Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On kurjaa olla köyhän lapsi

Vierailija
10.02.2015 |

Ikinä ei olla käyty ulkomailla, ei matkusteta kotimaan sisälläkään, ei olla koskaan käyty ulkona syömässä perheen kanssa, et voi lähteä elokuviin tai kavereiden kanssa kaupungille, itse saat kesätyörahoista ja opintotuesta maksaa lääkärit ja harrastukset, kauppaan lähtiessä huolehdit että äidin tilillä on rahaa.

Olisi minunkin äidin kannattanut miettiä moneenko lapseen on varaa, mutta hän se vain sanoo, että kaikkea ei voi saada ja elämä on. Joo o, elämä on, kurjaa nimittäin.

T: teini

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänkin lapsena voi onneksi olla myös kivaa.

Onko vanhempasi työttömiä?

Vierailija
2/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:53"]Köyhänkin lapsena voi onneksi olla myös kivaa.

[/quote]

Ei ole, mutta äiti on pienituloinen yh ja iskä pihi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sossuun ja kerro koko stoori. Tiedän, kun yksi lapsi sai tukiperheen, harrastusrahat, uusia vaatteita ja urheiliuvälineitä ja ulkomaanmatkan kerran vuodessa. Perhe sai säälijöitä, jotka kustantavat sen mitä sossu ei anna. Täytyy vain osata avata suunsa, jotta taivaalta alkaa satamaan ilmaista hunajaa sinunkin suuhusi! Ja muista pitää suu kiinni, kun hyväntahtoiset ihmiset haluavat auttaa, vaikka olisitkin saanut apua jo muualta! Ylimääräiset lahjoitukset voit myydä esim Huutonetissä!

Tai perusta blogi ja vastaa kyselyihin joista maksetaan. Tienaa rahat itse. 

Vierailija
4/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:53"]Köyhänkin lapsena voi onneksi olla myös kivaa.

[/quote]

ap
[/quote] niin meilläkin. Mutta maksaa onneksi silti harrastuksen ja kerran pariin vuoteen käydään reissussa. Mennään yhden tuttavaperheen kanssa ja säästetään, kun vuokrataan yhdessä asunto matkalle. Itselleen ei kyllä sit ikinä mitään ostakaan.

Vierailija
5/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:53"]Köyhänkin lapsena voi onneksi olla myös kivaa.

[/quote]

ap
[/quote] niin meilläkin. Mutta maksaa onneksi silti harrastuksen ja kerran pariin vuoteen käydään reissussa. Mennään yhden tuttavaperheen kanssa ja säästetään, kun vuokrataan yhdessä asunto matkalle. Itselleen ei kyllä sit ikinä mitään ostakaan.
[/quote]

Meilläkin äiti yrittää pihistellä omista tarpeistaan, mutta tiukkaa tekee koko ajan.

ap

Vierailija
6/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama minulla. Paitsi että vanhemmilla oli rahaa. Mutta maatilalta ei lähdetty minnekään - koskaan. Lapset töihin heti kun opimme kävelemään, mutta säästämistä ei opetettu enkä tullut ikinä tajuamaan rahan merkitystä kun siitä ei ollut koskaan puutetta. Melkoinen opettelu siinä oli, kun opiskelujen jälkeen ei löytynyt työtä ja piti opetella elämään köyhänä.

Vierailija
7/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:37"]

Aivan sama minulla. Paitsi että vanhemmilla oli rahaa. Mutta maatilalta ei lähdetty minnekään - koskaan. Lapset töihin heti kun opimme kävelemään, mutta säästämistä ei opetettu enkä tullut ikinä tajuamaan rahan merkitystä kun siitä ei ollut koskaan puutetta. Melkoinen opettelu siinä oli, kun opiskelujen jälkeen ei löytynyt työtä ja piti opetella elämään köyhänä.

[/quote]

Tämän on luultavasti kirjoittanut työtön kuuden lapsen äiti.

Vierailija
8/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen :(

Vierailija
9/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, kuinka paljon enemmän saat rakkautta kuin vakavaraisten perheiden lapset.

Vierailija
10/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:14"]

Ajattele, kuinka paljon enemmän saat rakkautta kuin vakavaraisten perheiden lapset.

[/quote]

Millähän perusteella? :D

On se niin huvittavaa, kun peraukiset lapsitehtailijat selittelevät itselleen, että varojensa mukaan lapsia hankkinut ei rakasta lapsiaan yhtä paljon kuin ne, jotka ovat lisääntyneet holtittomasto tulottomina.

Vierailija
11/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:50"]

Ikinä ei olla käyty ulkomailla, ei matkusteta kotimaan sisälläkään, ei olla koskaan käyty ulkona syömässä perheen kanssa, et voi lähteä elokuviin tai kavereiden kanssa kaupungille, itse saat kesätyörahoista ja opintotuesta maksaa lääkärit ja harrastukset, kauppaan lähtiessä huolehdit että äidin tilillä on rahaa. Olisi minunkin äidin kannattanut miettiä moneenko lapseen on varaa, mutta hän se vain sanoo, että kaikkea ei voi saada ja elämä on. Joo o, elämä on, kurjaa nimittäin. T: teini

[/quote]

tuollaista se voi olla, minullakin oli nuoruudessa tuollaista. tosin ei rahan puutteen, vaan sen takia että vanhemmat ei vaan halunneet tehdä mitään ikinä.

mutta toisaalta aikuisena on paljon suurempi nautinto kun pääsee lähtemään jonnekin. paljon matkustaneet ei sillä lailla osaa arvostaa pieniä asioita, esim. Ruotsin risteilyä vaan koko ajan pitää olla pitempiä ja kalliimpia matkoja. jos olet jo teini, ei tuossa montaa vuotta mene ennen kuin olet töissä ja saat toteuttaa tekemättömät jutut. mutta joo, ymmärrän että nyt just ei tunnu kivalta.

