Outoja tuntemuksia siideristä
Miksi siideri tekee sellasta outoa vähän ahdistavaa tai tuskaista pakottavaa oloa eri puolille kehoa. Ensiks tuntu reisissä ja nyt rinnassa. Esimerkiks viini ei tee samaa.
Kommentit (8)
Mulla alkaa siideri ja olut alussa (siis ensimmäisen juoman aikana) särkemään niskaa aivan hemmetisti. Oiskohan toi samaa? Mutsilla oli sama juttu ja systerillä kans. Sillä kuulemma se tuntuu joskus muuallaki.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:22"]
Miksi siideri tekee sellasta outoa vähän ahdistavaa tai tuskaista pakottavaa oloa eri puolille kehoa. Ensiks tuntu reisissä ja nyt rinnassa. Esimerkiks viini ei tee samaa.
[/quote]
Minulla tuntuu rinnassa pakottava tunne, mutta samaa tekee myös viini. Epäilen yliherkkyyttä omenalle (tulee tuoreestakin) ja viinissä sitten jollekin muulle, punaviini on pahin. Viinistä tulee jopa punoitusta ja kuumotusta rintakehän iholle.
Kirkas viina ei onneksi aiheuta ongelmia.
Mulle tulee kaikesta alkoholista vähän kanssa tollanen ahdistava tunne, vähänniinkuin ois kova ikävä jotakin tai hävettäisi joku tms. Tosi ikävää, siksi en juokaan alkoholia.
shamppanja on mulle muuten pahin, joten juhlissa täytyy siitä alkumaljastakin kieltäytyä myös ettei mee juhlat pilalle.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:39"]
Mulle tulee kaikesta alkoholista vähän kanssa tollanen ahdistava tunne, vähänniinkuin ois kova ikävä jotakin tai hävettäisi joku tms. Tosi ikävää, siksi en juokaan alkoholia.
shamppanja on mulle muuten pahin, joten juhlissa täytyy siitä alkumaljastakin kieltäytyä myös ettei mee juhlat pilalle.
[/quote]
jatkan vielä että siis rinnassa tuntuu mullakin. mistähän johtuu?
Minulle tulee vihainen olo siideristä ja lonkerosta mutta ei oluesta. Olen nainen. Vaikuttaako ne hormoneihin?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:42"]Minulle tulee vihainen olo siideristä ja lonkerosta mutta ei oluesta. Olen nainen. Vaikuttaako ne hormoneihin?
[/quote]
Mulle taas tulee olusta vihainen olo. Tai ei aina. Mut ihan sumea olo eikä mitään kunnon hiprakkaa edes.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:22"]Miksi siideri tekee sellasta outoa vähän ahdistavaa tai tuskaista pakottavaa oloa eri puolille kehoa. Ensiks tuntu reisissä ja nyt rinnassa. Esimerkiks viini ei tee samaa.
[/quote]
Ehkä yliherkyyttä? Voisiko siiderissä olla jotain mille reagoit? Älä ihmeessä juo enää siideriä,siirry viinilinjalle tai kokeile jotakin muuta viinin lisäksi... Mutta katso etiketistä ettei ole samoja ainesosia kuin siiderissä. Eihän tuo nyt normaalia ole!
No herranjestas, älä juo siideriä!