Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset menevät aivan liian aikaisin jonnekin odottamaan tai jonottamaan?

Vierailija
26.11.2021 |

Meidän piti hakea koira eläinlääkäristä kello 14.00. Sanoin miehelle, että voin hakea koiran, koska miehellä oli vielä etäpalaveri. Tästä ajaa eläinlääkäriin korkeintaan 15 minuuttia. Jo klo 13 mies käveli kuin tulisilla hiilillä, että koska aiot lähteä, siellä pitää olla ajoissa kun on aika jne. Kello 13.30 mies alkoi jo hermustumaan, että pitääkö hänen siirtää palaveri ja lähteä hakemaan koira, koska en ole vielä lähtenyt. Lähdin klo 13.50 ja olin klo 14.04 eläinlääkärin pihalla eli WAU "myöhästyin" jopa 4 minuuttia. Koira oli edelleen siellä ja sain sen mukaan eikä eläinlääkäri edes ollut närkästynyt, että olin "myöhässä". Mistä tällainen stressaaminen kumpuaa? Kaikkiin tapaamisiinkin mies on lähdössä niin, että on ainakin puoli tuntia etuajassa siellä.

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua sapettavat myös ihmiset, jotka ovat aina etuajassa. Se on yhtä epäkohteliasta kuin myöhästyminen.

Esim. on sovittu, että tavataan porukalla klo x tietyssä paikkaa. Saavun sinne x-3 minuuttia, ja saan kuulla, miten minua on odotettu ja ihmetelty tulenko ollenkaan.

Närkästyneitä naamoja, jotka ovat olleet paikalla "hyvissä ajoin" odottamassa h-hetkeä.

Saan kuulla kunniani, kun en tullut ajoissa. Aarrggh!!! 🤦

Kai tiedätte, että tämä on hyvin suomalainen piirre? Muualla ollaan ajoissa tai yleensä myöhässä, ei juuri koskaan etuajassa.

Pahinta on saapua illanviettoon tai päivällisille etuajassa, jopa täsmällisesti.

Tämä on ärsyttävää. "Oon täällä jo puoli tuntia ootellu, vähän alkoi jo käydä aika pitkäksi!"

Olen pienessä kaupassa töissä joskus näitä odottajia on vartti ennen oven takana ja intoilevat että hyvä kun tulit olen odotellut jo kauan.

Tarkoitus on käydä vessassa, niistää ja juoda että jaksaa palvella koko päivän ilman kunnon taukoa. Että kivat haukut siitä saa kun ei päästä sisälle. Palkan maksukin alkaa vasta tasan 10.00

Mä olen avannut ovet aina sekunnilleen silloin kun pitää, varsinkin silloin jos on porukkaa jo oven takana odottamassa niin en vahingossakaan avaa etuajassa, koska vtuttaa ne liian aikaisin oven kahvassa roikkujat. Muuten saatan joskus ruveta avaamaan jo muutaman minuutin vaille.

No, kumpi se on?

Vierailija
42/97 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmällisyys on kuninkaitten kohteliaisuutta! Jos on tuttu paikka ilman mitään kommervenkkejä, olen paikalla 3 minuuttia ennen sovittua aikaa. Outoon paikkaan menen sen verran ajoissa, että löydän paikan ja ennätän tehdä tarpeelliset ilmoittautumis- yms toimenpiteet ennen määräaikaa. Eläkeläisenä joudan vähän aikaa istuskelemaan ja katselemaan ihmisiä odotustilassa.

Vihaan kiirettä ja sitä, että menomatkalla joutuu vilkuilemaan kelloa, että ennätänköhän ajoissa. Havaintoni mukaan kun kellon katselu ei jouduta matkaa yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti ihmetellyt asiakkaita, jotka seisovat nokka kiinni ovessa 40 minuuttia ennen avaamista. Mielestäni on ok esimerkiksi istuskella liikkeen edessä olevilla penkeillä, mutta erityisesti eläkeläiset harrastavat nokka kiinni ovessa seisoskelua. Meillä ei edes ole koskaan ruuhkaa aamulla ja asioimaan pääsee välittömästi kun astuu liikkeeseen.

Vierailija
44/97 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on parempi olla ajoissa kuin myöhässä.

Vierailija
45/97 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myöhästyin nuorena aina kaikesta kun se lähteminen vaan jäi aina viime hetkeen. Nykyään lähden reilusti ajoissa matkaan, koska sama kai se on, että odotanko sen ajan kotona vai paikanpäällä. Enkä myöskään osaa arvioida kuinka kauan kestää kävellä minnekkin, niin mieluummin lasken sen ajan vähän yläkanttiin, niin ei tule paniikkia kesken matkan

Vierailija
46/97 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla oli töissä kaksi sovittua tapaamista esihenkilön kanssa. Toinen oli 50 min ja toinen 90 min myöhässä. Itse olin paikalla viisi minuuttia ennen sovittua aikaa. Kummalla oli paremmat aikakäsitykset? 

Vierailija
47/97 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taitaakin tietää, ettet ole turhan tarkka aikatauluista, ja siksi tepasteli tulisilla hiilillä. Onneksi olet vain trolli. Joka tapauksessa mullakin nousi verenpaine tuota lukiessa, kuten tarinan miehellä.

Vierailija
48/97 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan olla 10-15min ennen.Kokemusta on,että matkalla voi tulla viivytyksiä,autopaikkaa saattaa joutua etsimään. Haluan ajaa rauhassa,enkä sitten kiireessä ylinopeutta. 

Vierailija
49/97 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Jos olis ollut hammaslääkäri esim. olisit menettänyt aikasi, kun olit myöhässä.

Eikä olis. Olis joutunu vaan oottamaan vartin sijaan 11 minuuttia, kun hammaslääkäri on myöhässä.