Vierailija
12/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten aika puppua ettei köyhänä voisi matkustella. Suomen sisällä pystyy kyllä kun lähtee vain. Meidän perheemme on köyhä mutta teemme kesällä lämpimään aikaan reissuja muutaman sadan kilometrin säteellä. Pihistämme rahat ruuasta eli reissu ei käytännössä maksa sen enempää kuin kotona oleminen. Meillä on käytössä tavallinen henkilöauto, jossa nukumme ilmaiseksi rekkaparkeissa, metsäautoteillä tai siisteillä levähdysalueilla. Ilman autoa lähdemme joskus, kun on varmasti lämmintä ja kuivaa, pyörillä ja teltoilla matkaan. Menemme lyhimmillään vaikka naapuripaikkakunnalle katsomaan ilmaisia/parin euron hintaisia nähtävyyksiä ja museoita. Autolla liikkeellä ollessamme poikkeamme jokaiseen nähtävyysmerkin osoittamaan paikkaan ja olemmekin löytäneet vaikka mitä hienoa! Viimeksi kävimme neljän päivän reissun 200km säteellä ja se maksoi huimat 150e, bensa ja kaupasta ostettu ruokamme. Parkkeeraamme paikkakunnilla auton päiväksi parkkiin ja kiertelemme kävellen niin ei tule kuluja. Kesässä ehtii moneen paikkaan ja perheemme saa stressitöntä yhdessä oloa.

Vierailija
13/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:50"]

Ikinä ei olla käyty ulkomailla, ei matkusteta kotimaan sisälläkään, ei olla koskaan käyty ulkona syömässä perheen kanssa, et voi lähteä elokuviin tai kavereiden kanssa kaupungille, itse saat kesätyörahoista ja opintotuesta maksaa lääkärit ja harrastukset, kauppaan lähtiessä huolehdit että äidin tilillä on rahaa. Olisi minunkin äidin kannattanut miettiä moneenko lapseen on varaa, mutta hän se vain sanoo, että kaikkea ei voi saada ja elämä on. Joo o, elämä on, kurjaa nimittäin. T: teini

[/quote]

tuollaista se voi olla, minullakin oli nuoruudessa tuollaista. tosin ei rahan puutteen, vaan sen takia että vanhemmat ei vaan halunneet tehdä mitään ikinä.

mutta toisaalta aikuisena on paljon suurempi nautinto kun pääsee lähtemään jonnekin. paljon matkustaneet ei sillä lailla osaa arvostaa pieniä asioita, esim. Ruotsin risteilyä vaan koko ajan pitää olla pitempiä ja kalliimpia matkoja. jos olet jo teini, ei tuossa montaa vuotta mene ennen kuin olet töissä ja saat toteuttaa tekemättömät jutut. mutta joo, ymmärrän että nyt just ei tunnu kivalta.
[/quote]

Jep! Minua lohduttaa ajatus, että aikuisena luultavasti pystyn toteuttamaan näitä unelmiani johon nyt ei ole varaa.

ap

Vierailija
14/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mullakin oli köyhä lapsuus. Käytin jopa parhaiden kaverieni vanhoja vaatteita ja ala-asteella talvivaatteet haettiin jostakin kaupunkin sosiaalipisteestä. Koskaan ei käyty ulkona syömässä ja ainoa ulkomaanreissu oli teini-ikäisenä Ruotsiin. Harrastaa ei voinut. Viikkorahaa sain noin markan verran. Minun onneni oli, etten lapsena tajunnut asiaa, itseasiassa tajusin vasta aikuisena, että mehän olimme tosiaan minun lapsuudessani köyhiä. Olin myös aika mielikuvitusrikas lapsi, joten esim. nukkekodin tein pahvilaatikosta. Aikuisena on sitten tullut ostettua vaatteita. Kukaan ei kuitenkaan koskaan kiusannut minua, koska en kuitenkaan eronnut ulkoisesti niin paljoa muista. Muistan myös, että myin ahkerasti Kevätpörriäisiä ja mainoksiakin jaoin jo todella nuorena. Näistä asioista ei ole traumoja jäänyt. Sain kuitenkin mm. yhdet aivan uudet luistimet ja olin onnesta sekaisin. 

Vierailija
15/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:53"]Köyhänkin lapsena voi onneksi olla myös kivaa.

[/quote]

ap
[/quote]

Pihiys ei ole yhtä kuin köyhyys.

Vierailija
16/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään teinit on ihmeen vaativia. Itse olin köyhän perheen lapsi enkä osannut surra. Oli onni,kun oli ruokaa pöydässä,sillä nälässäkin hetkellisesti oltiin.
Opin käyttämään rahaa viisaasti, ompelemaan yms.

Vierailija
17/17 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:37"]

[/quote]

Tämän on luultavasti kirjoittanut työtön kuuden lapsen äiti.

[/quote]

Erikoinen oletus.