyisessä paikassa asunut vajaan vuoden ja muuten koko elämäni lapissa.
Joten eivät ole oulun asuinalueet tulleet kaikki ihan tutuiksi :)
Ap

Vierailija
12/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välivainio.

Vierailija
13/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaketsu, toppila, rajakylä, herukka, kaijonharju.. hmm. no ne ainakin levottomia alueita, joihin itse en kyllä muuttaisi, vaikka suht. edullisia noista enimmät on. karjasilta, höyhtyä, hiironen yms. taitaa olla rauhallisempia alueita.

Vierailija
14/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajakylä on rauhallinen paikka, ainakin se tie missä minä asun.

Vierailija
15/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:20"]Joitakin voi häiritä.. Ja mitä tulee noihin edellämainittuihin, niin kuvitteletteko että jostain karjasillalta, lintulasta tai rantakastellista saa vuokralla asuntoja??? No ei todellakaan. Mikäli vuokrataloja etsitte niin valitettavasti tarjonta painottuu rajakylään! Kaijonharjuun! Toppilaan! Kaukovainiolle! Yms muihin slummeihin.
Terkuin paljasjalkainen oululainen
[/quote]

Mielenkiintoista "tietoa" sinulla. Itse olen asunut Karjasillalla kahdessakin vuokra-asunnossa ja Lintulassa yhdessä.
[/quote]

Samoin.. ja kyllä se on Oulusa avojalakanen ;)

Vierailija
16/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha kaakkuri eli kaakkurinkangas

Vierailija
17/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välivainiolla kasvoin, eikä minua ole koskaan yhteiskuntakelvottomaksi (ainakaan päin naamaa) haukuttu.

Vierailija
18/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
19/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta. Kaikki lähellä, lyhyt matka töihin Limingantulliin, samoin leikkipuistot, kahvilat, tori kesällä, Ainolan puisto, ruokakaupat jne. Oulu on myös sillä tavalla pikkukaupunki, että ainakin yhden lapsen kanssa pärjää loistavasti myös keskustassa. Etkä itse tule lapsen kanssa mökkihöperöksi.

Vierailija
20/140 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:51"]Top 5 paska paikkaa

-rajakylä
-toppila
-tuira
-puokkari
-kaijonharju
[/quote]

Oululaisena yhdyn tähän listaan.