Viimeksi kun kävin lääkärissä, ajat olivat 40 minuuttia myöhässä. Jos olisin ollut hyvissä ajoin paikalla, niin olisin joutunut odottelemaan yli tunnin.

Mä olen usein paikalla hyvissä ajoin. Useammin kuin kerran päässyt lääkärille reilusti ennen varattua aikaa. Joko joku aiempi potilas on perunut tulonsa tai sitten potilasta ei huuteluista huolimatta kuulu, jolloin otetaakin jo seuraava potilas etuajassa sisälle.

Vierailija
50/97 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi miehesi ajoissa olo vaikuttaa liioittelulta, mutta ehdottomasti paikalla mielummin liian aikaisin kuin myöhässä. Matkaan en ikinä lähde ns. tiukalla aikataululla, vaan aina varaan vähän extraa, jos matkalle osuu jotain itsestä riippumatonta viivytystä (ja välillä sellaista on ollutkin, esim. autoillessa onnettomuus ja bussilla mennessä vuoro jäänyt välistä).

Vierailija
51/97 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on kampaaja ja hän aina kiroaa näitä ajoissa olevia. Pahimmat vielä sanovat, että tulin ajoissa niin voidaan aloitellakin jo ajoissa! No ei voida, kun tässä asiakkaiden välissä on tauko, että ehtii syödä ja käydä vessassa. Ajat on siksi just sovittu, että molemmat ehtii aikatauluttaa ja tauotta päivänsä.

Vierailija
52/97 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko sinulla jotain niin tärkeää tekemistä juuri ennen tuota aikaa, että et vaan voinut lähteä edes 5 minuuttia aiemmin? Harvalla myöhästelijällä on. Kunhan norkoillaan kotona siihen viime tippaan asti. Miksi ei siis lähteä ajoissa. 

Vierailija
53/97 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helpompaa mennä lentokentälle, kuin hermoilla kotona. Varsinkin, mikäli kyseessä on 2000e arvoinen Hongkongin lento. On taloudellista ehtiä koneeseen.

Vierailija
54/97 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan puoli tuntia etuajassa ilmoittautuminen ja kymmenen minuutin päästä jo vastaanotolle.

Vierailija
55/97 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ottanut huomioon, että eläinlääkäri oli varannut ajan klo 14 toiselle asiakkaalle. Tämä toinen asiakas joutui odottelemaan tämän  höhlän takia. Opettelepa menemään seuraavan kerran ajoissa paikalle. 

Vierailija
56/97 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sinä ap olit myöhässä 4 minuttia. Se on ihan tajuttoman epäkohteliasta olla myöhässä. Miksi se ei vaivaa sinua, että halveksit muiden ihmisten ajankäyttöä?

Vierailija
57/97 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli tuollainen. Häpesin silmät päästäni, kun oli juhliinkin menossa tuntia etuajassa. Emännällä vielä paplarit päässä ja olisi taatusti halunnut, että vieraat tulevat kutsussa ilmoitettuun aikaan, ei etukäteen. Toiste pakotin odottamaan autossa, ja tietenkin sain kuulla napinaa koko ajan. Olen itsekin ajoissa paikoissa, joissa sitä oikeasti tarvitaan enkä ole ikinä myöhästynyt esim. lentokoneesta tai junasta, vaikka matkustan paljon työn puolesta. Ex olisi myös juuri noin kävellyt ympäriinsä kuin tulisilla hiilillä stressaamassa.

Tietenkään tuo ei ollut eron (ainoa) syy, mutta ah ihanaa, kun ei tarvitse enää tuota(kaan) sietää.

Vierailija
58/97 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ottaa muut ihmiset huomioon, sinä et. 

Vierailija
59/97 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ap:n kaltaiset ihmiset aiheuttavat minussa suunnatonta ärsytystä ja olen tyytyväinen siitä, että voin valita ihmiset, joiden kanssa olen tekemisissä.

Ole ajallasi - kunnioita toista ihmistä sen verran.

Ap:n miehen ja sun kaltaiset ihmiset aiheuttavat minussa suunnatonta ärsytystä ja olen tyytyväinen siitä, että voin valita ihmiset, joiden kanssa olen tekemisissä.

-ei ap

Vierailija
60/97 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Toi miehesi ajoissa olo vaikuttaa liioittelulta, mutta ehdottomasti paikalla mielummin liian aikaisin kuin myöhässä. Matkaan en ikinä lähde ns. tiukalla aikataululla, vaan aina varaan vähän extraa, jos matkalle osuu jotain itsestä riippumatonta viivytystä (ja välillä sellaista on ollutkin, esim. autoillessa onnettomuus ja bussilla mennessä vuoro jäänyt välistä).

Eiköhän miehellä ole traumat ap:n toistuvasta myöhästelystä. Ties kuinka monet lomalennot on jäänyt välistä ja juna jättänyt asemalle ja bussit kun rouvalla on ihan oma kello minkä mukaan menee ja maailman pitäisi seisahtua aina odottamaan häntä. Minulla oli tuollainen ex aikoinaan ja sen piti toimittaa asemalle lapset ajoissa, minä olin maksanut matkaliput kaikille. No yksinhän sitä sitten matkustettiin määränpäähän ja kolme lasta jäi asemalle ja ex parkumaan kun hänellä ei ole rahaa pistää lapsia perästä ja bussikin lähtee vasta tuntien päästä vaikka rahat saisikin. Kerran kuussa näin lapsia ja ei voi sitä yhtä kertaa hoitaa asioita ajoissa, kun minäkin pääsin paikalle 450km päästä aikataulussa ja hänellä oli matkaa 3km. Ei ehtinyt ajoissa, ei mitenkään.