Raskausviikko lyhenne (rv) englanniksi?!
Yllä siis kysymys, kiitos jo etukäteen auttakaa hölmöä :D
Kommentit (16)
Laskettu aika = baby due date
Esim. 5. raskausviikko = yleensä sanotaan "I'm in my 6th week of pregnancy". (samoin kuin suomeksi ennen vanhaan sanottiin olen toisella kymmenennellä esim. iästä ) tai sitten käytetään trimester-laskutapaa: "I'm in my first trimester".
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:20"]
Laskettu aika = baby due date
Esim. 5. raskausviikko = yleensä sanotaan "I'm in my 6th week of pregnancy". (samoin kuin suomeksi ennen vanhaan sanottiin olen toisella kymmenennellä esim. iästä ) tai sitten käytetään trimester-laskutapaa: "I'm in my first trimester".
[/quote]
Amatööri, kysyttiin lyhennettä, eikö niin?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:12"]
Siis xx wks pregnant
[/quote]
Ettehän te osaa ymmärtää tuota suomenkielistä kysymystäkään. PW katsomatta mistään
Ette kai luule että se olisi pregnancy week?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:12"]
Siis xx wks pregnant
[/quote]
Ettehän te osaa ymmärtää tuota suomenkielistä kysymystäkään. PW katsomatta mistään
[/quote]
Mut onhan se jännä ettei enkku-suomi sanakirja tunne sanaa raskausviikko, niin miten se voidaan lyhentää pw=pregnancy week, kun ei ole tuollaista sanaa?? Ellei itse keksi...
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:12"]
Siis xx wks pregnant
[/quote]
[/quote]
No kukaan englanninkielinen ei kyllä tuota ymmärtäisi...
Heittäisin lonkalta GW (gestational week, ehkä). Ultrakuvista luulen bonganneeni.
Jos oikeasti tarvit tuota johonkin, niin käytä latinasta johdettua lyhennettä H, joka tulee sanasta hebdomen (raskausviikko)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:44"]
Jos oikeasti tarvit tuota johonkin, niin käytä latinasta johdettua lyhennettä H, joka tulee sanasta hebdomen (raskausviikko)
[/quote]
Charlie Hebdomen.
Jos sä haluut sen oikeasti lyhentää nin esim h10+2 eli kymmenen viikkoa ja 2 päivää. Ei taida olla käytössä mitään pw tai gw lyhennettä.
wks